Gadver! Ik stond vanmiddag bij de supermarkt hier in het dorp, en ik wou boodschappen pinnen : geen saldo! Ik wist zeker dat dat niet kon.. dus hup, andere pas van andere rekening gepakt en toen maar betaald.. Ik direct op mijn telefoon gebankierd, en ja hoor door een of andere maloot is er geld afgeschreven in Thailand!! Echt bizar.. direct naar de bank gegaan.. en nu is het afwachten, alles is geblokkeerd en ze gaan nu onderzoeken hoe het zit.. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? En hoelang duurt zo'n onderzoek, en hoelang duurt het voordat je je geld terug kreeg? Hier flink balen, het was onze boodschappenrekening.. word een heeeleee krappe maand
Bij een vriendin is dit een keertje gebeurd, ze kreeg het geld van de bank terug binnen 10 werk dagen. Erg vervelend meid, Hoop dat jullie snel de nieuwe passen heb en dat het geld snel op je rekening staat.
Bij mij is het een keer in het tuincentrum gebeurd. Ik had het geld best snel op mijn rekening, inderdaad binnen 10 dagen volgens mij. De nieuwe pas lag met een week al klaar. Goed geregeld bij de bank.
oow pff wat erg! heb je rare emails gehad van je bank? waar ze je iets vragen zodat je je code moet ingeven ofzo? zulke emails komen heel vaak voor, ze zijn ook niet van je bank zelf maar wel goed nagemaakt, als je met internetbankieren vast hangt waardoor je je pincode nogmaals moet ingeven moet je naar het schijnt ook voor opletten ik hoop voor je dat het snel in orde is en je je geld terug spoedig terug krijgt
Bij mij is het ook een keer gebeurd en het geld stond er binnen een week weer op. Netjes opgelost door de ING. Die nepmailtjes zijn altijd zo lachwekkend, van een kilometer afstand is al te zien dat het nep is dus daar trap ik nooit in.
Ik had het niet eens door tot mijn pasje werd in geslikt, was 3 dagen daarvoor geskimd maar de bank was er zelf achter gekomen en het geld stond er alweer op! Als ze nog onderzoek enzo moet doen lijkt het me dat het wel langer kan duren. Dacht trouwens dat je nu niet meer geskimd kon worden omdat je pas nu door middel van de chip gelezen word.
maar tegenwoordig is dat toch niet meer mogelijk omdat je met je chip pint en niet meer met de magneetstrip?
Blijkbaar kan het nog wel! Ik pin eigenlijk overal, en houd nergens mijn hand erboven o.i.d. maar ik heb er nu wel van geleerd! Wel hele goede service verder bij de ING, werd heel vriendelijk geholpen.. Ik weet wel dat ik binnen 5 werkdagen een nieuwe pas +pincode krijg, maar over het bedrag heb ik verder niets gehoord ( ook vergeten te vragen) Die vrouw van de ING had nog wel weer gebeld naar de alarmcentrale van de ing, om te vragen of ik niet iig iets kon krijgen , maar nee daar deden ze niet aan.. dat was dan wél weer jammer, maar goed ook wel begrijpelijk. Op die nep emails reageer ik niet, ik verwijder ze direct..
In Thailand? Ben toch wel benieuwd hoe ze dat dan hebben gedaan... Ja, hier misschien geskimd, en dan de gegevens doorgestuurd naar Thailand, waar dan de gegevens op een kaart geschreven worden en er mee gepind kan worden?
Ohjee gelukkig niet meegemaakt! Weet wel dat je het geld terug krijgt maar hoelang dat dat duurt... Geen idee! Succes ermee!
Wij hebben het ook een keer meegemaakt. ABN Amro had meteen het pasje geblokkeerd, zagen dat er eerst op A'dam Centraal een kaartje is gehaald en 10 minuten later was er (omgerekend) 500,- van de rekening opgenomen. Je hoeft geen aangifte te doen, de banken maken er een notitie van en doen in 1x aangifte zeiden ze. Het heeft wel weken geduurd totdat ze het geld teruggestort hadden. Nare situatie, succes!
Wij zijn ook een keer geskimd... Was een bedrag van ruim 800 euro afgeschreven. Ik kreeg zowat een rolberoerte toen ik het zag... Bleek dat er in die week meerdere mensen zo te grazen waren genomen door een beruchte skim-groep uit Roemenië. Bank heeft overigens keurig gehandeld... We hadden zonder problemen het bedrag binnen een paar dagen weer op de rekening.
Ik heb t een paar jaar geleden ook gehad en ik had t eerst niet eens door totdat de bank mijn vriend belde.. Ze wilden mij aan de telefoon en wilden voor de rest niks zeggen.. Bleek dat er een paar dagen ervoor 1250 euro van m'n rekening was gepind.. Bleek achteraf dat ik (en een aantal anderen) bij de Aldi hier in de buurt geskimd waren.. Binnen een paar dagen was het geld weer teruggestort en heb ik een nieuwe pas ed. gekregen.. Verder nooit iets meer van gehoord ofzo..
gadver wat naar! maar wat ik me afvraagd, hoe hebben ze dit kunnen doen? omdat je nu met die chip moet pinnen? zie nu bij boulevard dat cynthia abma ook voor duizenden euro's geskimd is.... verschrikkelijk!
Dat is toevallig Bianca van gtst stond vandaag ook in de supermarkt en bleek geskimmed, door mensen in Tokio! Ze krijgt over 2 weken alles terug (net in RTL boulevard geweest)
Ik heb rtl boulevard op staan en er is een bnn-er geskimd, hoor dus net dat ze het veel doen bij parkeer automaten. Ow ja pincode afschermen heeft niet altijd zin, soms zit er een camara in het pinapparaat en soms slaat hij je pincode met je pas gegevens op.
Wat vreselijk zeg, je schrikt je eigen helemaal lam!! Gelukkig hebben wij het nog nooit mee gemaakt. We krijgen wel heel vaak spam mails van zogenaamde banken, die verwijder ik meteen. Hopelijk heb je snel je geld terug!