Hallo, onze baby is 8 weken (geboren met 33 weken). Het voeden gaat op zich heel prima, maar op de één of andere manier duurt het 's avonds heel lang. Ik snap niet hoe dat kan? Ze krijgt trouwens overdag/'s avonds kunst voeding (nutrilon) en 's nachts afgekolfde moedermelk. Overdag en 's nachts gaat het wel prima, en zijn we meestal in anderhalf uur klaar (inclusier verschonen en nazitten op de bank om de boel te laten zakken). Maar 's avonds rond etenstijd/20:00h gaat het zo moeizaam. Drinken, dan op bed. Huilen dat ze wil drinken, uit bed en en dan bijna niet drinken, weer in bed enz enz. En dan zijn we zomaar 2 a 3 uur verder... Hoe kan dit vraag ik mij af? Doen wij iets niet goed?
Veel kindjes willen 's avonds lekker bij papa en mama zijn... Hier kreeg ze BV en wilde ook in de avonduren clusteren en lekker bij ons liggen. Dan wilde ze ook absoluut niet in bed. Vaak bleef ze dan gewoon tot de laatste voeding beneden met af en toe slapen, dan weer even drinken, weer even wakker... Na de laatste voeding rond 22-22.30u ging ze dan naar bed en sliep tot een uur of 6. Zou haar gewoon lekker bij jullie houden of in de kinderwagenbak of box laten slapen evt.
Ben het met mn voorgangster eens. Zeker bij BV kindjes zie je dit gedrag veel, ik noem dat dan ook iets natuurlijks en zou er lekker aan toegeven! Je kindje is nog zo klein! Komt heus vanzelf goed!
Inderdaad, dat lijkt me clusteren. Veel baby's doen dat. Hier kon ik (zeker met de oudste) wel eens 2 uur op de bank zitten. Beetje drinken, beetje om zich heen kijken, weer wat drinken. Met jongste moest ik dat wat inkorten (oudste naar bed brengen), maar ook haar hield ik dan wel dicht bij me. Werd 'erger' toen ik weer ging werken. Dan willen ze helemaal graag bij je zijn! En ik vond het heeeeerlijk, om zo de avond door te brengen. Dus nee, volgens mij doe je niks verkeerd. Je baby begint een dag/nacht ritme te ontwikkelen en daar hoort 's avonds clusteren voor veel kinderen bij.
ik raad je het boek "de babyfluisteraar" van Tracy Hogg aan, daar staat antwoord op jouw vraag, namelijk hoe je de signalen herkent en dat je je kind moet helpen in slaap te komen maar er niet uit moet pakken voor een voeding etc.
Idd clusteren en gaat vanzelf weer over! Heeft hier ongeveer 3 maand geduurd. Ik zou gewoon steeds kleine beetjes klaarmaken (flesvoeding is maar 1 uur houdbaar) en haar verder lekker bij je houden.
De bekende huiluurtjes! Bij ons gaat overdag en 's nachts ook prima. Ik geef toe aan haar "mama-honger" en laat haar 's avonds bij me in slaap vallen en als ze goed slaapt, leg ik haar over. Op die manier kost het de minste tijd.
Ze wil gewoon clusteren! Dat gaat net moedermelk gemakkelijker als met kunstvoeding. Leg je helemaal niet meer aan? want clusteren gaat gemakkelijker als je jezelf met kindop de bank installeert en kind avondop schoot laat slapen en aanlegt als het zoekt. Je kunt ook met kind gaan zitten en kleine flessen afgekolfde melk geven (iets van 50cc per fles). Als je met kind en kolf op de bank gaat zitten kun je gewoon wat kolven en meteen geven zonder op te warmen. Heeft je kind de melk zo vers mogelijk, met alle levende stoffen en slaaphormonen er nog in.