Zomervakantie in Engeland, Wales

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by iMoeder, Feb 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik zit er de laatste tijd over te denken om deze zomer naar Engeland te gaan. Zo veel dingen daar waar ik wel eens heen zou willen. Alleen heb ik er verder niet echt een beeld bij dat leuk is. Vooral met kleine kinderen erbij. Zijn daar ook vakantieparken met huisjes bijv.? Of losse vakantiehuizen (zal wel)? En welke dingen zijn leuk om te doen, wel gebied? Ik hoor het graag. :D

2. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Engeland is geweldig! Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn? En wat wil je doen? Op een plek langer blijven of rondtrekken? Er zijn natuurlijk overal B&B's te vinden, maar ook parken met huisjes of van die stacaravans. Weet je al een beetje waar je heen wilt?

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Center Parcs heeft er ook 4 parken. Niet goedkoop, maar wel erg mooi
    Verder is Engeland erg groot en voor je dan bij Wales bent is wel een heel stuk. Verkijk je niet op de afstanden!

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Dank dames!

Mijn kinderen zijn dan 13, 7 en 4. Ik wil niet m'n auto mee nemen. Het liefst wil ik een huisje / sta caravan en dan in de buurt uitstapjes maken.

5. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

Nov 3, 2015
    933
    585
    93
    Ik vind Engeland geweldig! Mijn schoonouders hebben er gewoond, dus ieder jaar sowieso die kant op! Wij gaan meestal naar plekjes rond Bedford! Ik kan je aanraden wel met de auto te gaan. Lekker met de boot, of tunnel. Zelfs de dierentuinen mag je in met de auto.. wisten wij niet, gewoon lekker gewandeld ook prima maar wel gek. Met de trein zit je met een uur in Londen, zijn wel veel forenzen, dus een zitplek in de trein kan soms lastig worden. Je hebt ook grote shopping outlets bijv. in Bichester een soort van bataviastad en vlak voor je de boot op gaat in Ashford een shopping outlet!
    B&b''s zijn echt de meest ultieme engelse vakanties vind ik dan!

6. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

Jun 23, 2010
    604
    10
    18
    Ik lees even mee. Wij willen deze zomer naar zuid-west Engeland met kleuter, peuter en baby.

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Als ik op de site van Center Parcs kijk hebben ze niks in Engeland ... Wel Duitsland Frankrijk.... Is t misschien een andere ??

8. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ik zou inderdaad wel de auto meenemen of er daar een huren. Engeland is een groot land en er rijden niet overal bussen heen.
    Wales is erg leuk, maar Cornwall en het Lake District ook. Ik zou kijken of je er een huisje of een B&B kan huren. En misschien naar twee plekken gaan. Er is zoveel te zien en te doen! Wil je bergen, strand, natuurparken?

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
  10. koala28

koala28 Niet meer actief

Engeland is geweldig. Vorig jaar in de zomervakantie 2 weken rondgereisd. Wij zijn met Stena Line gegaan en na Harwich doorgereden naar Southend-on-Sea, daarna door naar Chatham/Rainham, Brighton, Londen, High Wycombe. Wij hebben gelogeerd in hotels (Premier-Inn keten). Zeker een aanrader als je een keer een hotel wilt. Heel geschikt voor families.
    Stacaravan is niet mijn favoriet in Engeland. Caravanparken zijn vaak kaal en caravans heel dicht op elkaar. Center Parcs is heel erg duur in Engeland. Wel hele mooie locaties.
    Wij gaan weer in de herfstvakantie en/of kerstvakantie. Het is ons erg goed bevallen. Of we gaan weer in hotels of we gaan dit keer voor B&B of huisje.
    Zo veel leuks voor kinderen te doen. Meeste musea zijn gratis (ook in andere stadjes en dorpjes). Parken zijn heel relax, schoon!, en veel te doen qua speeltuintjes, bootjes huren, etc.
    Ga ook eens naar een dorpje naar zo'n tearoom. Geweldig vind ik dat. Onze kinderen ook trouwens.

Share This Page