Bijn jongste dochter van 5 heeft al haar hele leven oorontstekingen. Ze zwemt super graag, heeft haar a diploma en we hebben thuis groot zwembad staan nu. Nu is het voor haar lastig om steeds de oordopjes in en uit te doen en die worden ook snel kwijt. Nu zag ik bij Amazon een hoofdband die de oren waterdicht afsluit. Heeft iemand hier ervaring mee, zal even foto bijvoegen als dat lukt.
Wij hebben een soortgelijke band. Is niet waterdicht maar helpt wel heel goed om het oordopje goed op zijn plaats te houden.
Er is niks mis met de oordopjes maar zo'n band kan ze makkelijker zelf e word je niet zo snel kwijt. Maar ik las al dat de band meer bedoeld is om de dopjes op hun plek te houden en dat is ons probleem niet
Klasgenootje had zo'n band maar is geen alternatief voor oordopjes. Ik geloof dat je ook gewoon zwemoordopjes met een touwtje hebt en die van aupine kunnen drijven en kon je wat ik begreep in knalkleuren krijgen. Bij de juwelier hebben wij een setje laten maken voor 25,- die zijn aangegoten. Knalrood, kan niet missen. Daarvoor hadden we standaard dopjes van aupine maar die lagen er ook zo uit, ze dreven wel dat was dan weer een geluk. Heb me de schompes online gezocht maar ervaring leert dat je gewoon eens offline rond moet vragen bij de wat oudere juweliers en brillenzaken. (Niet enkel de schoonenberg pearls etc) Vroeguh deden wij t overigens met vette watten en wat verbandtape. Niet zaligmakend, maar werkte niet onaardig. Alleen die badmuts er overheen. Opdoen was 1 ding, afdoen met je lange haren...ugh.