Inmiddels ben ik bijna 8 maanden zwanger en zijn we nog steeds niet definitief uit de meisjesnaam die we gaan kiezen!!! We kunnen natuurlijk wachten tot de geboorte en kijken welke naam er bij onze dochter past, maar het is toch ook wel fijn om dit van te voren te kunnen beslissen. Welke naam vinden jullie het leukste uit dit lijstje? * Lynn of Lynne * Lianne of Lyanne * Lindy * Milou of Mylou * Elise of Elize * Fenna * Fleur * Lotte * Lisanne * Lynette En welke namen vinden jullie helemaal niet leuk?
Ik vind ze eigenlijk bijna allemaal leuk (heel veel van de namen komen dan ook bij ons voor op het lijstje )! Alleen Lynette en Lindy vind ik niet zo leuk.
* Lynn of Lynne - Ik vind Lynne de mooiste schrijfwijze. Leuke naam, wel een beetje populair aan het worden. Vind de naam persoonlijk ook te Engels. * Lianne of Lyanne - Lianne de mooiste schrijfwijze, leuke naam, maar voor mijn gevoel niet zo bijzonder. * Lindy - Helemaal niet leuk. Sowieso mooier als het geschreven wordt als Lindie (denk ik), maar dan alsnog geen leuke naam, sorry. Ik vind het een soort misvormd Linda of Linde. * Milou of Mylou - Milou heel leuk, maar Mylou: NEE! Ik vind Milou een hele mooie zachte naam, maar niet TE zacht. Klinkt sierlijk en stoer tegelijk. * Elise of Elize - Elize vind ik de mooiste schrijfwijze, komt het meest overeen met de uitspraak ook (eliesse vind ik niet klinken, elieze wel). Mooie naam, niet te hard of te zacht. Kan voor een stoere meid, maar ook voor een wat zachter meisje. * Fenna - Niet leuk. Maar wel beter dan Fenne (want daarbij denk ik altijd aan Penne, de pastasoort). Fenna vind ik een wat kattige naam, hard ook. * Fleur - Niet leuk. Veel te 'kakker'. Vind het ook een beetje een 'zeurderige' naam, door die eu vind ik het een zeurklank hebben denk ik. * Lotte - Erg leuk, lieve en stoere naam tegelijk, maar te populair, vind Lotta veel leuker! * Lisanne - Niet leuk. Beetje 'geweest', vind ik, vind 'm te soft, te 'beschaafd'. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet noemen, maar ik vind de naam gewoon saai eigenlijk. * Lynette - Helemaal niet leuk. Voelt ook 'geweest', vind 'm geen fijne klank hebben. Dit is mijn top-10 geworden: 1. Milou 2. Elize 3. Lotte / Lotta 4. Lianne 5. Lynne 6. Fenna 7. Lindy 8. Lynette 9. Lisanne 10. Fleur
1 Milou (Mylou vind ik een rare spelling) 2 Fenna 3 Elise (Elize vind ik geen mooie spelling) 4 Fleur 5 Linette (Lynette vind ik een rare spelling) 6 Lotte 7 Lynn (Lynne vind ik een rare spelling) vind het niet zo 8 Lianne (Lyanne vind ik een rare spelling, maar ik vind de naam niet leuk 9 Lindy vind ik niet leuk 10 Lisanne vind ik niet leuk
Mijn top 10 Fenna Fleur Lynn Lindy (maar liever Linde) Elize Lyanne Lotte Lisanne Milou Lynette --> deze vind ik écht niet leuk...
Ik vind Mylou en Lyanne trouwens ook minder mooi dan de namen met een i. En Lynne vind ik eigenlijk een ander soort naam dan Lynn, ik zou de -e tenminste ook echt uitspreken (en dan eerder Linne schrijven).
Ik vind Lynn en Fenne het mooiste. De rest is niet mijn smaak. Ik heb voor Lynn gekozen omdat ik die net iets stoerder vindt.
Leukste: Elise De rest allemaal niet leuk, behalve Lisanne, Fleur en Lotte. Lynette, Lynn, Lindy vind ik echt allemaal niks...sorry.