Hoelang duurt doorkomen tandje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden, na veel weken van bijten en kwijlen voelde ik vanavond een gekarteld randje onderin het mondje van ons zoontje! :)
    Je moet echt goed turen om wat wits te zien, maar je voelt het overduidelijk! Hoe lang duurt het gemiddeld voordat het tandje er nu door is?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vaak lang vanaf de eerste verschijnselen....
    Hier bijna twee maanden vanaf start kwijlen haha!
    Denk in ieder geval vaak al dat er een tand komt voordat ik iets zie en tijd later is ie er dan...

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Als je dat al ziet is al door;)))
    Hier duurt dat niet zien en last van echt lang 2wk ongeveer

4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Sorry, bedoel ook eigenlijk voordat het witte streepje een echte tand is! ;)

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh ook dat kan weken duren!!

6. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ging hier binnen een week of twee

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Pff kan echt lang duren. Mijn zoon is sinds het krijgen vna zijn 1e tandje eigenlijk niet meer gestopt met kwijlen en als ik dan weer denk "ach dat kwijlen zal wel gewoon bij hem horen en niet aan de tandjes liggen", zie ik er opeens wéér ene komen. HIj is nu bezig met kiezen en daar wordt je al helemaal niet vrolijk van. Heeft een dikke pijnlijke bult op zijn tandvlees, koorst, hangerig... Zielig hoor die tandjes, maar ze moeten er nu eenmaal doorheen!

8. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Hier wachten we ook vol ongeduld tot het eerste tandje er eindelijk door is. Is toch al een week of 2 bezig.

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

De eerste twee groeiden best snel uit tot heuse tanden. Daarna kwamen er 4 tanden boven tegelijk en die groeiden in een langzamer tempo. Nu in tijd van 2 weken 2 ondertanden en 4 kiezen door. Tandjes groeien iets langzamer als de kiezen lijkt wel. Maar mijn ervaring is dat je na t eerste randje wel snel wat groei ziet.
    Hier overigens weinig last van het doorkomen.

10. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn zoontje z'n ondertandjes waren vrij snel door en ook echt een tand. Boventandjes zijn al zeker 4 maanden door en zakken steeds meer, maar ze moeten nog wel een stukje. Bij mijn dochter duurde dat ook echt superlang, voor het echt een hele tand was zeg maar.

Deel Deze Pagina