Over 2 weken gaan wij lekker een weekje weg, we vliegen. Gelukkig niet zon lange vlucht. Ik heb een hekel aan vliegen en normaal, zeker als we verder gaan neem ik van alles in om wat rustiger te zijn. Ik ben vooral bang om luchtziek te worden ( is een soort van fobie) maar nu met de zwangerschap mag ik daar tgen dus niets innemen. Las eerst dat t wel mocht maar voor de zekerheid bij de apotheek nagevraagd. Die is bijna een kwartier bezig geweest met uitzoeken en er kwamen verschillende adviezen uit. Er is weinig over bekend maar er kan wel risico zijn ( als je t redelijk kort voor de bevalling slikt zelfs ademhalingsproblemen bij de baby, nu ben ik pas 26 weken als we gaan dus dat zal wel meevallen) Maar goed, ik wil echt geen risico nemen natuurlijk. Wie weet een goed alternatief, mogen homeopatische middelen bv wel? Maar helpen die dan ook? Als ik iets zou kunnen innemen zal mij dat zon rust geven, stress is ook niet goed natuurlijk voor de baby en verknalt misschien mijn korte vakantie ( ik slaap de nacht voor vakantie al niet meestal) alle tips zijn welkom!
Hoi Zon79 Als de apotheek goed had uitgezocht, hadden ze je vertelt dat je Suprimal zou mogen gebruiken. Inderdaad is dat niet slim vlak voor je bevalling, maar dat was je toch niet van plan. Suprimal is bijna het zelfde als de Emesafene die artsen voorschrijven bij zwangerschapsmisselijkheid. Mist alleen een vitamine. Als jij voor het vliegen 1 tabletje neemt en voor de terugweg ook, is dat geen probleem. Suprimal kan je bij drogist en apotheek zo kopen zonder recept. Homeopathie is ook niet altijd veilig, dus erg lastig. Wat je zowiezo veilig kunt gebruiken zijn die armbandjes van seaband. Polsbandjes op basis van acupressuur. Schijnen best goed te werken, maar je wordt er niet rustiger van. Heel fijne vakantie en hopelijk geen reisziekte, Groetjes PCOmiep
Thanks! Ik ga dat eens uitzoeken. Bij de apotheek kwamen ze maarop 2 dingen die allebei zelfde risicos hadden...ook raar dan...