Alternatieve hulp: ervaringen en namen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Dankje! Ik ga me er even in verdiepen. Ik kan me voorstellen dat dit misschien wel bij ons past! :)

2. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ok, ik snap je! Moeilijk meid. :( Ik hoop echt dat je snel een passende oplossing vindt!!!

3. misa

misa Niet meer actief

Dankje..! Ik denk steeds meer dat we het moeten zoeken in de juiste balans tussen ons en haar, of vooral tussen haar en mij. Ik denk dat ze hoogsensitief/hooggevoelig is en misschien ik zelf ook wel. Dat zal iets zijn waar we altijd mee moeten omgaan en gewoon een prettige manier moeten vinden. Dat is niet erg en alleen maar fijn. Maar het neemt niet weg dat ik het soms heel moeilijk vind met haar en ook voor haar. Ik zou haar en ook zeker onszelf meer rust gunnen, ook zeker in de nacht.

Maar de dingen, tips e.d. die ik nu tegenkom of lees geven weer nieuwe moed en energie! :)

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Voor de blijvende onrust van ons zoontje tijdens de nachten moeten wij nu stoppen met zuivel en lactose. Daarnaast een goede probiotica geven. Hier staat echt goede info (darmfloratherapeute) en goede probiotica: Eigenwijs in Voeding en Gezondheid Pre- en probiotica
    Wij gebruiken de children's synbiotic van viridian.

Je zou je ook eens kunnen verdiepen in de oliën van young living. Die kunnen je helpen met het slapen, maar ook bijv met afsluiten wanneer er sprake is van hooggevoeligheid/overprikkeling en in principe kan je er je hele medicijnkast mee vervangen. Ik gebruik ze nu een aantal maanden en ben er enorm blij mee.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik weet uit ervaring hoe vermoeiend het is.
    Bij ons heeft een opname in het ziekenhuis geholpen. Ze werd daar ook gereset. Maar ik begrijp dat dit voor jullie niet wenselijk is. Je mag er dan namelijk niet teveel bij zijn. Vreselijk slecht voelde wij ons hierdoor, maar het heeft geholpen.
    Wellicht werkt het bij jullie om jullie dochter te masseren voor het slapen. De handjes en voetjes. Dan komt ze misschien ook mentaal even tot rust en kan ze inslapen.

6. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor je tips! Die probiotica kunnen we de volgende keer wel proberen, de huidige is bijna op. :) Ze krijgt geen melk, karnemelk, yoghurt. Wel kaas, smeerkaas of melk/lactose wat in allerlei producten zit. En dat lijkt prima te gaan.

Die oliën klinken goed, maar ik zie online dat het geen goedkope oliën zijn en dat ze adviseren de enorm dure starterskit te kopen. Dat gaat me te ver. :);)
    Maar een enkele olie kan ik eens proberen, mits ik goed advies krijg in welke olie. Heb jij een tip?

Maar ik ga er iig even naar kijken! Dankjewel!

7. misa

misa Niet meer actief

Voeten masseren kan ik zeker nog weer eens oppakken. Ze moet er nog wat aan wennen, want moet er steeds zo om lachen en lan niet stil liggen dan. ;)

De tip over opname in het zh gaan we absoluut niet doen met die intentie. Dat gaat (hier) zeker niet werken, juist averechts. Ik zie dat als in een ritme proberen te drukken door wildvreemden. Dat gaat voorbij aan haar gevoel, mijn gevoel en de veiligheid. Een kindje wat ws hooggevoelig is, zou zoiets maar slecht verwerken denk ik.
    Zonder veroordelend te zijn hoor! Fijn dat het voor jullie geholpen heeft. Het past alleen echt niet bij ons. :)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Misa
    Ik heb deze adres voor je
    Dokter P.I. P. Soema
    Het is bioresonantie. Schijnt goed helpen heb het via via gekregen hij is vrij bekent en was cb kinderarts ooit tig jaar geleden.
    Wie weet helpt dat?

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Misschien heel suf hoor, maar ik probeer gewoon even mee te denken...
    Zij is erg gevoelig en snel onzeker, waarschijnlijk ook intelligent.
    Zou het helpen om haar meer te sterken in haar zelfvertrouwen, uit te stralen naar haar dat je er vertrouwen in hebt dat ze alleen kan slapen. Dat je het met haar bespreekt, het benoemt en dat je haar wilt helpen. Dat zij bv mag kiezen wat haar helpt of wat ze fijn vind. Dan samen een knuffel of popje uitkiezen waar zij voor mag zorgen zodat zij zich groot voelt en het goede voorbeeld mag laten zien. En als het niet lukt het helemaal niet erg is en jullie de andere dag opnieuw gaan proberen. Laat het knuffeltje of popje praten en haar daartegen terugvertellen, lijkt stom maar helpt vaak wel wat.
    Dus bv het popje laten zeggen dat het bang of verdrietig is, je dochter zal dan wellicht laten zien hoe zij er zelf mee omgaat.

Hier in huis een aantal keer langslepende problemen gehad ivm gevoeligheid en onzekerheid en dit uitspreken naar mijn dochter en aangeven dat ze zelf meer de touwtjes in handen kreeg loste al een groot deel op.

Dus nogmaals, wellicht suf, of al lang geprobeerd, het is misschien een steuntje voor haar naast evt andere therapie.

Heel veel succes.

Oh, en wbt "energetische personen", ik ben hier zelf als kind veel mee in aanraking geweest en heeft mij veel schade toegebracht! Baat het niet dan schaadt het niet geldt echt niet altijd...

10. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor het meedenken! Den haag is voor mij alleen wel erg ver..! En bioresonantie hebben we al eens gedaan met een natuurgeneeskundige. Toch bedankt!!

11. misa

misa Niet meer actief

Helemaal niet suf hoor! :) Soortgelijke dingen hebben we al wel gedaan. Zo heeft ze een dora met een lampje, een buddy slaaptrainer, een vaste knuffel, een ritueel......
    Maar niet helemaal specifiek zoals jij beschrijft, dus dat zouden we zeker nog eens kunnen proberen.

Wat en hoe sprak jij het uit tegen je dochter als jullie problemen rondom onzekerheid oid hadden?

En wat voor schade heeft het jou toegebracht? Wat is de hulp die je zocht/kreeg en wat deed het met je? (Eventueel per pb)

12. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    #32 Sic, 8 okt 2015
    Laatst bewerkt: 8 okt 2015
    Soms is het gewoon zo dat je een kindje hebt dat slecht slaapt ... dan hoeven er geen bijzondere redenen te zijn, maar heb je gewoon een slechte slaper. Hier hoeft dus niet altijd een oplossing voor te zijn.

Wij kwamen met onze toen bijna 2-jarige bij de KNO arts en deze vroeg ons hoe zoontje sliep. Wat moeilijk kijkend vertelde wij dat hij praktisch nooit doorsliep en regelmatig wat drama creëerde 's nachts. Zijn reactie was: wat verwachtte je dan? Dat zo'n ventje 12 uur achter elkaar stil blijft liggen slapen? Wij keken wat schaapachtig en antwoordden; nou, eigenlijk wel. Zijn reactie was dat sommige kinderen dat nou eenmaal niet doen en gaat vanzelf wel over of niet, maar dan zijn ze oud genoeg en gillen ze niet meer 's nachts. Dus het wordt sowieso beter.

Ik vond het wel een prettige andere manier om ernaar te kijken. Die verwachting loslaten en dan zie je het wel. Dat het zwaar kan zijn, begrijp ik zeker. En de mijne slaapt nu gelukkig een stuk beter! Dus ik ga ervan uit dat het voor jullie nog zwaarder is ...

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi misa,

ik ben tijdelijk op een ander adres en kan nu even geen uitgebreide pb berichten sturen vanwege slechte verbinding.
    Laat het je weten als ik terug ben.

14. misa

misa Niet meer actief

Ooh maar ik verwacht ook niet dat ze de hele nacht stil blijft liggen slapen. Maar ze is ondertussen 3,5 en wakker worden is iets anders dan drama maken. En daarbij was het voorheen echt niet een beetje wakker worden. We liepen uren met haar op de arm. Ook snachts. Ook al vind iemand anders dat normaal, ik niet. :) Daarbij heb je zelf ook behoeftes en vooral slaap nodig haha...!
    Ook was het met haar niet alleen het slapen, maar was overdag praktisch alles lastig, moeilijk en met veel huilen/frustratie.

De afgelopen dagen gaat het ineens een stuk beter. Maar natuurlijk hebben we dat tussendoor wel eens vaker gehad. Maar hoe dan ook, wel fijn! We masseren haar handjes en voetjes voor het slapen gaan en of dat nu helpt weet ik niet, maar ze is rustiger en slaapt dus al een paar nachten door of misschien dat ik haar 1x hoor of er naar toe moet. Fijn dus!

Vrijdag gaan we (ik) naar de vrouw waar ik het adres van iemand hier heb gekregen. Ik heb m'n verhaal gedaan over de telefoon en ze vond het heel herkenbaar en klinken as een hooggevoelig kindje. Ze gaat nu dus eerst kijken of ze bij mij wat kan betekenen en dat kan soms al heel erg helpen als het gaat om het meer ontspannen worden van onze dochter.

Ben benieuwd dus!

@deelight: ik hoor het graag van je als je de kans krijgt!

Deel Deze Pagina