Ik vind het zo moeilijk wat ik mijn zoontje van 10 weken 's nachts aan moet doen... Het is rond de 19 graden in z'n kamer. Hij ligt nu in een pyama met lange mouwen en lang broekje en met korte romper eronder onder de dubbele deken van Koeka (die trouwens niet echt dik is) en een inbakerzak. (die ook erg dun is) Maar vanochtend toen ik hem uit bed haalde had hij een heel koud gezichtje en koude handen. Ik wil stoppen met de inbakerzak en hem in een gewone slaapzak leggen. Maar er is téveel keus. Wat moet ik doen voor deze tijd? Slaapzak met lange mouwen al? Of een slaapzak zonder mouw? En wanneer leg je er een deken met teddy voering op? Ik hoop dat jullie tips hebben!
Wij hebben ons dochtertje op dit moment met romper in een dikkere slaapzak met mouwen... Eerder hadden we een dunnere met mouwen maar dan voelde ze s'ochtends ook een beetje koud op haar rug. Als ze het te warm heeft wordt ze echt wel wakker hier, dan gaat ze huilen/ heeft ze zweet haartjes
Dit zegt totaal niet, de beste graadmeter is zijn nekje. Mijn zoontje word vrijwel altijd met koude handjes wakker, hj wil ze ook absoluut niet onder de dekens, afgelopen winter waren ze zelfs echt blauw iedere ochtend, maar het nekje van meneer was prima warm.
Inderdaad wat Annemiek zegt, even in het nekje voelen s'morgens. Mijn zoontje (wel al 10maanden) heeft een pyjama aan, korte mouwen romper, slaapzak zonder mouwen, en een lakentje erover. Heb nu wel een dikke slaapzak met mouwen gekocht (afritsbaar) het zal even uitproberen worden, denk ik.