alternatief mijn eerst danoontje?

Discussie in 'Voeding' gestart door Yuntje, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    @ jippie... ik vroeg het me gewoon af... ben nog niet thuis in die sector.. mijn kleine is (bijna) 4 maanden... vandaar

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier is vanille yoghurt populair (aan het worden). Jammer genoeg is dat halfvolle yoghurt dus maar af en toe. Liever volle yoghurt en straks (12 maanden) volle melk / karnemelk. Al die halfvolle, magere, light producten hebben geen toegevoegde waarde voor een kleintje.

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna krijgt van ons volle yoghurt, soms met fruit.

Ik moest wel ff goed zoeken naast al die magere spullen :rolleyes: (Vitalinea enz...)

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier magere varianten. Waarom geven jullie volle produkten?
    Mijn dochter eet graag magere kwark zonder iets erin.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    @guppie: omdat kinderen de vetten juist nodig hebben die in de volle producten zitten. In magere producten zitten die goede vetten dus helemaal niet en ze zijn dus ook weinig voedzaam voor die kleintjes.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat Suus zegt.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    welke vetten zijn dat dan precies?
    Mijn dochter krijgt elke dag halvarine op brood en olijfolie bij de avondhap.
    Op het papiertje van mn CB staat ook magere yoghurt/kwart.

Vanuit mijn eigen redenering zou ik ook denken dat mijn dochter genoeg vetten krijgt, ze is al niet bepaald een slankie dus ik sta niet meteen te juichen bij volle yoghurt..

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    @guppie: mijn zoontje is ook zeker geen slankie en daarom krijgt hij overwegend halfvolle producten. Maar magere producten zijn niet goed voor die kleintjes. Er is onlangs nog een artikel over geproduceerd.

http://www.ad.nl/binnenland/2987875/Kin ... _eten.html

Bovendien zitten in de magere producten veel minder vitamines in. Met name gaat het hier om vit. A en D.

9. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    mijn reden om een toetje te geven is onder andere om hem (proberen) te leren groente te eten.... en als hij dat dan eet dat hij wat lekkers daarna krijgt....
    misschien werkt het en misschien niet!

Hebben jullie wel eens een hapje genomen van mijn eerste danoontje?
    Ik namelijk wel, was bij een andere supermarkt waar ze het wel hadden, en het smaakt naar gewone kwark! niet echt een bijzondere smaak zit er aan, heel lichtjes proef je de smaal die op de verpakking staat.

maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties!

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier op het cb adviseerden ze volle producten bij halfvolle kindjes en halfvolle producten bij volle kindjes. mijn zoontje krijgt halfvolle producten. ik heb nooit mager gegeven omdat de vetten zo nodig zijn.
    voor kinderen is ook het advies om margarine op de boterham te doen, maar dat kun je nergens meer vinden. hier dus ook halvarine, en verder halfvolle melk en yoghurt.

groetjes, Miranda

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Marijn krijgt yoghurt als toetje of fruit. En dan gewone yoghurt zonder suiker of andere zoetmakers. Zolang Marijn yoghurt lekker vind vind ik het prima. Zoete toetjes krijgt hij ooit vast wel maar nu nog niet.

Deel Deze Pagina