Te beweeglijk voor slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kkatinka, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    mijn dochter van bijna 1 slaapt zo wild en onrustig dat ze zelfs in de meest grote slaapzak met haar voeten vastzit in de zak. Ik wil dus stoppen met een slaapzak, maar deken gaat hem dan ook niet worden. Met dit weer is in principe niks nodig (alhoewel, je wilt ook geen koude voetjes) maar het biedt wel geborgenheid..

2. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    De vraag dus: wie herkent dit, en wat doe ik eraan ?

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Er zijn ook slaapzakken met benen ipv een zak. Misschien is dat wat?

4. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Klopt maar voor nu sowieso te warm

5. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Lastig zeg. Zeker omdat vanaf 1,5 ze evt uit bed kan klimmen, een slaapzak maakt dat moeilijker ivm de beweeglijkheid van de benen. Ik zou dus toch een slaapzak aan blijven doen. Misschien wordt ze ook wel wat handiger met haar benen uit de knoop halen naarmate ze ouder wordt. Succes!

6. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Nu is het zo warm, ik zou een laken over haar heen leggen als ze slaapt en die schopt ze wel weg. En zou zorgen dat je straks lekkere warme pyjama's hebt.

Mijn zoontje slaapt ook sinds 1 zonder slaapzak, hij vind het niks.. die geborgenheid, dat voelt voor hem verstikkend. Is ook prima toch? Gewoon proberen, als ze er niet van kan slapen, dan kan je misschien zelf benen stikken in haar zomer slaapzak.

Ik zou gewoon niet te ingewikkeld denken en de slaapzak uit laten. Gaat het goed, zo laten, gaat het niet goed, verder kijken :)

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heeft ze er last van? Anders zou ik het sowieso gewoon laten.
    Als ze er wel last van heeft gewoon uit doen. Onze dochter heeft ook al heel lang geen slaapzak meer aan. Is begonnen toen ze met 14 maanden ziek werd en met alle slangen in het ziekenhuis was het niet handig en het was daar ook altijd 20/21 graden, dus niet snel koud. Inmiddels ligt ze alweer bijna een half jaar in een peuterbed en net als de oudste vaker op de dekens dan eronder, maar ze hebben er geen last van.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Dochter hier is houdini, die trok m gewoon uit ongeacht hoe ik m aandeed. Heb dr in de winter een goede pyjama aangedaan en een wafeldekentje met een lakentje. Als ze t te koud hebben hoor je ze vanzelf wel piepen doorgaans, oververhitting is linker. Sinds 2e jaar heeft ze een dekbedje maar ligt er amper onder, zelfs alleen een lakentje moet ze nu niet. Alleen pyjamaatje met korte mouwen en korte broek verder niks.

9. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ons zoontje slaapt al sinds 14 maanden onder een dekbedje. Zelfde verhaal draaide zich gewoon op. Heb een goed wollen 4 seizoenen dekbedje gekocht en gaat prima

10. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Kijk eens naar de tuck-inn dekens van witlof for kids. Misschien is dat wat voor jullie.

11. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    En een kleinere slaapzak? Zodat ze niet in de knoop kan raken?

Rosy90 vindt dit leuk.
  12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Eventueel zomerslaapzak de onderkant doormidden knippen en zelf twee aparte beenstukken van naaien?

13. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Mijn dochter van 1,5 slaapt al een tijdje zonder slaapzak. Ze ligt nu met het warme weer in een romper en/of dunne pyjama. Als het heel warm is gewoon in een luier, als het kouder is een dikkere pyjama.

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja dat dacht ik ook al, hoe groter/langer de slaapzak hoe meer ze meestal in de knoop zitten.

Deel Deze Pagina