Volgens mij ligt ze in stuitligging......

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Majkuh, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Vanaf het allereerste moment dat ik wat voel, is dt al aan de onderkant en aan de achterkant.
    Nu ben ik 24 weken zwanger en nog steeds voel ik haar alleen aan de onderkant of iets in het midden van mijn buik bewegen.
    Ze trapt dus regelmatig tegen 'de uitgang' aan, of tegen mijn blaas en heel laag onderin mijn buik, MAAR

* zijn dat echt haar beentjes? handjes zou ik toch niet voelen als schopjes....?
    * Of zijn dat haar handjes, maar doen haar beentjes het dan niet,w ant bovenin voel ik niets?

Ik weet dat ze nog alle tijd van de wereld heeft om te draaien, dus maak me geen zorgen, maar weet ook dat veel kindjes die zo'n duidelijk voorkeurshouding hebben toch ook lekker blijven liggen ;)

* hoe groot is de kans dat ze zo blijft liggen?
    * of voel ik et verkeerd?
    (is mij derde en zou toch zweren dat mijn andere kids juist bovenin trapten ;))

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

met 24 weken kan het nog alle kanten op, ik zou me er pas druk om gaan maken met 34 weken ;)

ik voelde het ook niet toen mijn beeb met het hoofdje naar onder lag en de voetjes naar boven, ik voelde alleen wat aan de zijkant en de onderkant, dus ook dat kan heel goed ;)

3. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    mijn baby maakt elke keer salto`s enz want dan voel ik haar boven en dan de volgende dag onder, en vooral sochtends als ik nog in bed lig voel ik haar heletijd draaien, vind het juist wel grappig maak me er nog geen zorgen over alleen maar goed teken dat ze zoveel beweegt :)

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik voel de beeb ook telkens draaien. Af en toe schopjes bovenin, maar het kan ook net zo goed tegen mijn (au ;)) blaas zijn..

5. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    die kleine van mij schopt echt overal.. dus ik kan je niet echt helpen, maar idd.. met deze termijn hoef je je nog niet echt zorgen te maken hoor

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Met 24 weken hebben ze nog voldoende ruimte om te draaien. Zo kreeg ik een 3D echo en aan het begin lag de rechterbaby met zijn hoofdje omlaag en op het eind met zijn hoofdje bovenaan.

Met 36 weken lag de rechterbaby nog in stuitligging en vorige week was hij ineens gedraaid en lag netjes met zijn hoofdje omlaag.

Ik zou me nog geen zorgen maken!

7. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    maak me ook niet druk hoor ;)

Vind het enkel 'apart' omdat ik me niet kan herinneren dat het bij mijn andere meiden zo voelde :)
    ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig of ik het wel goed voel ;)

8. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    die van mij lag met 36 weken nog in onvolkomen stuit
    ze zeiden dat dr nog maar een HEEEEEEEEELE kleine
    kans zou zijn dat ze zou draaien.. Nou.. Ze is toch echt nog gedraaid..
    maak je niet druk ;)

9. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Ik voel ook alleen schopjes/tikjes onderin en in mijn zij. Vandaag echo gehad en kindje ligt wel in hoofdligging.

Maar inderdaad nog geen zorgen maken hoor! De beentjes doen het echt wel! En mocht het toch zijn dat het in stuit nu ligt wil dat nog niks zeggen. Nog tijd zat om te draaien...

10. Mommy24

Mommy24 Lid

30 nov 2008
    56
    0
    0
    Flevoland
    Mijn baby ligt ook in een stuitligging...

11. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    met de pretecho met 26 weken lag ze al in stuit en ze is altijd in stuit blijven liggen.
    Ik voelde op een gegeven moment helemáál geen schopjes meer, zag alleen boven in mijn buik wat schuiven/golven. Dit kwam omdat de ruimte natuurlijk beperkt werd en mevrouw met haar beentjes omhoog langs haar lijfje lag.
    Dat schuiven/golven was dus al die tijd haar hoofdje bovenin mijn buik :D

Ik kwam er overigens achter doordat ik zelf een gevoel had dat er iets niet klopte, terwijl mijn vk zei dat ze toch écht een kontje voelde boven.....toen ik dit vertelde met controle bij 36 weken en zei dat het me niet lekker zat, ging ze een echo maken.........en jawel, een koppie bovenin!

je intuitie houd je niet voor de gek ;)

12. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik heb ook een stuitliggertje.
    met de 20 weken echo lag de kleine al zo, volgens mij al vanaf 15 weken.
    soms lijkt het net of hij zichzelf eruit wilt schoppen.
    bovenin voel ik duidelijk gekriebel.

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier geen stuitligger, maar wel lang gedacht (mijn eerste lag wel in stuit). ik voel(de) ook alles beneden, echt alles. nog steeds trouwens, maar deze ligt echt keurig met 't hoofdje naar beneden. ik voel dus blijkbaar echt het hoofdje en de armpjes. mijn eerste zoontje voelde ik vaker bovenin, daar waar z'n hoofdje zat.

14. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ik ben echt heel benieuwd, 2 februari heb ik weer. Een afspraak bij de vk en ga ik ernaar vragen. Lijkt me gewoon zo gek als ze wel goed ligt, want dan doet ze volgens mij niets met haar beentjes. Vind het gewoon een beetje vreemd....

15. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    die van mij ligt dwars...zijn hoofd in mijn ribbe en dan benede in mijn blaas zijn voeten...ik heb het idee dat ie echt niet meer gaat draaien....hij ligt al weken zo...tot wanneer kunnen de kindjes draaien uit zichzelf?

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    jeetje, een echt dwarsliggertje ;) lijkt me heel oncomfortabel....

17. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    dat kun je wel zeggen...recht zitten gaat niet echt en voor over buigen ook niet...ik voel altijd een hoofd.. :)

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ze is sinds twee dagen gedraaid, dit voelt duidelijk heel anders, dus ik voelde het toch goed!

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

He Majkuh; ik had er nog niet bij nagedacht dat ze eruit komen "head-first", maar de mijne ligt ook met de voetjes naar beneden (lekker in m'n blaas te trappen) en met het koppie omhoog.
    Wanneer moeten ze eigenlijk omgedraaid zijn, weet jij dat?

20. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Pas met 36 weken vind je vk het nodig je eventueel naar het ziekenhuis te sturen. Kan best zijn dat die van mij weer terugdraaid en dan weer goed gaat liggen, zolang ze de ruimte hebben kunnen ze draaien maar het wordpas 'zorgelijk' met een week of 36 als ik me niet vergis ;)

Deel Deze Pagina