Alternatief kitchen aid

Discussie in 'De lounge' gestart door MamMo, 20 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Ik heb net een mum5 besteld:D:D
     
    MamMo vindt dit leuk.
  2. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    :eek: autocorrectie
     
    MamMo vindt dit leuk.
  3. MamMo

    MamMo Bekend lid

    1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Welke site en welke prijs??
     
  4. Sunnygirl79

    Sunnygirl79 Actief lid

    11 jul 2018
    214
    59
    28
    Vrouw
    Ik heb in december een Smeg gekocht. SMF. Je hebt ze vaak wel ergens in de aanbieding. Meestal tussen de 300 en 400 euro. Ik heb nooit een Kitchenaid gehad maar de SMEG is qua aantal watt wel krachtiger.
     
  5. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Via coolblue. Gekozen voor een van 1000watt en extra accessoires.
    Type MUM59M55 voor 361 euro
     
    MamMo vindt dit leuk.
  6. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Hij was via bol.com goedkoper maar over die leverancier las ik zeer wisselende ervaring en coolblue heeft gewoon goede service en daar had ik nog een cadeaubon van liggen
     
    MamMo vindt dit leuk.
  7. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Wat zijn er veel types zeg. Ik ben ook aan het kijken voor een keukenmachine maar zie door de bomen het bos niet.
    Ik wil graag degen maken dus 1000W is wel fijn. En raspen en snijden. Maar bijv een vleesmolen erbij is totaal overbodig als vegetariër :D
     
    MamMo vindt dit leuk.
  8. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Het verschil zit hem vooral in de accessoires. Ik heb een losse blender en citruspers, dus zou nooit het complete pakket nodig hebben. Er zitten 3 snij/raspschijven bij. Die zijn voldoende.

    Dus je moet voor jezelf afvragen wat voor accessoires je nog nodig hebt. Als pakket is alles goedkoper, maar je kunt later ook losse accessoires erbij kopen. Zo heb ik een extra mengkom en een ijsmachine erbij gekocht.

    Wat ik wel heel fijn zo vinden, is een siliconen rand langs de menghaak. Die bestond nog niet toen ik mijn MUM5 kocht. Ik heb nog niet gevonden dat ik die ook los kan kopen.
     
    MamMo en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  9. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Whoop. Ze hadden zwarte actie bij de Blokker. Heb nu airfryer xl en bosch mum4 lijn gekocht voor €100. (Hadden nieuwe airfryer nodig en 2e artikel was gratis en de Bosch was het duurste wat er nog bij lag dus die meegenomen)

    ik bak alleen evt noooooiiiiit omdat ik het niet kan. Wat kan ik nu makkelijk maken? Waarvoor gebruik ik het überhaupt? Hahaha voel me echt dom nu
     
    MamMo vindt dit leuk.
  10. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Heb belangrijkste is niet het aantal watt maar waar de motor zich bevindt.
    de kitchenaids hebben een motor met directe transmissie dwz de motor bevindt zich boven de kom. Op die manier gaat er minder energie verloren en presteert de motor wat op papier minder krachtig is dus beter.

    bij andere keukenrobots (zoals mijn Moulinex bijv) zit de motor onderin in het gedeelte links/rechts/voor de kom. Deze doen het dus over het algemeen minder goed
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  11. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Wat vind je lekker? Dit zou ik maken! :)cookies is heel makkelijk en snel recept..Chocolademousse
    Pannenkoeken kun je ook haast niet fout doen. :thumup:
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.331
    113
    Oh, daar kan je zo veel mee doen.
    Maar om te beginnen misschien:
    Eiwitten tot schuim opkloppen. Daar kan je bv meringues of pavlova van maken als je suiker meeklopt. Of het gaat door een mousse of bavarois oid.
    Slagroom opkloppen, diverse soorten deeg maken, beslag maken bv biscuitbeslag.
    Als ik jou was, zou ik gewoon eens ergen mee beginnen en kijken hoe dat gaat. Er zijn echt genoeg recepten die niet zo moeilijk zijn en waarbij je ook plezier heb van dat apparaat.
     
  13. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Ik heb ook een gewone mixer. Dat ik dan ik daar ook maken toch?
     
  14. MamMo

    MamMo Bekend lid

    1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Gaaf, gefeliciteerd met je aankoop, ik ben er zelf nog niet uit. Heb het bedrag er wel voor over maar we zijn eigenlijk aan het sparen.

    En... ik wil een leuk kleurtje ‍♀️
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.331
    113
    Ja dat kan ook. Maar als je lang moet kloppen (of grotere hoeveelheden) is zo’n apparaat wel fijn.
     
    Anan vindt dit leuk.
  16. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Dat kan inderdaad maar je hebt nu die machine. Door met simpele dingen te beginnen leer je je machine kennen en krijg je handigheid om er mee om te gaan. En voor je het weet maak je dingen waarvan je dacht dat het je nooit zou lukken.

    En inderdaad, voor grotere hoeveelheden en lange kloptijden is het heel handig.
     
    Anan vindt dit leuk.
  17. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Ik heb dus een MUM59M55 van bosch gekocht en net voor de 1e keer gebruikt.
    Ik heb speculaasdeeg gemaakt omdat dat dik deeg is en dat ging perfect! Duurt wel langer dan ik dacht maar ben blij met het resultaat.
    Als ik bv een appeltaart ga maken maakt het ook niet uit dat het wat langer duurt omdat er dan toch ook appels geschild moeten worden in de tijd dat hij aan het kneden is.
    Ik hoefde nu helemaal niet na te kneden!

    Top dus!!
     
    MamMo vindt dit leuk.
  18. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Chocolate chip cookies van Miljuschka. Recept staat op haar website. Ik bak nooit maar deze heb ik in één week 3 keer gemaakt en zelfs durven trakteren op mijn werk. De reden ook waarom ik dit topic volg... Wil nu ook zo'n apparaat! :roflmao:
     
    MamMo en Anan vinden dit leuk.
  19. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Voor zulke recepten moet je juist niet te lang kneden. Dan ontstaan er gluten en wordt het deeg taai. Lang kneden moet eigenlijk alleen bij brood. Bij de rest alleen even mengen. Het helpt als de boter op kamertemperatuur is en in kleine blokjes is gesneden. Dan gaat het mengen makkelijker.
     
  20. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Dit begrijp ik niet? Wat bedoel je?
     

Deel Deze Pagina