Er wordt vroeg getest, er is geen risico voor het kindje en de uitkomst is betrouwbaar. Mensen zullen makkelijker voor deze test kiezen.
Ik begreep van mijn gyn dat als uit de bloedtest komt dat er sprake is van down dat ze dan nog steeds een punctie doen om te verifiëren (op het moment). Wat je zegt zou goed kunnen. Mensen weten door deze test eerder en zullen wellicht dus sneller overgaan tot afbreking.
Beste dames, Wie een PB heeft gestuurd, heeft er 1 terug. Ik zal de info hier ook ook posten, maar zonder het adres in België. Wie het adres wil, kan PB'en. Ik heb een (hard copy) document met diverse NIPT-testen in diverse landen. Betrouwbaarheid, doelgroep, etc. is allemaal een beetje verschillend. De prijs ook. Duitsland is heel duur (1250 euro), maar wordt wel aangeraden in mijn ziekenhuis. Het Gendia lab in Antwerpen (dat in het nieuws was) werd door mijn gyn in opleiding niet aangeraden, omdat er niet over gepubliceerd is. Wel raadt zij aan, ook België: (goedkoper dan Duitsland, ca. 600 euro): Brussel. Deze test op trisomie 21, 18 en 13 (NIET op X en Y dubbel of ontbrekend dus; Gendia doet wel X en Y). Test is voor alle zwangeren, dus ook laag risicogroep. Accuracy groter dan 99%, alle eenlingzwangerschappen vanaf 10 weken. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Vragen? Stel ze. Groet, Aqui
Hoi bedankt voor je PB en de moeite! Inmiddels had ik ook een mail gekregen van meneer Jani. Hij schreef mij dat er ook getest word op klinefelter en ook op Y. Ze hieronder zijn mail: Geachte Mvr, zeker, wij kunnen een NIPTest doen. Wat is getest (op die moment) is Trisomie 21 , Trisomie 18, Trisomie 13, Klninefelter syndrome, Y chomosome. De kosten voor een NIPT in ons centrum is 600 euros alles inbegrepen (consultatie, conselling, echographie, verzendingskosten naar California). U krijgt u geld terug als de test werk niet (niet genoeg fetale DNA in de maternele bloed). De NIPT test in ons centrum is de Harmony prenatal test die staat op de website. Het is een van de twee best test in de wereld op het moment. Mvg Jacques JANI
Bedankt voor de info. Weet iemand ook hoe lang de wachttijd is als je belt om een afspraak te maken. Wij zijn in overweging voor brussel, maar overwegen om eerst combitest te doen en als daar een slechte uitslag uitkomt dan nipt te doen alvorens over te gaan op een evt. Punctie.
Ik heb gisteravond nog een mail gestuurd naar dr Jani waarom de y getest wordt dit antwoord kreeg ik: Geachte Mvr, de Y is getest ales een "optie" maar niet verplicht. Het is voor afwijkingen zo als Klinfelter syndrome, turner syndrome (u kunt op internet zien wat die betekent). Wij kunner ook de geslacht van u kind zien. U kunt beslissen wat precies u wilt doen.. Mvg Jacques Jani
Even als aanvulling hierop: Het Nederlands NIPT consortium (alle academische ziekenhuizen van NL) verwijzen ook door naar Gendia. (FAQ | NIPT ConsortiumNIPT Consortium) Daarbij maakt Gendia gebruik van dezelfde Harmony test als in Brussel. Oftewel, het is alleen het bloed prikken wat door Gendia wordt uitgevoerd. De kosten waren iets hoger, maar vanwege reisafstand soms net zo interessant.
Interessant om dit allemaal te lezen. ik heb zojuist jacques jani in brussel gebeld en kan donderdag al langs voor NIPT test, dus dat kan snel. OPZOEK heb jij zijn mailadres? ik moet hem wat gegevens sturen en heb dat via het ziekenhuis gedaan, maar zijn directe mail kan ik niet vinden via internet....allemaal veel succes, ik vind het vreselijk spannend, want heb hoog risico op down, 13 en 18 hoor ik net uit de combitest...:x
Meiden, Ik heb een afspraak in Brussel en ga dinsdag 16-04-2013 de test laten doen, ik ben benieuwd ! Ben ook erg benieuwd of iemand de test al heeft gedaan en hoe die was bevallen en wat de uitkomst was Groetjes Claudia
Krijg je door je verhoogde risico nu deze test vergoed? Een vwp kost ook erg veel geld dus ik denk da dit voordeliger is voor een verzekeraar. Of zit je niet in de groep 1:200?
voor zover ik weet krijg ik niets vergoed, heb het nog niet voorgelegd aan mijn verzekeraar, maar lees daar geen positieve berichten over. is idd veel geld, maar dat gaat mij boven het risico van vwp.