Hoe en wanneer vertellen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nikita24, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita24

Nikita24 Lid

10 mrt 2010
    42
    0
    0
    Beetje voorbarige vraag misschien..
    Maar wanneer vertellen jullie dat je zwanger bent? Ik zie sommige banners al met 4 weken?
    Ivm het werk wat ik doe ( gedrags moeilijke clienten) moet ik het met 8 weken vertellen ivm de veiligheid.

Hoe vertellen jullie het aan je naasten? Maken jullie er een hele happening van of gewoon pats boem!
    En ook wanneer vertellen jullie dit??

Liefs

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Ik heb het direct aan mn schoonouders verteld, maar we waren dan ook zo blij na 11 maand!
    Mn moeder wist het met 5 weken en 4 dagen en de dag er na kreeg ik een miskraam, dus ik was erg blij dat ze het wist!

Mn vader en zn vriendin hebben 't iedereen pas na 12 weken verteld..
    Tegen mn schoonouders hebben we gezegd; zouden jullie nog een keer opa en oma willen worden?

Tegen mn moeder heb ik gewoon boem pats gezegd; ben zwanger!

3. tam1980

tam1980 Lid

14 feb 2010
    37
    0
    0
    bij de eerste hebben we via een rompertje verteld met de tekst ik ben hier nu nog te klein voor maar akls ik t pas willen jullie dan mijn opa en oma zijn met moederdag de hele familie bij elkaar makkelijker kan niet zijn nu bezig voor een 2e mijn ouders weten het al en per ongeluk ook de oppas /tante waren slordig geweest met papieren van een babykamer onze zoon gooide papieren op de grond met de babykamer er tussen toen kon ik het niet meer ontkennen

4. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    ik heb net 2 shirts besteld met daarop de tekest stoer ik word grote broer en duss ik word weer grote zus...

Wij vertellen het als ik volgende week vrijdag een goeie echo heb gehad...

5. Kelster1985

Kelster1985 Nieuw lid

10 mrt 2010
    4
    0
    0
    huismoeder
    duiven
    ik heb het 2 dagen nadat wij het zelf wisten vertel
    dit is ons 2 e zwangerschap
    ik heb ervoor gekozen om het zo snel mogelijk te vertellen omdat ze het dan weten mocht het mis gaan weten ze ook waarom je verdriet hebt
    ik ben nu 6 weken zwangervan de 2 e
    en hebben gewoon gezegd matisse krijgt een broertje of zusje
    drong even later pas tot iedereen door :d

SUC6 ERMEE!!\

6. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Bij de eerste heb ik het na de eerste echo verteld (was toen met 8weken ofzo) iedereen viel het sowieso al op dat ik niet meer rookte...dus..:D
    Als we het geluk hebben weer zwanger te raken, dan vertel ik het ook gewoon gelijk aan naasten, net wat ik hierboven al las, als het mis zou gaan is het ook verdrietig, en dat wil je dan ook delen (althans ik denk ik wel)

7. MissT

MissT Niet meer actief

Mijn ouders en schoonouders weten het al.
    Ook omdat wij in de mmm lopen.
    Is het toch wel fijn dat je er met je familie over kan praten! Vind ik tenminste :)!

8. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik heb het de dag zelf aan mijn moeder verteld, mijn vader en 2 oma's diezelfde week nog met een slabbetje : oma's knuffel :) vonden ze erg leuk. me vader had ik slofjes gegeven van I love OPA :D

verder hebben we mn schoonouders nog niet gezien en we willen het niet over de telefoon doen, maar zodra we die zien zeg ik het ook.

Ik ben iemand die mijn mond toch niet kan houden, en mocht het fout gaan wil ik er ook over kunnen praten, dus ik vind het niet erg als ze het allemaal weten.

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier schoonmoeder verteld met 4+2 (bij een volgende krijgt ze pas na de bevalling.. :x), mijn ouders met 5+2, inmiddels weten al redelijk wat vrienden het ook :)

Gewoon doen wat goed voelt.. Hier beide nogal moeite met ons stil te houden, dus ja..

10. BlackAngel

29 jan 2010
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het mijn ouders en schoonouders meteen vertellen... ook mijn broer en schoonzus... verder zou ik wachten tot 12 weken...

ik heb hier in huis een speentje liggen met een knuffel eraan die geef ik aan mijn man als het zover is... wij testen niet samen..

mijn ouders en schoonouders krijgen een babybestekje die heb ik ook al liggen en een kaart met 2 gedichtjes erin...

11. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    ik wil het als het nu raak is met mijn verjaardag vertellen....

12. Nikita24

Nikita24 Lid

10 mrt 2010
    42
    0
    0
    Hey dames,
    Bedankt voor de antwoorden. Ik denk ook dat ik het meteen zou vertellen, weet gewoon dat ik mjn mond niet kan houden hahaha!
    Op mijn werk moet ik het met de 8e week vertellen, maar dan hoop ik gewoon al een echo gehad te hebben.

Liefs

Deel Deze Pagina