Alternatief glucosetest

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Moises, 2 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen waren allemaal macrosoom en ik kwam zelf heel veel aan (40-35-30kg). De eerste is direct na de geboorte gestest, bij de tweede en derde moest ik de OGTT doen. Geen diabetes. Bij deze zwangerschap ben ik ook al meer dan 11-12 kilo aangekomen op dit moment terwijl ik niks geks eet. Ik sta er nu ook niet om te springen maar moet wel weer de OGTT doen binnenkort.
    Mijn vk vond dat het ook met een nuchtere bloedafname wel kon en bij afwijkende waarde een dagcurve, maar de gyn vertelde me dat ik dan 5 dagen achter elkaar de dagcurve moest bijhouden om een betrouwbaar beeld te krijgen. Heb uiteindelijk toch gekozen voor even 2 uur afzien met dat vieze drankje, dan ben ik er ook van af daarna.

Moises vindt dit leuk.
  2. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik heb hem met mijn vorige zwangerschap 2 keer moeten doen omdat onze zoon ^P100 zou zijn en ruim 4,5 kg.
    (Ik was zelf 12 kg aangekomen en door de stress van de suiker 6 kg afgevallen dus ik was in de hele zwangerschap maar 6kg aangekomen.)
    1ste keer; geen suiker. (34weken)
    2e keer; 0,2 over de grens… (36 weken)
    Alle alarmbellen af en moest elke dag 4 keer vingerprikken. (En dat voor iemand die prikangst heeft..) ik heb 2 keer boven de max gezeten maar dit heeft mijn lichaam zelf weer opgelost zonder insuline te gebruiken. Een kwartier later (was even ophangen oid) weer gemeten en toen was hij soms zelfs onder de 5 gezakt. Wel insuline gekregen maar nooit gebruikt.
    Onze zoon is geboren met 3730gram en 50cm. Prima jongetje dus!
    Allemaal stress gehad om niks.

Omdat ik nu weer in verwachting ben was het advies om hem nu weer 2x te doen.
    Met 16 weken en 32 weken. Ik heb al aangegeven dat ik die eerste niet ga doen tenzij grote afwijkingen oid. En die met 32 ook alleen als zij het noodzakelijk vinden.
    Ik krijg er nu al de kriebels van, wat was dat goor zeg. Plus dat ik denk dat de stress van dat prikken meer kwaad kon dan die 2 keer dat ik erboven heb gezeten voor een kwartier.
    En buiten dat… het scheelde ook nog in welke vinger of in welke hand ik prikte… dat sloeg helemaal nergens op. En dat heb ik besproken met het ziekenhuis en toen gaven ze aan; ja het is ook maar een huis tuin en keuken apparaatje. Nou geloof me, dat ‘apparaatje’ lag bijna buiten toen ze dat zei.

Moises vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina