Hoe moet ik stoppen met inbakeren

Discussie in 'Verzorging' gestart door Noontje, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Help, ik weet het niet meer. Hoe moet ik stoppen met inbakeren?? Ik bakerde ons meisje altijd in met een Pacco inbakerzak en dit deed wonderen, ze sliep ineens rustig en regelmatig (sterker nog, met twee maanden maakte ze nachten van 20.00 tot 08.00 uur).

Maar wat ik destijds overal hoorde en las, was dat ze van inbakeren zelf ook rustiger zou worden, maar helaas: ik probeer nu te stoppen, omdat ik bang ben dat ze binnenkort gaat draaien en dan moet ik 'per direct' stoppen, maar het is echt krijsen geblazen :( Ik heb het met één slaapje per dag geprobeerd (twee weken lang, maar er zat totaal geen vooruitgang in), daarna via een Puckababy (omdat dit minder strak is, hier kan ze haar armpjes al wel in bewegen), maar daar raakte ze compleet gefrustreerd en echt overstuur van...

Nu ligt ze ook al weer drie kwartier te huilen in bed, ik vind het zó zielig :( Maar ik kan haar er nu wel uit halen en alsnog inbakeren, maar dan leert ze het nooit. Ik weet het even niet meer :(

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Je hebt van Pacco speciale uitbakerdoeken. Dan begin je vaak met één armpje eruit... daarna het andere armpje.. Dus iets minder rigoureus dan direct helemaal zonder inbakerdoek.

/edit: afbouwdoeken dus ;) Inbakeren afbouwen met de Pacco Plus | Pacco

Ik zou ff via Marktplaats kijken :)

3. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Oh, dank je! Ik ga zoeken, die kende ik helemaal niet :)

4. Minerva

Minerva Niet meer actief

Succes!! Laat je even weten hoe het gegaan is?

5. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Doe ik!

6. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met afbouwen, maar wat wij doen is een hydrofiele luier in een driehoek vouwen en dan om ons kindje heen slaan. Als ze rustig liggen en weinig kracht zetten, zit het lekker strak om de baby heen. Als ze echt heel veel kracht zetten, komen de armpjes wel los, want ik sla de punten om het lijfje heen en zet het nergens mee vast of zo.
    Misschien ook een alternatief?

7. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien helpt het om haar hééééél strak met armpjes onder de dekens in te stoppen? Zo is het bij ons uiteindelijk gelukt.

Eerst 1 armpje een week lang eruit. Vervolgens beide armpjes eruit. Als hij dan wakker werd van zijn handjes die onder de dekens vandaan kwamen dan deden we die keer op keer weer goed strak onder de dekens stoppen.

Een tip om inhet weekend te beginnen dan kan je evt de nachten om de beurt erheen. Je moet er echt ff doorheen... Succes!

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Pffflastig he. Ik heb me nooit zo vastgehouden aan het Moeten stoppen met inbakeren. Mijn dochter sliep pas met 11 maanden dag en nacht helemaal los. Moet wel zeggen dat ze pas naar haar buik draaide met ruim 9 maanden. We zijn begonnen met de pacco, daarna in een slaapzak met armen erin. De hals iets dichter genaaid zodat dr hoofd er niet in kon verdwijnen. Daarna 1 slaapje overdag een arm los, daarna 2 slaapjes enz na een tijd 2 armen los, en daarna pas snachts. We hadden altijd heel strak, een laken om haar heen. Laken overdwars, dan heb je meer lengte om onder het matras te stoppen.
    Ze bleef altijd keurig op haar rug liggen. Dus ik zeg kijk goed naar je kind en je weet zelf wel wat kan en niet. En als ze draaien, denk je dan niet dat ze de hele buurt bij elkaar brullen?
    Nu hebben we er weer 1 ;). 6 maanden is hij en echt niet toe aan los slapen, kan echt niet, heel onrustig woelen en het ergste hij kan zn speen niet vasthouden. Ingebakerd blijft hij zitten omdat we die "vast" zetten met een doek. Los trek hij aan de doek en dan is zn speen eruit. Zonder speen kan hij niet slapen. Hij kan al wel naar zn buik draaien maar ingebakerd is dat erg moeilijk hoor. Zit al wel te denken wat we nu moeten. Zat zelf te denken om iets te maken wat vast zit aan het matras en daaraan ook een doek vast die alleen om zn bovenlijfje/armen gaat en omdat het vast zit kan hij niet draaien. Ben ooit zo iets tegen gekomen met googelen.
    Succes, ben altijd erg jaloers/verbaast dat kindjes van anderen gewoon heerlijk los kunnen slapen.

9. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oeeh ja! Ik was ook altijd jaloers op kindjes die 'zomaar' overal slapen of in slaapkunnen vallen.. ;)

10. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    je zou kunnen proberen of ze op haar buikje wil slapen? Geeft ook geborgenheid.

11. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Wij hebben ook de pacco uitbakerdoek gebruikt, ging best goed. Maar anders misschien die sleepy wings? Zelf nog geen ervaring mee, google maar even!

12. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hier ook lichte paniek en stress toen L bijna 6 maanden was en we 'moesten' stoppen met inbakeren. Toen een paar keer tevergeefs geprobeerd cold turkey te stoppen maar dat lukte niet.

Uiteindelijk besloten de doek (wij hadden een swaddle me) iedere keer wat minder strak vast te maken. Op een gegeven moment werd ze zo sterk dat ze halverwege haar slaapje zelf uit de doek 'ontsnapte'. Toen dit steeds vaker gebeurde uiteindelijk een keer in bed gelegd zonder doek en dat ging meteen goed.

Uiteindelijk is het dus een soort van 'vanzelf' gegaan.

Succes!

13. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Wat slecht, ik ben helemaal vergeten te reageren :( We hebben uiteindelijk doorgezet in het ineens stoppen. Op het kdv gaven ze aan dat ze daar al zonder sliep, dus ik dacht dat het met doorzetten dan ook thuis moest gaan lukken en inderdaad: iedere dag werd het huilen (krijsen) minder en ze slaapt ondertussen perfect met gewoon een slaapzakje aan :-D

14. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    ik heb ons dochtertje vanaf geboorte tot aan 3 maanden ingebakerd met een hema inbakerdoek. En met drie maanden afgebouwd, ik ben eigenlijk gelijk gestopt met inbakeren, en heel strak het bedje op gaan maken dat doe ik trouwens nog steeds. Anders vliegen de armen en de benen overal en nergens :D

Deel Deze Pagina