Alternatief voor hema rietjesbeker?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamavanLieverd, 12 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik plaats het maar hier, ook al is mijn dochter geen kleuter meer. ;)
    Mijn dochter (beperking) drinkt altijd uit een hema rietjesbeker, maar ik word er gek van dat we telkens weer nieuwe bekers moeten kopen, omdat de hema weigert om de rietjes los te verkopen (de reviews staan al jaren vol met dat verzoek en het enige wat ze hebben gedaan, is de bekers iets duurder maken en er een 2e rietje bij gedaan). Ze zijn hartstikke goedkoop, maar ik vind het zo’n verspilling om continu plastic bekers weg te moeten gooien. Mijn dochter bijt die rietjes stuk en als ze te kort worden, kan ze er niet meer fatsoenlijk uit drinken.

Ik zoek dus een alternatief, twijfel alleen of dat weer een rietjesbeker (met betaalbare losse rietjes) moet zijn… Drinken uit een gewone beker oefenen we wel, maar dat gaat nog niet super en ze gaat altijd met het water spelen als we een beker laten staan. Dus ik zoek wel een beker, die ze niet zo leeg kan gieten. (Draaidop kan ze wel openen, dus we draaien de dop heel stevig dicht ;))
    Munchkin 360 beker drinkt ze niet uit.

Lies1611 vindt dit leuk.
  2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier hadden ze vroeger allebei een rietjesbeker van Nuby, die rietjes kan je als het goed is wel vervangen. Wat wel zo is, is dat je dit rietje een soort open moet bijten om er drinken uit te krijgen. Dochter heeft nu een rietjesbeker van Camelbak mee naar school, daar is dat ook bij, maar materiaal is wel vrij stevig. Ook deze rietjes kunnen vervangen, maar zijn dan wel bijna net zo duur als een nieuwe beker, daar zit je misschien ook niet op te wachten. :rolleyes:
    Drinkt ze zelf of sowieso onder begeleiding van jullie? Anders een gewone beker met daar een rietje in en de andere rietjesbeker alleen gebruiken als je weg bent bijv. Op die manier is mijn dochter (na ziekteperiode) uit een open beker gaan leren drinken. Ze dronk dan eerst grotendeels de beker leeg met rietje en het laatste mocht ze dan zo uit de beker drinken.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.883
    5.830
    113
    Vrouw
    Kijk eens op greenjump.nl. Misschien staat daar iets tussen?

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.591
    4.446
    113
    Vrouw
    Ik heb laatst een fles met een rietje erin gekocht bij de primark, het gedeelte waar je uit drinkt is van hard plastic gemaakt. Misschien is dat iets? Volgens mij niet kapot te bijten.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    De avent rietjesbeker zijn vervangingssets te halen voor zowel t siliconen gedeelte als wat er in de beker zelf zit (is 1 set).

Je vindt ze alleen niet standaard bij een kruidvat etc. Kwam mijn setje in een grote babywinkel tegen (de eerste stenen locatie) maar online kan je ze wel bestellen.

Lies1611 en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bedankt voor de reacties. Ik heb de verschillende opties bekeken, maar ik twijfel of ze die rietjes niet ook net zo makkelijk kapot bijt (en ze zijn allemaal vrij prijzig om te vervangen. Bij de hema heb ik 2x een siliconen rietje voor 4 euro, alleen balen dat je daar dus een beker bij krijgt. Ik vind het geen probleem om iets meer voor een rietje te betalen, maar bij de meeste krijg je dan ook het onderste rietje erbij en/of een borsteltje, dus dat schiet dan ook niet op qua verspilling (wel beter dan een hele beker natuurlijk)). Een los rietje wil ze niet, ook niet onder begeleiding. Een beker met een hard rietje kan ik misschien nog wel proberen.

Ik zat zelf nog te denken om zo’n mepal pop up beker te proberen, is dat wat? Ik snap dat dat geen rietjesbeker is, maar misschien toch wel helpend met uit een gewone beker leren drinken, omdat je die moet kantelen. Als jullie iets beters weten soortgelijk, dan hoor ik het ook graag. ;)

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Die mepal dingen gaan alleen behoorlijk snel kapot bij vallen. Gaat in grp3 nu goed echter in grp1/2 was ik het snel zat met die dingen en heb ik een Dopper gekocht.
    Kan ze uit een soort bidon drinken? Die kan je namelijk op een Dopper kopen en doppers zijn niet stuk te krijgen.
    Verder zijn denk ik alle andere rietjesbekers de rietjes snel kapot te kauwen. We hebben can difrax die kan je los kopen maar die kauw je volgens mij ook zo kapot. Kreeg m’n zoontje voor elkaar die krijgt er eentje in bed, heb hem toen gezegd je krijgt hem niet meer als je blijft kauwen.

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bidon is denk ik misschien te moeilijk, maar zou ik kunnen proberen. Ik heb nog wel een klean kanteen met bidon mondstuk.
    Op zich wordt er niet veel met de bekers gegooid, dus misschien dat ik toch ook zo’n mepal beker probeer.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.353
    113
    Vrouw
  10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Opzich m’n zoontje kon dat ook met 2 jaar toen hij het z’n zus zag doen. En die mepal werkt ook beetje hetzelfde.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn dochter heeft een beperking en is een hele selectieve eter en drinker, het is niet echt een kwestie van fysiek kunnen, maar van willen proberen. Misschien dat ze zo’n pop up beker leuk genoeg vindt, maar ik weet het niet.

Siepie85 vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Had ik inderdaad ook gezien, maar de rietjes zijn blijkbaar niet makkelijk te krijgen, dus ik twijfel.

Ik denk dat ik nog een paar hema bekers koop en dan ondertussen wat andere bekers ga proberen (zonder rietjes dus).

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Mepal popup was hier geen succes. In 1,5 jaar tijd 2 versleten en echt gek doet ze er niet eens mee.

Maar hij springt gewoon heel snel open als de ontgrendeling voor die die drinktuit aanraakt (en in t begin kost nog behoorlijk moeite) en meermaals een zeiknatte tas gehad ik ben klaar met die krengen in elk geval.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Online prima te doen, alleen in een stenen winkel vind je die vervangers niet zo makkelijk. Die van ons zijn nu 5 jaar oud en prima, 1x de rietjes vervangen (top stukjes, onderkanten waren nog prima)

15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik heb deze van de H&M (maar dan van paw patrol). Die vind ik veel degelijker dan die van de Hema (die hebben we ook)

1700E0C2-47DF-42AF-B864-6D33F7B9EF67.png 9449F4A3-F856-4898-8ED8-84DA24B172C4.png

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Als ze ze echt kapot bijt zou ik ivm bpa enzo eerder kiezen voor een metalen drinktuitje. Wij hebben een bidon van greenjump.

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie hier toch ook geen losse rietjes van? En er zit er volgens mij geen extra bij, dus dan is het alleen nog meer verspilling.

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    De rietjes zijn van siliconen, dus geen bpa.

19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb besloten nog een paar hema bekers te kopen en te gaan proberen haar over te laten stappen op een beker zonder rietjes. Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal.

Deel Deze Pagina