Op de uitzetlijst staan drie pakjes in maat 50 en drie pakjes in maat 56. Hoelang kunnen ze maatje 50 aan? Of is het slimmer om meteen maat 56 te kopen en de mouwen en broek onderaan om te slaan in het begin? Vind het ook jammer als ze de kleertjes maar een week aankunnen. Heb kleertjes gezien van Z8, noppies en name it. Vallen deze klein of groot uit? Iemand ervaring?
Ligt er heel erg aan hoe groot je baby is bij de geboorte. Mijne waren beide net zes pond en daar wordt deze ook weer op geschat. Maatje 56 was veel te groot voor ze. Omslaan kan, maar ziet er net even minder leuk en comfortabel uit. Hier droegen ze beide ruim een maand maatje 50. Maar echt veel had ik er niet van gekocht, ik heb familie in de kraamweek wat rompertjes ed laten halen. Ze groeien er zo snel uit, dus geef er niet te veel geld aan uit. De merken verschillen gigantisch. Z8 valt erg groot, ik heb iets in maat 56 gekocht, maar is te vergelijken met maat 62 van andere merken. Name it valt ook ruimer. Noppies valt meer als de maat die er in staat. Hema valt ook redelijk als normaal. Ik had zelf vooral prenatal kleertjes maat 50, dat valt echt goed in de maat die je koopt. Ik zou dus wel iets kopen, maar zeker niet te veel in maat 50. Wie weet is jouw baby wel 8 pond en dan past het niet eens. Er is trouwens pas al eens een topic hierover geweest, even zoeken.
Je weet het nooit, onze kleine man heeft zes weken in maat 50 gezeten dus moest echt veel bijkopen. In het begin werd er ook veel gespuugd dus je bleef maar shirtjes wisselen. 56 heeft hij maar een week of vier in gezeten. Ik ken ook iemand waarbij het kind begon met maat 62 dus tja, maar je hebt natuurlijk zo iets bij gekocht.
Maat 50 is wel erg klein. Heb daar geen merkkleding van gekocht dat is echt zonde van t geld. Soms passen babys dat vanaf t begin al niet. Maat 56 heb ik wel veel van, en 62. Het ene valt inderdaad weer heel anders dan het andere. Heb ook t idee dat een jurkje bv wat langer zal passen dan een broekje
Z8 valt vrij groot, noppies klein en name it vind ik ook groot vallen. zoontje kan van name it nog een winterjas maat 68 aan terwijl hij in 74-80 zit. Ik zou wel wat maat 50 halen, desnoods maar 2 setjes
Ik heb bijna 3 maanden in 50 gezeten, daarna in een iets meer dan een maand uit 56 gegoeid. Had zelf bij m'n eerste erg weinig 50, want iedereen raad aan niet teveel te kopen ivm snel uitgroeien en veel krijgen, dat was dus allebei bij mij niet het geval, moest dus flink vaak wassen. Nu met de tweede eigenlijk alleen wat meer maat 50 aangeschaft, omdat ik dus te weinig had. Maar verschilt denk hoe groot je kindje is. De mijne was niet zo groot bij de geboorte!
Lastig he! Het is zo verschillend per kindje.. Zou ook niet teveel vooraf kopen, zeker niet zo'n dure kleertjes in hele kleine maat want het zou zonde zijn als je baby het dan niet of maar heel kort aan kan. Bijkopen is zo gedaan! Wij hebben zelf wel een aantal setjes in maat 50, maar ook omdat wij een tweeling verwachten en die dat vrij zeker wel nodig zullen hebben. Valt mij ook op dat merken best wel verschillend vallen. Als ik onze kleertjes vergelijk vallen over het algemeen Noppies en Feetje wat kleiner/smaller, Hema wat groter/ruimer en Prenatal zit er een beetje tussenin.
Ik zou toch zeker wel een aantal setje maatje 50 kopen. Hier was de kleine 8 pond met de geboorte en heeft ongeveer een maand in maatje 50 gezeten. Maat 56 is niet alleen langer qua mouwen en pijpen, maar ook ruimer. In het begin kunnen kleintje zich nog niet zo goed warm houden, dan is ruime kleine niet fijn voor ze! Als je het zonde van het geld vind, zou ik voor de goedkopere merken gaan, Prenatal en hema
Zo verschillend. Mijn kids hebben beide nooit in maat 50 gepast.( ruim 9 en bijna 10 pond) Sterker nog, mijn zoon heeft zelfs maar 4 weken 56 gehad. Mijn nichtjes daarentegen hebben beide 2 maanden in maat 50 gezeten. Ik zou wat pakjes in 50 kopen en dan bijkopen als de baby geboren is indien nodig
Mijn mannetje heeft 2,5 maand in maat 50 gezeten. Maar hij was ook maar 2,2 kilo bij geboorte. Ik was erg blij dat ik veel setjes in maat 50 had gekocht! Zou dus zeker minstens 3 setjes kopen, want je weet nooit hoe groot je kindje is bij geboorte.
Mijn zoontje heeft 6 weken in maat 50 gezeten. 50cm en 3220 bij de geboorte. Ik heb nog maat 50 bij moeten halen omdat ik dus maar 3 setjes had. Nu voor nr 2 heb ik redelijk wat in maat 50, ben benieuwd of hij ook zo lang in maat 50 zal zitten.
Ik had een setje van z8 gekocht, mt 56. Mijn zoontje past nog steeds in de broek (en hij is een jaar!!!) De verklaring: De maat in het label klopte niet en het was in werkelijkheid een 62, daar kwam ik achter toen ik nog meer z8 kreeg. Hij heeft denk ik wel 2 maanden in 50 gepast, de shirtjes wat minder lang, de broeken zeker langer. Ik vond te grote kleertjes er echt niet uit zien, zeker broeken niet.
Ik had drie setjes van maat 50, mijn zoontje was 49 cm en 3240 gram. Hij heeft hier misschien twee weken in gezeten. Noppies valt klein, maatje 56 viel als 50. Z8 valt een maat groter, hij heeft tot en met 3 maanden (!) in maatje 56 gezeten.
hier waren ze beide rond de 51 cm en 3700 gram bij de geboorte en ze hebben zo'n 2 maanden in maat 50 gezeten. maat 56 was echt nog te groot en dat was geen gezicht met opgerolde mouwen en broekspijpjes.
Hier 3 pakjes in maat 50. 3 pakjes en maat 50/56 en ook nog heel wat in 56. Ieder merk valt weer anders. Mijn dochter heeft overigens nooit in maat 50 gepast.
Dochter heeft een maand of drie in 50 gezeten. Daarvoor nog weken in 44. Dit keer dus setjes in 44, 50 en 56 in huis gehaald. Dochter woog bij de geboorte iets meer dan 2 kilo.
lastig in te schatten mijn zoontje heeft nooit 50 gedragen 56 zat gelijk goed maar dit kindje word een stuk kleiner verwacht en nu ga ik voor de zekerheid toch maar een paar pakjes in maat 50 halen
Onze dochter was 3845gr en 53cm bij de geboorte. Ze heeft nog een maand in maat 50 gezeten. Soms gebruik je ook wel 2 of 3 setjes per dag. Dus dan ga je er hard doorheen. Ik heb nu 5 setjes in maat 50. We zien het wel.
Ik had enkele kleertjes mt 50. Maar dochtertje is net geen 3 kg en past 50 voorlopig wel. Ik heb inline geshopt in mijn kraamweek bij hema en prenatal. Maar eigenlijk had ik daar geen tijd voor. Ik vind te groot echt niet fijn. Ze verzuipt in 56. Die truitjes zijn net jurkjes. Ik zou wat meer 50 halen. Geen merk. Er zijn zat goedkope alternatieven.