Tot verkort eten mij zoontje goed groente nooit echt fan van maar nam wel altijd een paar happen. Nu zins vorige week is het avond eten een drama. Hij eet alleen nog zijn vlees en voor de rest wil hij niks proeven. Geen aardappels meer, geen groente hoe ik het ook probeer. Van de week frietjes gemaakt van zoete aardappel maar ook die wilde hij niet proeven. Als je het hem vraagt gaat hij meteen stenis maken en jammeren en huilen. Is dit nu de peuterpubertijd of komt het door kiezen of zijn verkoudheid. Iemand misschien tips hoe dit aan te pakken of het gewoon negeren en hopen dat het snel overgaat.
Dit is zeker de peuter puberteit. Lat los laat gaan. Geen probleem maken met het avond eten. Hoe relaxter je hier nu mee om gaat hoor sneller het weet normaal gaat verlopen. Je kunt afspreken 2 happen twee jaar. Daarna je vlees. Toetje is standaard bin het eten. Tussen door wat meer in het handje geven.
Inderdaad geen druk op leggen dan krijg je alleen maar meer weerstand. Hier liet ik mijn zoon kiezen uit 1 ander iets als hij niet wou eten bv fruit. Wou hij dat niet dan kreeg hij een papfles wanneer hij naar bed ging. Dit duurde een paar weken en daarna at hij gewoon weer met de pot mee.
Herkenbaar, alleen hier een jaar later . Mijn zoon eet al maanden geen avondeten meer, daarvoor at hij alles, en goed. Ik laat het helemaal los maar hij krijgt ook geen boterham of iets anders als hij niet eet. Ik ga uit van een fase en ik ga er ook vanuit dat als hij honder heeft, hij wel eet. Het eten blijft wel gezellig zo moet ik zeggen
Die instelling heb ik ook maar in genomen. Krijgt gewoon zijn eten op bord eet hij dan zijn wij blij. Eet hij niet dan jammer krijgt wel zijn toetje. Baal er wel enorm van en hoop dat het snel weer over gaat.
Hier de laatste tijd ook maar wel in enen. Ze was altijd een supergoede eter. Ik maak er ook geen punt van want ze is zelfs wat aan de zware kant dus ze kan het hebben.
Inderdaad niet te veel aandacht aan besteden. Mijn dochter heeft altijd slecht gegeten en zeker rond de leeftijd van 2 at ze helemaal geen warm meer. (na een week boden we haar toch regelmatig brood aan omdat ze echt te weinig at) Een geruststelling: het komt goed. Dochter nu 3,5 eet weer warm en wil zelfs nieuwe dingen proeven.
Helaas herkenbaar. Bij ons begon het helaas vlak voor de 2 jaar dat ze in eens dingen 'niet' lust. Inmiddels 2.5 jaar en warm eten wordt vaak weinig van gegeten.... ze krijgt niets anders maar wel gewoon een toetje. Wij maken er geen strijd van, ga uit van een lange fase... hoop ik Hier geldt het trouwens ook voor fruit, maar daarbij is wel de afspraak geen fruit is ook geen lekkers.
Mijn zoon had het ook. Vanaf anderhalf jaar ongeveer tot aan een maandje terug. Hij at niks, behalve slechte dingen als patat, krieltjes en verder alleen brood. Op het laatst at hij zelf geen patat meer. Dus at hij 3 keer per dag brood. De kinderarts vond het prima, want het belangrijkste was dat hij at en dronk. Ze hebben nog eens bloed geprikt, maar er was niks aan de hand, alles was goed. We hebben niet gepushed of gedreigd of gestraft. Wel altijd een bordje neergezet zodat hij kon kiezen. Als hij had willen eten, dan mocht het. We vinden het wel belangrijk dat je proeft, dus altijd 1 hapje van alles, daarna mag je je boterham eten als je wil. We zeiden dat er een tijd was dat hij koekjes ook niet kende. Als hij die ook nooit had geproefd had hij ook nooit geweten dat hij het zo lekker vond. Misschien is dit ook wel net zo lekker als koekjes, dus eerst proeven, dan piepen Werkt altijd. Inmiddels eet hij weet goed en neemt hij braaf eerst een hapje van dingen die hij niet kent. Hij eet bijna elke maaltijd zijn bordje leeg. Het komt dus echt goed.
Ga ik ook eens proberen de koekjes truc, laat hem zins van de week zelf zegen wat hij op zijn bord wil en hoe veel en dat gaat op het moment goed. Probeer hem meer bij het koken te betrekken en kijk hoe dat gaat. Is wel per dag verschillend
Hier hebben we dat nu ook. Bij alles zegt hij als hij het ziet al meteen 'is heel vies'. Het enige dat hij wil eten is een broodje chocopasta.
Hier idem.. dochterlief zit al paar maand in deze fase, word in feb 3. Op vakantie heeft ze amper iets gegeten, alles was vies volgens haar. Ik wil wel dat ze voldoende drinkt, dat is het voornaamste. Ik heb mij erbij neergelegd, als ze honger heeft meld ze zich toch wel. En dat doet ze gelukkig ook.