Hallo allenaal, Is er er een alternatief voor utrogestan om de lf te verlengen? Ik heb in mijn natuurlijke cyclus een lf van 9 dagen maar met utro is dit steeds meer dan 20 dagen. Ik zit nu alweer op cyclusdag 38 (iui op dag 14) en ik vind het veel te lang duren zo elke maand. Het werkt net iets te goed zeg maar..kan ik iets anders proberen?
Op welke dag stop je met de utro? Als je een negatieve test hebt op 12/14 dpo? Ik hoorde dat Pregnyl ook de lf kan verlengen, een paar keer 1500 moet je dan spuiten
Hoeveel utro neem je? Misschien vragen of een lagere dosis kan? Ik breng 's ochtens 100mg in en 's avonds 100mg. Moest eigenlijk 3x100 maar dat doe ik dus niet. Drie dagen na het stoppen met de utro word ik ongesteld.
Catmommy ik stop op dag 13 dpo. Zodra ik negatief getest heb. Pregnyl meen ik in een andere post ook eens gelezen te hebben voor verlengen lf. Ben benieuwd of iemand daar nog iets over kan berichten. Zal het in zhuis ook eens vragen. Zazam, ik breng s morgens 2 en s avonds 2 bollen a 100 mg in. Dacht dat er ook wel 3 x 2 bollen worden voorgeschreven dus had het idee dat ik al redelijk aan de lage kant zat. Maar misschien toch naar 2 x 1 bol.
Extra Pregnyl zou inderdaad een optie kunnen zijn. Hier een paar keer gehad in plaats van Utrogestan. Ik gebruikte het tijdens de IUI-behandelingen en tijdens de eerste IVF en ICSI. Onze meid is gekomen na een ICSI met extra Pregnyl. Tijdens de ICSI's en cryo-tp voor een tweede kindje kreeg ik Utrogestan. Je spuit 5000 of 10.000 IE 1,5 dag voor de eisprong. Vervolgens moest ik op dag 5, 7 en 9 na de eisprong nog 1500 IE Pregnyl spuiten. Ik mocht twee weken na de IUI een zwangerschapstest doen, dus dan was de laatste Pregnyl van dag 9 uit je lichaam. Pregnyl heeft als voordeel dat je niet met die vieze afscheiding zit en geen bolletjes hoeft in te brengen. Ik had minder last van de Pregnyl dan van de Utrogestan qua bijwerkingen. Pregnyl verlengt je luteale fase, maar houdt je menstruatie niet tegen zoals de Utrogestan dat doet. Ik had dus liever extra Pregnyl dan de bolletjes.