bijna 5 maanden en 8 keer per dag eten.. HELP!

Discussie in 'Voeding' gestart door Chanoetje22, 25 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    hoi,

mijn dochtertje is al bijna 5 maanden en wil nog steeds de hele dag door om de 3 uur eten, dit gaat zelfs in de nacht door. het probleem is dat ze maar 120ml drinkt. ze wil elke keer maar kleine beetjes en weigert het gewoon om meer te drinken.

mijn vraag is nu.. hoe kan ik dit veranderen want ik hou dit echt niet langer vol. ben gewoon de hele dag en nacht bezig met voeden. heb ook rijstebloem in de avond geprobeert maar dat helpt niks.
    straks ga ik weer aan t werk en begin ik om 9 uur, als ik de hele nacht niet slaap ben ik op werk echt kapot dus hoop dat iemand misschien een idee heeft!

2. randi

randi Niet meer actief

ik zou in jouw plaats een afspraak maken met de ka want mischien moet je wel voeding voor hongerige babies hebben. ze zou toch 4 uur tussen elke voeding moeten laten op deze leeftijd. zou niet op eigen houtje veranderen van voeding maar haar eerst eens laten onderzoeken

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Had mijn kindje op die leeftijd ook hoor. Geef je borst of kv ? Als je borst geeft dan zou je je kindje bij jou in bed kunnen laten slapen als je dat wilt. Dan wordt je niet steeds helemaal wakker.

4. randi

randi Niet meer actief

bij borstvoeding is dit wel normaal maar bij flesvoeding is dit niet zo

5. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    ik geefsinds 2 maanden flesvoeding. er is dus niks verandert.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ikzelf denk dat ze gewoon weet wat goed voor ze is... jonge kinderen zijn gewoon gemaakt om regelmatig kleine beetjes te eten. Langzaam aan verschuift dat wel en kunnen hun maagjes grotere hoeveelheden aan en ouders pushen natuurlijk ook wat door te rekken met flessen ed. ("het is nog geen tijd hoor je hebt 2u geleden al gegeten") maar opzich zou ik me geen zorgen maken omdat je dochter het anders doet dan wat op de verpakking staat. Zolang ze niet veel te veel of veel te weinig drinkt. Kan me wel voorstellen dat het vermoeiend is maar vreemd vind ik het dus niet. Je geeft fv dus iemand anders kan het misschien eens overnemen?

Tja verder kan het moederschap gewoon heel vermoeiend zijn. Ik geef ook nog 1 of 2 nachtvoedingen. Probeer gewoon te onstpannen op de momenten dat het kan en het wordt vast wel beter (ooit ;) )

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik sluit me aanbij Zeeuwsmeisje. Mischien vervelend voor de ouders maar het lijkt me geen kwaad kunnen.
    En mijn mannetje slaapt sins hij 11 maanden is zo nu en dan door en ik werk ook. Dus is wel te doen hoor die nachtvoedingen.

8. randi

randi Niet meer actief

jamaar jullie spreken uit het standpunt van bv en inderdaad daar is het geen uitzondering dat de kindjes meerdere malen op een dag drinken en als je niet kolft zie je ook niet welke hoeveelheid ze drinken maar fv heeft een andere en zwaardere samenstelling dan borstmelk en in dit geval zou ze op 5 maand toch 4 uur tussen haar voedingen moeten kunnen laten anders wijst dit er meer op dat ze vlug verzadigdt is en dat kan ( moet niet) een medisch probleem hebben en is het daarom mischien wel eens goed om dit probleem met je ka te overleggen.het kan zeker niet de bedoeling zijn dat je kindje met fv op 5 maand aan 8 voedingen per dag zit :(

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het kan toch zijn dat haar kindje liever meerdere maar dan kleinere flesjes wil ?

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben op aanraden van de ka ook voeding voor hongerige baby's gaan geven. (nou ja gemengd met friso comfort, tegen het spugen) Het helpt bij ons niet, maar ik zou toch eens met een ka of het cb overleggen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je de hele nacht niet slaapt, ben je op je werk echt kapot schrijf je, maar als 's nachts 2x voedt ben je toch niet de hele nacht wakker? Eventueel gelijk met je kindje naar bed gaan en eventueel je partner (als die er is) ook een nachtvoeding laten doen. Dan kan je zeker 6 uur achter elkaar slapen.

Het lijkt me dat je er weinig aan kan doen toch als ze zo weinig per keer drinkt? Als ze verder tevreden is, zou ik er niet zo'n punt van maken. Over niet al te lange tijd begin je waarschijnlijk met bijvoeden en dan laat ze misschien wel wat langer tussen de flessen.

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wij hebben hier ook heel lang een nachtvoeding gehad en veel voedingen op een dag. Dit is weg gegaan op het moment dat we fruit en groente gaven. Je zou dat kunnen proberen en anders is het gewoon even doorbijten.
    Bij ons gaat het nu pas een maand beter, maar hij heeft nog veel eetmomenten en wij gaven vanaf de geboorte flesvoeding.

13. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Kan je niet om de beurt eruit, dat jij en je partner het afwisselen?
    Dat scheelt al enorm qua slapen en flesje klaar maken etc.

14. Writer

Writer Niet meer actief

vervelend meis , nou 2 keer uit s'nacht flesje geven is geen pretje hoor kan je heel moe voelen volgende dag :(

mij zoon drinkt ook nog steeds vaak 120 per keer ,maar hij houdt bij 6 flessen , laatste fles is om 22 uur soms 21 uur en hij komt gelukkig 6 a 7 ochtend UUR weer , dus vind nog wel kunnnen maar in jou geval is best moelijk
    cb zei zolang hij tevreden is met zijn 120 niet pushen ,heb wel langer gerekt maar hielp niks ,hij dronk nog steeds 120 per peer
    laatste tijd gaat wel iets beter , s'vonds als hij nog wakker is voor laatste fles wil hij wel 150 drinken
    hij is verder heel tevreden ventje en met zijn 7 kilo schat ik nu , zit hij heel mooi op schema ;)
    sterkte ik zou nog eens met cb misschien hebben ze beter ideeen voor jou

15. randi

randi Niet meer actief

snap je standpunt wel hoor nemo maar wat ik bedoel is dat je de fv niet kan vergelijken met bv. bv heeft een andere en gemakkelijker verteerbare samenstelling zodat het geen kwaad kan dat ze 8x/dag voeding krijgen maar bij fv is dit anders. zoveel drinken op een dag ook al zijn het kleiner porties kan wijzen op een medische kant zoals bv onverzadiging maar evengoed ook dat er iets is met de niertjes omdat hij niet alleen voeding vraagt maar zo ook meer vocht dus daarom dat het ook beter is om dit meteen door een ka te laten checken en uitsluitsel over te krijgen. 6 voedingen is al veel op 5 maand maar nog een doenbare grens maar 8 voedingen ook al zijn ze klein is gewoonweg heel veel voor fv

Deel Deze Pagina