Mag een 3 maanden oude baby fruithapjes???

Discussie in 'Voeding' gestart door Kussjes, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kussjes

Kussjes Lid

17 jan 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo goedendag,

Ik had een vraag mag mijn 3 maanden oude baby al fruithapjes?

2. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Nee.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Nee.er word aangeraden minstens tot 4 maanden te wachten en dan eerst met groente te beginnen.
    Zelf volg ik het advies om pas met 6 maanden te beginnen zodat ze zelf recht kunnen zitten.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
  5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Niet mogen.... Is Een groot woord,het word niet aangeraden, je zult met drie maanden af en toe een hapje echt niet bjz op de stoep hebben staan

Persoonlijk vraag ik me wel af waarom iemand dat überhaupt zou willen.

Wij hebben onze zoon ( de oudste) met vier maanden gegeven maar hij wou niets anders meer,at alleen maar fruit en groente potjes tot 1 jaar, daarna letterlijk een jaar niet gegeten omdat wij stopten met potjes maar hij niet grwoon of gepureerd wou eten

Bij onze dochters hebben we rapley gedaan met 7 maanden zelf voelen happen en aangeven dat genoeg ook genoeg is, ging veel beter, het is tot een jaar ook bijvoeding en geen hoofd voeding, dus het is helemaal niet erg als ze dan niet alles eten. Overigens aten de dames hier met de rapley met 11 maanden volledig met de pot mee

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #6 Zoe123, 6 dec 2015
    Laatst bewerkt: 6 dec 2015
    Nee.
    Naast het feit dat je de nog in ontwikkeling zijnde darmpjes nog niet wil belasten....
    Laat baby nog lekker baby zijn, daar heeft de natuur borsten voor bedacht en de mens kunstvoeding. Lekker de borst of een flesje.
    Groot worden gaat snel genoeg...wat is de meerwaarde van nu al een fruithapje geven?

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Tot vier maanden is de kans groot dat het slikreflex nog niet goed werkt. Bij 4 maanden kan dat ook zelfs het geval zijn. Heel leuk dat er potjes worden verkocht vanaf 4 maanden. De bedrijven hebben er natuurlijk veel baad bij als jij twee maanden te vroeg ermee begint.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee dat zou ik niet doen. Ik vraag me ook af waarom je dat zou willen. Met 4 maanden is toch vroeg genoeg?

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee.

Als je voor de 4 maanden gaat bijvoeden heb je vergrote kans op allergien en evt andere problemen.

De vraag is ook waarom je dat zou willen. Laat een baby nog even baby zijn, het kan en mag de rest van zijn leven nog fruit en groente eten.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nee de darmpjes zijn nog niet rijp genoeg om vaste voeding te verteren, ook niet een klein beetje. Met alle gevolgen van dien.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    nee

12. Veera

Veera Niet meer actief

Het antwoord is al meerdere keren gegeven maar ik vraag me af met welke reden je dit vraagt? Misschien kan ik of iemand anders je helpen met naar een oplossing zoeken als je kindje bijv heel hongerig is :)

13. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Onze zoon is altijd groot geweest en voor gelegen op het gemiddelde. Op advies van CB zijn wij wel met 3 / 3,5 maand begonnen maar met groente.
    Hij had er ook echt behoefte aan en at gelijk zo'n 75 gram.
    Wel altijd vers gegeven, nooit potjes.
    Met 4,5 zijn wij met fruit erbij gestart, ook altijd vers. En vanaf een maand of 6 met aardappel, rijst en pasta bij de groente.

Onze zoon eet op het moment alles (behalve kaas). Zelfs spruitjes en witlof!

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @ kroel. Cb had jou dit advies nooit mogen geven.
    Het maakt niet uit hoe groot of klein een baby is, het gaat om de ontwikkeling van de darmen. Deze ontwikkelen zich niet sneller als een kindje groter is.
    Als darmen onvoldoende ontwikkeld zijn kan dit gevolgen hebben voor de rest van zijn (of haar) leven.
    Dat je nu nog niets merkt geeft geen uitsluitsel dat het toch goed is gegaan.

Elke onderzoek wijst uit dat bijvoeden voor de 4 maanden niet wenselijk is.

Dit is niet bedoelt als aanval of iets, maar wil jou en ieder die dit leest wijzennop het feit dat hier gevolgen aan kunnen zitten.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Daar wil ik nog aan toevoegen dat het. "behoefte hebben aan" ook een verkeerde interpretatie is.Want hoe kan een baby toe zijn aan een voeding waar zijn lijfje nog niet klaar voor is?
    Een babylijfje van 3 maanden groeit op melk. Vaak zie je dat er sommige periodes behoefte is aan wat meer melk. Gewoon omdat ze een groeispurtje hebben. Je ziet dan dat kindjes bijvoorbeeld weer voor een nachtvoeding komen. Vaker aan de borst willen of een extra flesje.

Bijvoeding is bijvoeding, vervangt geen melk en is tot 6 maanden een kwestie van hapjes proeven.

Bijzonder dat het soms wel lijkt alsof sommige cb's hun eigen regeltjes en adviezen bedenken...

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens met Averlhach en Zoe123. Iets minder luisteren naar cb en wat meer zelf onderzoek doen, kan geen kwaad. Dan zul je overal lezen dat voor 4 maanden echt afgeraden wordt.

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee aangaande TS.

En wat betreft de 1 jarige die vanaf zijn 3 maand al vaste voeding eet en waarvan men nu blij is dat het kind spruiten en witlof eet... Mijn tweeling krijgt va 6 maand bijvoeding, zijn nu ook net 1 en eten ook witlof en spruiten. Dus, wat zou dan je winst moeten zijn behalve een verkeerde basis leggen aan het darmstelsel van je kind?

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik moet zo lachen om de openingspost 😄

Had ze nou gewoon zin om ff een rel te starten, of is ze vergeten dat ze deze vraag heeft gesteld?

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ja das soms wel jammer, dat er dan geen reactie meer komt. ����

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Toch wel raar, dat je een cb niet meer mag vertrouwen, maar wel een internetsite waarvan je ook niet weet wie er aan de andere kant van het scherm zit....

Kindje van mijn broer kreeg z'n eerste hapjes ook met 3 mnd... 'mocht' zelfs van het ziekenhuis...
    Ik heb er ook een andere mening over hoor (don't get me wrong) maar ik snap wel dat mensen het advies van een ziekenhuis en het cb in principe gewoon opvolgen...

Deel Deze Pagina