Wanneer prikken voor progesteron?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aardbeitje7, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Misschien dat ik hier wel antwoord kan krijgen ;)

Ik zit nu ongeveer rond mijn ei ergens en vroeg me af wanneer ik dan het beste op progesteron kan laten prikken. Ik heb namelijk al 2 vmk achter de rug en de meeste bloeduitslagen waren goed dus nu zou ik graag willen prikken op progesteron om te kijken of ik dat wel genoeg aanmaak. Maar wanneer moet ik dit dan laten doen?

En stel het is deze keer weer raak en progesetron blijkt te laag te zijn heb ik er dan wat aan deze ronde of is het te laat?

2. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik zou morgen even de huisarts opbellen met je vraag, misschien kun je gelijk komen.. :)

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hi Aardbei,

Mijn gyn heeft progesteron een week na de eisprong geprikt.
    Dan is het op zijn hoogst en zou 30 moeten zijn. Mijne was te laag met een waarde van 20 zei ze.
    Dat kan problemen geven met de ontwikkeling en innesteling, daarom wil het bij ons niet lukken. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het dan al te laat is om er wat aan te doen. Wel kunnen ze er dan de volgende rondes iets aan doen.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Als je wil weten of je een goede eisprong hebt gehad, moet je een week na je eisprong bloed prikken (7dpo).

Als het gaat over of je genoeg progesteron hebt voor een zwangerschap, dan hoef je pas te prikken als je daadwerkelijk zwanger bent.
    Anders heeft het niet heel veel nut denk ik, omdat als je niet zwanger bent je progesteron weer gaat dalen.

Rond 7dpo moet je progesteron in ieder geval 30 of hoger zijn, voor een goede eisprong en dus een goede kans op een zwangerschap. Tussen de 20-30 is twijfenachtig.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    5-7 dagen na je eisprong.

Deel Deze Pagina