Heeft er iemand ervaring met flessenwarmers? Ik denk erover om de Alecto bw-500 aan te schaffen, hij heeft een leuk prijsje en schijnt de fles snel op te kunnen warmen. Het lijkt me vooral voor snachts heel handig zodat ik niet apart naar beneden hoef om de fles warm te maken..
Een flessenwarmer is altijd langzamer dan het verwarmen in een magnetron. Dus ook al hoef je er dan niet voor naar beneden toe, ik denk niet dat het je tijdwinst oplevert en dat je kindje juist langer moet wachten voor het flesje klaar is. Dit is een prima flessenwarmer trouwens!
Wat nog sneller is: Thermosfles naast je bed. Flesje koud water. Dan heb je binnen een 30sec de fles gemaakt. Ik heb de alecto ivm borstvoeding em het duurt ruim 3 min voordat de fles echt warm genoeg is
In de eerste maand de difrax flessenwarmer gebruikt. Was er erg tevreden over! Wel zorgen dag de ring goed zit, anders gaat het lekken.
Wil je hem gaan gebruiken om afgekolfde melk op te warmen of flesvoeding te maken? In het eerste geval, waarom zou je zo vroeg al gaan kolven ipv live voeden? Voor die enkele keer zou ik het in een glas met warm water opwarmen. In het geval van flesvoeding, een thermosfles met warm water naast je bed is sneller en handiger. Een flessenwarmer is in mijn ogen alleen handig als je donormelk gebruikt (wat ik heb gedaan) of fulltime kolft, anders heb je betere en snellere methodes.
Ik gebruik een groot en hoog glas of pannetje. Maar de moedermelk is dan ook meestal goed op temperatuur. Voor die enkele keer vind ik een groot glas of pannetje met warm water erg handig en het snelst. Ik weet niet hoe het zit als je kunstmatige voeding moet aanlengen o.i.d., maar zag ooit een vriendin met thermosfles in de weer. Zoals al werd genoemd. Dat ging erg rap. Zelf heb ik het nut van een flessenwarmer nog niet gevonden. Misschien een item dat je niet eens nodig hebt?
We gaan gelijk starten met flesvoeding, vandaar de vraag over de flessenwarmer. Maar we gaan het eerst maar proberen met een thermosfles zoals hierboven een paar keer is genoemd. Bedankt voor de reacties allemaal .
Met kunstvoeding heb je echt geen flessenwarmer nodig hoor. Gewoon een thermosfles, warm water uit de kraan of magnetron (5 seconden per schep). Is veel sneller. En als je baby huilt wil je sneller dan snelst een flesje klaar hebben haha.
Dat "probleem" had ik dus ook met welke flessenwarmer... Uiteindelijk hebben we gewoon n simpele goedkope magnetron gekocht en die boven gezet op n andere slaapkamer. Hier hebben we n "flessen-maak-opwarm-hoekje gemaakt. Super snel! Gevulde voedingstorentjes staan er en ik vul t water al in de fles en zet die altijd al alvast in de magnetron dan. Als ons zoontje de fles krijgt hoef ik alleen maar de magnetron even paar seconden aan te zetten, torentje poeder erin, roeren en klaar!