Hallo dames Ik ben nu 18 weken zwanger. Sinds een week heb ik last van pijn in mijn rechterlies Vooral na veel lopen en inspanning speelt het op Het voelt dan helemaal beurs en pijnlijk. Eerst was het een lichte pijn, het begin nu steeds erger te worden. Als ik ga liggen voel ik het bijna niet en met rust trekt het weer weg. De een zegt dat dit beginnende bekkenklachten zijn, de ander zegt bandenpijn?
Mijn ervaring zowel bij de eerste en zowel mijn tweede wangerschap nu is dat bekkenpijn begint achter mijn schaambot,maar ik weet eigenlijk niet of het ook in je liezen kan beginnen? Je zou contact op kunnen nemen met een bekkenfysio, die kan je meer vertellen, en vast oefeningen geven,want mijn ervaring is wel hoe eerder je er bij bent des te beter gaat het, SUc 6
Bij mij begonnen de bekkenklachten juist in mijn onderrug/stuitje. Je zogenaamde SI gewricht. Volgens mij komen liesklachten meer vanuit de heup (als de klachten te maken hebben met botten/gewrichten). Ik zou even met je verloskundige overleggen. Of een intake doen bij een bekkenfysiotherapeut. Die onderzoekt je dan en ziet meteen of het bekkeninstabiliteit is.
Ik zou contact opnemen met een goede fysio en je verloskundige. Ik heb het al sinds mijn eerste zwangerschap, en bij mij wisselen de plekken. Momenteel heb ik naast pijn in mijn bil juist ook meer last van mijn liezen, en dat had ik ook wel toen ik niet zwanger was (tussen mijn twee zwangerschappen in). Ik zou er wel wat mee doen, want hoe eerder je erbij bent, hoe meer je er nog aan kunt doen.
Klachten klinken heel erg op bandenpijn. Bekkenpijn gaat ook niet ineens over als je gaat liggen, bandenpijn wel. Heb het er eens over met je vk. Ik heb een tijdje een buikband gedragen bij wat meer inspanning of bij klachten (Prenatal 49,95 euro) en dat gaf wel verlichting. Ik mocht de band alleen niet te vaak gebruiken omdat je spieren dan erg slap worden en je de pijn eigenlijk alleen maar uitsteld. Sterkte!
Bedankt voor de reacties. De verloskundige zei alleen dat dit normaal is tijdens de zwangerschap en dat als de pijn echt hevig wordt of lang aan gaat houden dat ik dan naar de fysio kan gaan.