hoe vaak komen opa/oma langs?

Discussie in 'De lounge' gestart door muisje14, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Hoe vaak komen jullie (schoon) ouders langs om de kids te zien?

Natuurlijk komen ze zo af en toe in het weekend een keer langs, maar hier door de week nooit. Schoonvader werkt fulltime dus dat snap ik wel, maar mijn schoonmoeder werkt 3 dagen en de overige 2 dagen zal ze nooit eens langskomen. Tuurlijk moet ze haar huishouden ook doen, snap ik maar das toch niet altijd zo nodig.......ik ben nu ruim een jaar thuis als thuisblijfmoeder en ze kan dus altijd bij ons terecht, maar in dat jaar is ze mog nooit 1x spontaan (het zij met belletje van tevoren) langs gekomen. Echt zo jammer. Vooral voor mijn kids.

Van mijn kant is al niks ( mijn moeder is ruim 7 jaar geleden overleden en met mijn vader geen contact). Ik zie zo vaak opa/oma kids op school ophalen (wrs vaste oppasdag) maar bij ons zijn ze er nooit, ze hoeft ook geen hele dagen te blijven, maar bijv half 11 komen en half 2 gaan of zo. Dan eet ze tussen de middag mee. Vinden de kids vast reuze leuk. Mijn man heeft het laatst al een keer tegen haar gezegd dat ze best door de week langs mag komen, oja zei ze kan ik best doen. Tot op heden nog niet gebeurt. Zij heeft namelijk een auto om te komen, wij niet. Althans mijn man heeft onze auto mee naar het werk.

Tuurlijk hoeft ze echt niet 1x per week te komen, maar zo af en toe....is voor mij ook fijn. Thuisblijfmoeder zijn is soms best pittig. Mijn man is vaak half 6 al weg en sta er dus de hele dag alleen voor met 3 kids.

Hoe gaat dat bij jullie met opa/oma?

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Opa (mijn stiefvader) komt bijna iedere dag sinds het overlijden van mijn moeder anders zagen we mijn moeder en stiefvader eigenlijk ook wel 5x per week :D
    Opa (mijn vader) komt nooit. Hooguit 2x? per jaar...
    Opa & Oma (schoonouders) komen nooit, alleen met een verjaardag en wij gaan daar in het weekend of doordeweeks langs. Mijn schoonouders zijn 80+ ;)

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn moeder zie ik bijna elke dag. Schoonouders minder, die wonen een dorp verder en smoeder en ik hebben allebei geen rijbewijs of auto. Die zien we net hoe het uitkomt.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mijn moeder komt ongeveer 3x per week.

Mijn schoonouders nooit, maar dat komt omdat de kindjes van schoonzus altijd bij mijn schoonmoeder zijn. Dus ik ga dan gewoon zelf naar schoonouders toe.

Overigens zit ik er ook nooit zo op te wachten om mensen over de vloer te krijgen. Ga liever naar mensen toe, haha.

5. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Toen mijn kinderen nog baby's waren stonden hier dagelijks opa's en oma's op de stoep. Toen werd ik er echt weleens gek van. Nu de kinderen wat groter zijn zien we ze eigenlijk niet zo vaak meer, het nieuwtje is eraf denk ik weleens..

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

#6 sydneys, 10 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2014
    Ik ga meestal 2 keer per week naar mijn ouders. Regelmatig komt mijn vader Dylan halen zodat ik op mijn gemak werk kan zoeken en dan ga ik enkele uren later naar mijn ouders eten.
    Ik heb liever dan hun niet naar hier komen, mijn moeder bemoeit zich graag met mijn huishouden en begint alles zo op te ruimen zodat wij alles kwijt zijn ;)
    Maar Dylan is alles voor mijn ouders, en mijn ouders zijn ook alles voor Dylan, ze bellen ook elke dag met elkaar op de ipad haha

De moeder van mijn vriend is een ander verhaal. Vrouwtje zit in het bejaardenhuis maar het is een vrouwtje van ik, ik ik,....
    Helemaal niet leuk voor mijn vriend en we zijn er al zeker 3 maanden niet meer geweest.
    Vriend heeft haar regelmatig gebeld maar langskomen was niet nodig want ze was altijd zogenaamd ziek en de verjaardag van onze zoon is ze ook helemaal "vergeten"
    Mijn vriend zegt dat het hem niks doet maar het doet hem wel iets, zeker ivm met ons zoontje.
    Vriend zijn broer had al tegen hun moeder verteld dat Dylan jarig is geweest maar ze deed alsof ze het niet hoorde want ze had pijn hier en pijn daar en blabla,...
    Terwijl als we naar daar gaan ze alleen maar met Dylan bezig is. Maar dat is al heel lang geleden dus
    Vriend heeft uiteindelijk gezegd dat zij maar belt als ze zich beter voelt, we wachten al weken op haar telefoontje (ze is trouwens helemaal niet ziek)

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    We gaan 1x per week naar schoonpa. Hij komt zelden bij ons door zijn lichamelijke toestand.
    Mijn moeder komt hier eens in de 2/3maanden. We wonen zo'n 200 km van elkaar af. En wij eens in de 2/3 maanden een weekend naar mijn moeder. Mijn opa en oma komen dan ook langs, die wonen in Friesland. Dan zien zij hun achterkleinkind ook.

Mijn vader komt een enkele keer, die woont nog verder weg ca 380 km. Dit geldt ook voor ons. Ik hou het niet vol om zolang in één stuk door te rijden.
    En schoonmoeder is wisselend. De ene keer 1x per week en de andere keer zit er 3 weken tussen.

8. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    mijn schoonvader zien we elke week wel een keer
    en mijn eigen ouders tja wat zal ik zeggen alleen maar bij de verplichtingen dus kerst sinterklaas verjaardagen moederdag vaderdag enz enz
    dus ja niet veel dus :( enorm jammer maar ja niks aan te doen meer ga dr geen energie meer insteken

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Zowel ouders als schoonouders komen hier meerdere keren per week, mijn moeder en schoonvader passen ook op Roos. Dat is meestal maar 2 of 3 keer per week nodig en dan van 14.15 tot 16.15. Tussendoor komen ze ook wel langs..

10. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Opa en oma komen hier niet zo vaak langs, Een keer in de maand komt mijn vader langs.

Wij gaan wel ongeveer 2x in de week langs bij mijn grootouders aan mijn moeders kant. Die is meer opa en oma dan mijn moeder. Mijn moeder woont dan ook in het buitenland.

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Zowel schoonouders als mijn vader (moeder overleden) zien wij zeker 4 keer in de week. Of wij gaan daar heen of hun komen naar ons.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn ouders eens in de 2 weken ongeveer. Ik ga elke week naar hun toe.
    Schoonouders eigenlijk nooit, die komen alleen met verjaardagen ( of afzwemmen ).
    Wij gaan daar minimaal 1 x per maand heen. Man vaak 2 a 3 keer. Ze wonen 200 km verderop.
    SO klagen altijd dat ze de kinderen te weinig zien, maar hier heen komen.... ho maar. Niet zeiken dan, is mijn standaard antwoord.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    mn moeder alleen op verjaardagen, kerst en pasen..soms tussendoor.
    mn vader 1x in de paar weken
    mn schoonmoeder uhm met geluk met een verjaardag. en dan heel even.
    schoonvader is overleden

zelf gaan we bijna nooit naar mn moeder, mn vader ga ik af en toe heen
    mn schoonmoeder gaan we om de week heen.

mijn moeder woont ver weg (nouja ver. uur rijden en 2u met ov)
    vader op half uur rijden
    schoonmoeder wel hier in onze woonplaats

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Poeh wat vaak allemaal...

Dat hoeft hier niet, eigen levens.
    Schoonouders passen elke week op, verder gaan we één week per jaar ip vakantie met hen en komen we een keer of 8-10 per jaar bij hen thuis. De oudste kids logeren samen 3-4 x per jaar bij hen.

Mijn moeder zien we 2-3 x per maand. Soms elke week en soms een paar weken niet. Zij is nogal druk met van alles en wij ook. Zij neemt de oudste kinderen ieder 4-5 x per jaar mee naar het theater en ook logeren ze individueel bij haar 2-3 x per jaar. (Mijn vader leeft niet meer)

Iedereen blij. Oja, ze zijn allemaal gepensioneerd maar sociaal dus flink druk. Ze wonen allemaal max 30 min rijden bij ons vandaan.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben ook thuisblijfmoeder en mijn eigen moeder komt hier weinig, is 73 en rijdt geen auto. Schoonouders wonen dichterbij en komen soms twee zaterdagen achter elkaar maar soms zien we ze vier weken niet. Door de weeks komen ze in ieder geval nooit maar ik ga daar door de weeks ook niet heen dus val daar niet over...

Toen m'n neefje en nichtje klein waren kwamen mijn ouders daar heel vaak en haalde ze ook van school en ze logeerden er vaak en Sinterklaas was groot feest en dat soort dingen mis ik soms best maar de situatie is nu heel anders dus tja...het zij zo.

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.811
    9.318
    113
    Gelderland
    1 keer per 3 weken gemiddeld spreken we met mijn ouders af. Die wonen helaas op ruim een uur rijden. Dat vind ik wel eens jammer want weet zeker als mijn moeder vlakbij zou wonen wel elkaar zeker 4 keer in de week ff zouden zien. Mijn schoonouders zijn gescheiden en sv zien we denk ook 1 keer per 3 weken maar altijd in het weekend. En sm woont vlakbij en die zien we hier denk 1 keer per week soms 1 keer per 2 weken. Meestal ook in het weekend of woe middag als mijn vriend ook thuis is. Vroeger was het vaker omdat ze elke maandag op onze zoontjes pasten maar sinds ik thuisblijfmama ben hoeft dat niet meer.

17. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Mijn vader komt 2keer in de week. En me moeder 1keer.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Zelden, maar ik ga wel elke week naar mn schoonouders. mn ouders niet meer elke week maar ook nog geregeld.

19. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    mn schoonmoeder kwam altijd 1 a 2 keer per week langs, maar dat is nu een stuk minder omdat ze het heel druk heeft. mn schoonvader eens in de 2/3 maanden (woont in Duitsland)

mijn ouders ziet mn zoontje heel vaak (meerdere keren per week) maar die wonen in dezelfde stad dus dat is ook een stuk makkelijker.

20. Malaak

Malaak Actief lid

25 apr 2013
    218
    0
    16
    Antwerpen
    Mijn schoonouders wonen in het buitenland dus die zie ik alleen op vakantie 1x per jaar.
    Mijn ouders wonen in de buurt en zie ik zn 3x per week. Meestal ga ik ivm auto (zij hebben geen meer) maar als ik niet kan bv omdat de kleine ziek is dan komen zij meestal. We zien elkaar nooit langer als 3dgn niet, ze zijn dol op mijn zoontje. Een x per maand probeer ik ze hier te eten uit te nodigen.

Deel Deze Pagina