Alternatief kitchen aid

Discussie in 'De lounge' gestart door MamMo, 20 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Hoeveel wil je er aan uitgeven?

    Ik heb deze staan in het zilver... in de kast:roflmao: 2 keer gebruikt dus eigenlijk nieuw met alle hulpstukken, je kan ook gehakt maken enzo.

    DB2358AE-0FB3-45AE-A72B-CCE765C6DF9C.png
     
  2. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.162
    478
    83
    NULL
    Ijsblauw ❤️
     
    MamMo en momwithcamera vinden dit leuk.
  3. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Nice! Ik heb de mat zwarte. Matcht zo mooi met de zwarte kraan en wasbak in de keuken. Elke keer weer blij als ik het zie
     
    MamMo vindt dit leuk.
  4. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    Ik heb nu 5 jaar een kitchenaid en ik vind hem echt heel fijn. Hiervoor had ik een goede, maar goedkopere en de kitchenaid is toch fijner, vind zelfs mijn man. Ik zou dus gewoon sparen of misschien tweedehands kopen.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  5. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Thermomix!
    Ok het kost nog meer dan de kitchenaid..maar je kan er zóveel mee! Hier draait ie meerdere keer per dag. Vaak s ochtends een smoothie daarna middageten, sauzen, brood, een cake oid en vaak nog avondeten ook! Ik maak veel zelf en ik kan niet meer zonder!

    Een keukenmachine heb ik ook (moulinex masterchef gourmet), ik was er wel tevreden mee op zich, maar nu ik mijn Thermomix heb gebruik ik hem nooit meer!
     
  6. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    MamMo vindt dit leuk.
  7. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Denk hierbij wel aan het feit dat er recent nog iig 1 oplichter actief is op MP.
    Mijn vriendin heeft geld overgemaakt voor een 2e hands en kon er naar fluiten.
    Later zelfde verkoper, andere foto's maar ook kitchenAid.
    Deed zelfde verhaal, zelfde bank nummer eyc.
    Dus wees wel gewaarschuwd .
     
  8. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Handig om eerst op een rij te zetten wat je niet fijn vindt aan je huidige en wilt terugzien in je nieuwe.

    Ik heb een Bosch MUM5. Prima apparaat, sterke motor (zelf sterker dan die van kitchenaid). Ik vind de snijfunctie ook erg fijn: maak daar veel gebruik van. Als deze ooit stuk gaat, dan koop ik een andere MUM5. Net eentje luxer, waarbij de roerder een siliconenrandje heeft om de zijkanten mee weg te schrapen. Dat vind ik nu het enige nadeel van mijn Bosch: je moet zelf af en toe schrapen.
     
  9. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Hahaha, maar voor yorkshire puddings heb je toch helemaal geen mixer of keukenmachine nodig? Alleen een garde ;)

    Ik heb jaren geleden een kitchenaid gekocht bij like2cook. Was een afgeprijsd model, want ergens als showmodel gebruikt. Scheelde aanzienlijk in de prijs! Ook accessoires zijn er veel goedkoper.

    Geloof dat ik de framboos heb, is iig metallic knalroze :). Staat voornamelijk stof te vangen, maar dat komt omdat ik niet meer zo vaak dingen bak. Laatst wel gebruikt om chocolademousse te maken, dat was toch wel erg makkelijk! Oh, en ook al eens zelf amandelnougat gemaakt, dat lukt echt niet met een handmixer.
     
  10. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Ik twijfel tussen een kitchen aid en bosch mum5.
    Ik bak sons glutenvrij brood, maar wil dit met goed apparaat misschien weer vaker gaan doen (maar daar zoek ik hem niet op uit)
    Ik bak graag taarten, wil hem gebruiken voor raspen ed maar vooral ook voor maken van pizzadeeg, speculaasdeeg, deeg voor hartige taart en appeltaart.

    Wat raden jullie dan aan? Is kitchen aid dan echt beter? Of kan dit prima met bosch mum5
    @Vogelinnetje of iemand anders?
     
  11. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Voor zware degen gebruik ik een zware machine.
    Ik bak veel mn eigen broden.
    Dus een goede machine was voor mij een must.
    Een vriendin heeft nu een KitchenAid Classic en die heeft vaak moeite met mijn degen.
    (Ze probeert wel eens een recept van me uit ivm haar allergie)
    Ik heb zelf een KitchenAid K5.
    Erg duur geweest.
    Heb er veel extras ook bij aangeschaft zoals extra mengkom etc.
    Soms vind je hem ergens in de aanbieding ivm showroom model oid.
    Maar omdat ik zoveel bak vind ik dat het kan.. haha.
    Ik ben nog altijd erg blij met mij apparaat.
     
  12. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Wij hebben ook een mum5 en die doet het prima met deeg. Hangt natuurlijk wel van hoeveelheid af. Vorige keer mijn harige taartdeeg recept x3 gedaan en dat was net wat teveel :roflmao:. Ik vind ook vooral de andere accessoires heel fijn waardoor het echt een allround machine is. En hij staat mooi in onze keuken.
     
  13. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Deeg voor een groot brood kan de MUM5 prima aan. Het is wel zo dat je nog na moet kneden voor een echt soepel deeg. Maar ja, dat doen ze bij Heel Holland Bakt ook.
     
    MamMo vindt dit leuk.
  14. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Ik heb een Kenwood kmix in het knalgeel.. ben er nog steeds heel blij mee:)
     
    MamMo vindt dit leuk.
  15. MamMo

    MamMo Bekend lid

    1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Die mum5 heeft veel extra's.
    Niet zo mooi als kitchenaid maar wel een optie!

    Kenwood kmix trouwens ook kandidaat ;)
     
  16. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Ik weet dat ik yorkshire puddings ook gewoon met een klopper kan maken maar dan komt het er meer niet van dan wel. Ik ben soms volop met het eten bezig en voorbereidingen voor andere dingen dat het niet helemaal uitkomt om dat beslag te maken. Dit maakt het gewoon wat makkelijker om hem tevreden te houden.
     
  17. MamMo

    MamMo Bekend lid

    1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Ben even de blokker in geweest.
    Zou dit wat zijn??
    20200122_090605.jpg 20200122_090605.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Ik heb een Kenwood Kmix, heel blij mee.
     
  19. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    De motor van deze is echt minder sterk als de mum5 dus voor zware arbeid zou ik een klasse hoger gaan. Online heb je vaak wel goede acties met evt cashback en in de mum series zit heel veel verschil welke accessoires al in de doos zitten. Online kan je kijken welke je belangrijk vind want los zijn ze stuk duurder.
     
    MamMo vindt dit leuk.
  20. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Dat klinkt bijzonder smerig :roflmao:
     
    Rosa5, MamMo en Elisje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina