Alternatief zonwering, buitengordijn? Iets anders?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Goed met de zon recht in de huiskamer ben ik weer terug bij mijn vraag wat we in hemelsnaam voor zonwering buiten moeten nemen....
    We hebben een tuin op het zuidoosten, en een zonnescherm past niet (goed). Boven de deur loopt direct de regengoot met schotbord. Nu kan wel met beugels aan de muur t zonnescherm bevestigd worden, maar dan komt hij te laag uit, we moeten er wel onderdoor kunnen lopen...

Screens en rolluiken gaan in de huiskamer niet werken, doordat die regenboog direct boven de deur en raam langsloopt en dus geen speling is om een bijbehorend kastje daarvan te monteren....

Dus blijvwn er 2dingen over volgens mij, een soort framewerk waarover je een doek kunt spannen en weer intrekken (sorry ik ken de naam niet maar vrij populair), of een gordijnrail onder die regenpijp monteren en een buitengordijn over laten lopen. Tussen de deur en regengoot zit 5cm dus moet precies passen.

Wat hebben jullie voor alternatieve zonwering of hebben jullie suggesties?

2. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
  3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Wij hebben een 3 hoekig schaduwdoek.
    2 punten gaan vast boven de deur en het andere punt gaat vast aan de schuur. Moet je wel een beetje een ruime tuin voor hebben.
    Nadeel is dat je hem.niet makkelijk in kan schuiven ofzo. Je moet hem helemaal los halen en opbergen.

Een hele goedkope oplossing. Dat was voor ons de reden, even geen geld voor zonwering.

Bijgevoegde bestanden:

4. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Die kastjes van zijn tegenwoordig wel heel smal en dacht zelfs dat ze op je kozijnen gemonteerd worden. Is daar ook geen ruimte voor?
    Heb je al eens over geïnformeerd of iemand laten kijken?

Shutters evt aan de binnenkant is dat een optie?

5. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Je bedoelt denk ik een screen...
    Wat ook mooi is maar erg duur van die houten jaloezien aan de buitenkant. Soort louvre deuren maar dan buiten.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Een parasol voor je raam zetten? Je hebt ook van die zwevende parasols, die je aan de muur (náást je raam dan, niet er boven) bevestigt.

En anders gewoon binnen vouwgordijnen?

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Pergola was idd het woord wat ik zocht. Niet lelijk maar dan zit je permanent tegen die middenbalk aan te kijken vanuit de woonkamer...

Er is echt geen ruimte voor screens helaas. Parasols voor het raam gezet heb ik ook maar die waaien om of dekken het raam niet af. Binnen hangen al gordijnen strak tegen het raam, maar ivm heel veel zon, s zonwering buiten toch wenselijk...

Zo'n driehoekig doek heb ik ook naar gekeken maar ik kan hem niet bevestigen (iig niet zo dat hij een groot stuk raam afdekt).

Shutters buiten zou ook een optie zijn, ware het niet dat je onze ramen niet rechthoekig zijn. 1 van de verticale zijkant van het raam loopt niet recht maar schuin. Bij alle ramen....

Ik heb nu met lijmklemmetjes maar wat doeken voor het raam gehangen.. Maar dat is een tijdelijke oplossing ofcourse

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Isolerende raamfolie? (Geen ervaring mee hoor)

Deel Deze Pagina