Calma speen medela

Discussie in 'Verzorging' gestart door limili, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hoi,

Even een vraagje...wij gebruiken de calma speen en dit bevalt erg goed. Alleen is er vaak wat met systeem aan de hand of hij loopt door of xit verstopt erg irritant heb zelfs al een nieuwe aan moeten schaffen. Herkent iemand dit probleem.

2. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Gebruik je hem alleen voor borstvoeding-melk? Ik heb eens gelezen dat hij met kunstvoeding niet goed werkt...
    Hier erg tevreden... (alleen bv dus)

3. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ja ik gebruik hem alleen met bv. Volgens medela komt het door het vet in de melk wat achterblijft in het systeem.ik maak hem elke keer schoon nu op advies van medela met alleen afwasmiddel even laten staan en lijkt te helpen. Maar wel erg irritant..

4. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Geen last van. Hapt je kindje wel goed? Ook dat zou schelen, anders even contact opnemen met Medela die hebben een goede service.

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb er tot nu toe helemaal geen last van. Na gebruik spoel ik hem meteen schoon, daarna even met afwasmiddel, en tenslotte steriliseren. Wel gebruiken we hem nu relatief weinig, omdat het nog steeds "oefenen" is met de fles. Over een maand ga ik weer aan het werk, en zal hij er dagelijks meerdere keren uit drinken.

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Spoel je hem eerst wel goed schoon met koud water?

7. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Het steekt bij de Calma heel nauw hoe je hem weer in elkaar steekt. Bij oma hadden we ook steeds problemen, thuis niet. Bleek dat oma niet heel nauwkeurig monteerde na spoelen.

Qua schoonmaken is het inderdaad belangrijk eerst goed te spoelen met koud water. En pas daarna met warm water, of sterilisator, of afkoken. Als je meteen warm water toepast, fixeer je ahw het vetlaagje.

Deel Deze Pagina