Voldoende voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Fransa, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje is vandaag 13 dagen oud.
    Hij is geboren bij 38+5 en woog bij de geboorte 3340 gram.

Hij slaapt overdag heel erg veel en ook tijdens het drinken valt hij meestal halverwege alweer in slaap. Z'n zuigreflex is de eerste 5 tot 10 slokken wel sterk maar daarna sabbelt hij steeds een beetje op de speen. Door op het flesje te kloppen krijgen we er uiteindelijk zo'n 70ml in en dat kost ons meestal wel zo'n 25 minuten. Een gaatje groter werkt niet, dat is hem nog teveel.

Nu ben ik van onze eerste hele andere hoeveelheden gewend bij deze leeftijd en ik vraag mij dus af of mijn zoontje momenteel voldoende voeding binnenkrijgt.

Nu krijgt hij momenteel zo'n 7 á 8 voedingen per dag en drinkt hij per voeding eigenlijk niet meer dan 70 ml. Dus dat betekent dat hij dagelijks tussen de 490 en 560 ml voeding binnenkrijgt.

Tis een veelgestelde vraag zag ik al, maar ik word toch graag wel even gerustgesteld.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Ik kan mij voorstellen dat je je afvraagt of je zoontje voldoende drinkt. Als hij 490-560 ml per 24 uur drinkt dan is dit prima. Hier zitten voldoende voedingsstoffen voor uw kindje. Sommige kindjes drinken dit met 6 flessen, en andere met 7-8 flessen. Dit maakt op zich niet uit. Wanneer je kindje eraan toe is om wat meer per keer te gaan drinken kun je kijken om terug te gaan naar 7 voedingen, 6 voedingen.

Verder is het goed om in de gaten te houden of je kindje tussendoor wel alert is, goed groeit. Bij twijfel kan je altijd de huisarts/consultatiebureau vragen.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina