Mijn eerste IUI behandeling gehad. Links zat het grootste eitje, maar daar heb ik geen eileider meer. Rechts was stuk kleiner. Ze zeggen dat de andere eileider dit kan opvangen. Voor mijn gevoel is deze ronde niet echt kansvol. Denk zelfs dat ik rechts geen eisprong heb gehad. Wie is er zwanger geraakt op deze manier?
Sorry ik heb geen ervaring maar ik lees ook even mee. Mijn linker eileider zit dicht. Ik vraag me sinds ik dat weet af of IUI wel zin zou hebben in de maanden dat mijn eisprong van links komt. Ik heb deze specifieke vraag afgelopen woensdag aan de gyn voorgelegd. Zij zegt dat de natuur een bijzondere manier heeft van het regelen van dit soort dingen. Je rechter eileider neemt idd de functie van links over. Hij krijgt meer zuigende werking of zo. Het blijft een beetje een mysterie. Meer weet ik ook niet sorry. Ik hoop dat je verrast wordt met een prachtige positieve test!
Hier hetzelfde probleem. Rechtse eileider is waarschijnlijk niet doorgankelijk. Inmiddels 5 iui's gehad allemaal kwamen de eitjes van rechts. Ook ik kreeg te horen dat mijn andere eileider dit zou kunnen opvangen. Maar idd wij hadden hier ook geen goed gevoel over. Ben ook wel benieuwd of er mensen zijn waar dit wel bij gelukt is! Maar zelf hebben we al in ons achterhoofd dat het gewoon IVF gaat worden. Mocht IUI 6 wel slagen ( met eitje aan de "verkeerde" kant ) dan zal ik nog wel even een berichtje posten! Verder lees ik ff mee Groetjes
Goedemiddag dames ik heb rechts geen eileider. mijn eerste iui had ik rechts twee eitjes. ik ben zwanger geworden. helaas is deze zwangerschap met 6 weken misgegaan. maar het is voor mij wel een teken dat het wel kan. vorige week mij tweede iui gehad. wel een eitje aan de linker kan nu. dus ben benieuwd groetjes Lientje
Ik heb ook 5 IUI's gehad in dezelfde situatie, en had er niet veel vertrouwen in als het eitje aan de andere kant zat. Uiteindelijk zwanger geworden via IVF. Hier kon ik veel meer vertrouwen in hebben, omdat eileiderproblemen eigenlijk één van de beste uitgangsposities is voor een succesvolle IVF.
Ik zit op het wachtbankje En ook in dezelfde positie. Rechter eileider afgesloten maar wel twee follikels die meededen aan de rechter kant deze iui poging. Ook ik heb mijn twijfels uitgespoken naar mijn arts, maar deze gaf ook aan dat de linker eileider de rechter eitjes heel goed op kan vangen 14 oktober mag ik testen. groetjes en succes allemaal. cozz
@cozz mijn gyn zei dat ook maar lees ook verhalen van andere dat daar de behandeling dan wordt afgebroken. Één succes verhaal zit erbij, helaas werd dit een mk, maar het bewijs is er! We wachten het gewoon af. Ik mag 12 okt testen.
Ik! Ik ben zwanger geworden van een ei van de overkant!!! Hier in de eerste ronde een bbz en mijn rechter eileider verwijderd. Na 12 maanden nog steeds niet zwanger, hsg was goed. Toen een echo om eisprong die maand te volgen voor iui. Eitje zat rechts...en warempel...ik was die ronde zwanger!! Ik zei steeds tegen mijn gyn dat ik mijn eisrong vaak rechts voelde (voor mij de verkeerde kant). Zij zei dat bijna alle vrouwen de rechter eierstok meer voelen dan links, maar de eisprong kan net zo goed van links komen (ookal voel je het dus rechts). De keren dat ik dacht dat hij eindelijk aan de goede kant zat (links), kreeg ik een echo en zat hij toch rechts. Ook kan ht zijn dat hij bv 5x rechts springt en 1x links. Bijna iedereen heeft een dominante kant maar dat zou dus niet uit moeten maken. Succes meiden!! Ik duim keihard voor jullie. Ik heb in de 12 maanden dat het zwanger worden niet lukte zowat dag en nacht geleefd op zp en google. Ik ben erachter gekomen dat er meer dan 100 meiden zijn hier die een bbz hebben gehad en dus maar 1 eileider hebben. Ik heb dat bijgehouden . Echt, de meesten zijn allemaal weer snel zwanger geraakt!! Bijna allemaal binnen een half jaar. Een paar pas na een maand of 8 of 9 , een enkeling die er meer dan een jaar over heeft gedaan ( ik 13 maanden met een super regelmatige cyclus). Enkelen zijn nog steeds niet zwanger.
Katalaya, eindelijk zwanger meid, van harte gefeliciteerd!! Jij stond ook op mijn lijstje. Ik had het even nodig om dat bij te houden. Zag na 1 jaar onderzoek op zp dat het eigenlijk toch wel bijna altijd goedkomt met 1 eileider!! Al kost het wel wat tranen. Ik ben blij voor je!!
Hey, tnx! Leuk om te lezen dat we indruk op elkaar maken, haha! Maar klopt: ik had daar destijds ook een topic over, geloof ik...
Katalaya, klopt inderdaad. echt super voor je, je hebt zo lang moeten wachten. Ik heb in de 13e maand acupunctuur gedaan omdat ik extreem gefixeerd was op het zwanger worden. Ik heb 4 mnd na mijn bbz al een hsg gehad. Ik stond erop te weten of de andere kant open was. Zelf heb ik het idee dat het niet lukte omdat ik er te krampachtig mee bezig was. In de maand dat ik zwanger was had ik de moed opgegeven dat het nog spontaan zou lukken omdat mijn ei weer verkeerd zat. Ik ben er die maand niet mee bezig geweest en ook geen symptomen voor mijn nod. Terwijl ik alle maanden wel iets voelde. Blauwe aders, misselijk, buikpijn, troebele urine, etc etc.
Herkenbaar. Ik had beide keren dat ik zwanger was, ook een serene rust over me. Terwijl we toch volop met een poging (Verse IVF wat helaas in een MA eindigde, en later succesvolle cryo) bezig waren... Dat wordt dan kip-of-het-ei-verhaal: raakte ik zwanger doordat ik zo rustig was, of veroorzaakte de zwangerschap deze rust? Ach, het gaat om het resultaat!