Mijn zoontje heeft ook de eerste 3 maanden op zijn buik geslapen, maar mede om deze reden zijn we hem op zijn rug gaan leggen. Een andere reden: als hij wakker werd, richtte hij direct zijn hoofd op en begon dan heel erg te mopperen. Hij kon niet gewoon rustig wakker worden en begon altijd vrij snel te huilen. Hebben die van jullie dat niet? Sinds hij op zijn rug slaapt, is hij niet perse beter gaan slapen (ook niet slechter) maar kan ik hem wel met een lach in bed leggen en met een lach weer uit bed halen. En het spugen in bed is ook over trouwens. Sorry, verder niet echt een nuttige bijdrage Maar ik vroeg me af of jullie het herkennen
Ik heb bij de hema molton doeken gekocht.. Die heb ik onder t hoeslaken.. Maar voor een spugertje zal dit geen oplossing zijn, want dan sta je nog steeds hoeslakens te verschonen ( en wellicht de moltondoek..)
Onder de hoes, dat doe ik nog steeds bij mijn nu bijna 6 maanden oude zoon en vanaf het begin een echte buikslaper. Tja, voorkomen dat het vies wordt, kan toch bijna niet. Kan je je beter bij neerleggen . Mijn oudste zoon (2+jaar) heeft dit volgehouden tot hij ongeveer één was, dan sluit het maag klepje beter. Dus wij moeten nu nog ca een half jaar, en dan houdt het ook wel weer op. Succes
Eronder vind ik echt geen optie, want dan mag ik echt na elk slaapje het overtrek gaan verschonen. Dan mag ik er wel 10 halen! Een flanellen luier, ik denk wel dat dat 'mag'. Ik ben daar niet zo heel moeilijk mee. Maar het lijkt mij erg warm. Mijn zoontje is al zo warm altijd! @Yukl: mijn zoontje kijkt ook omhoog als ik hem in bed leg of als hij (tussendoor) wakker wordt. Eerder huilde hij wel eens een keertje (beetje). Maar al vrij snel niet meer. Hij vermaakt zich prima in bed, ook wakker! Op de rug leggen ga ik niet snel doen: vind dat een beetje eng met spugen. En daarbij..: hij ligt zo lekker op zijn buikie! Hij slaapt in de wandelwagen (op zijn) rug ook zelden. Maar fijn dat het voor jouw kindje wel werkt zo!
bij alyssa had ik op een gegeven moment kussensloop om het hoofdeind gedaan omdat alyssa ook aan een laken lag te plukken. bij daymian heb ik een flanellenluier onder zn hoeslaken en als zn hoeslaken vies is doe ik alleen dat in de was en ff snel een schone erom als zn bed pas verschoont is en anders verschoon ik het gelijk. ik heb gelukkig geen spugertje en voor mij is het dus een kleine moeite, maar ik kan begrijpen dat als je het na ieder slaapje moet doen dat dit niet de oplossing is. dus: een laken om het hoofdeind ipv een hydrofiel of een kussensloop om het hoofdeind. met een kussensloop moet je er wel opletten dat de opening aan de brede kant zit anders past het niet. liefs doris
Als Simon wat groter is, dan zou een kussensloop om het einde ook een idee zijn. Hij ligt nu nog te laag in bed (hij is 3 maanden).
Mijn moeder heeft nu 2 hydofiele luiers aan elkaar gemaakt en een onhandig onderlaken verbouwt tot een lange strook (dubbel). Werkt best aardig zo! Dankjewel voor de tips dus!