Alternatief voor johannesbroodpitmeel/Nutriton?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gentle, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Zoals de titel al zegt, is er een alternatief voor het gebruiken van johannesbroodpitmeel/Nutriton? Ik ben al maanden bezig met papjes voor en na de voeding en ik word er knettergek van. Zeker omdat het niet altijd werkt. Nu ik sinds vorige week 1 voeding heb afgebouwd, merk ik hoe handig/flexibel het is om gewoon 1 fles/voeding te kunnen geven, zonder dat gepruts er omheen.

Het gaat inmiddels best snel hoor. Honger = papje maken, slab om, paar hapjes geven, borst 1, borst 2, boeren, paar hapjes geven en klaar! Maar toch, het gemakkelijk van de BV is er af, en daar baal ik van!

Zijn er meer meiden die het zo doen? Hoe keken jullie er tegenaan? Julia kan echt nog niet zonder, want zelf mét 3 scheppen per voeding heeft ze soms dagen dat ze blijft spugen... :(

Edit: kolven is nauwelijks een optie. Ik heb nog nooit een volledige voeding kunnen afkolven. De boel stagneert bij max. 40-50 cc

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij ons heeft behandeling van de osteopaat erg goed geholpen.
    Nu hing eea hier wel echt samen met het kiss-syndroom en de (zoals bij 9 mnd bleek) koemelkallergie, dus behandeling van nek, maag en darmen heeft toen heel erg goed geholpen om het spugen op te laten houden!
    Wij hebben wel een geregistreerde osteopaat die veel baby's behandelt: dat is namelijk best een vak apart en als ik de ervaringen van anderen zo lees, wel belangrijk, omdat iemand die niet zo veel ervaring heeft met baby's bepaalde dingen toch niet weet of over het hoofd ziet...

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Eerlijk gezegd durf ik daar niet aan. Ik geef de johannesbroodpitmeel alleen omdat ze dan beter groeit, want ze heeft er ook totaal geen last van als ze spuugt. Heeft de eerste maanden weinig gehuild, terwijl ze (achteraf) heel veel spuugde! Ik vind het eerlijk gezegd dus ook een beetje gek/moeilijk/eng? om naar zo'n osteopaat te gaan. Er is nu geen probleem, alleen mijn frustratie van de johannesbroodpitmeel...

Deel Deze Pagina