Alternatieve sinterklaas ideeen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door cowgirl80, 23 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wij vieren het met ons gezin, op 4 december. Dan heeft dochter het op school gevierd en doen we pakjesavond er meteen achteraan. Zijn we er mooi vanaf (de spanning dan vooral) en kunnen ze het hele weekend met hun speelgoed spelen.

Als familie (van mijn moeders kant: ooms/tantes, neefjes, nichtjes) vieren we sinds een aantal jaren sinterkerst. Met lootje trekken. Maar aangezien we verspreid over NL wonen, hebben we nu een online meeting afgesproken en doen we een pub quiz. Zorgen zelf voor lekkers :p

cowgirl80 vindt dit leuk.
  2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Wij hebben al lootjes getrokken met 7 volwassenen. We hebben alleen een dochter van dan een half jaar.

Idee is om (als het mag) bij elkaar te komen. Mag dat niet gaan mijn broer en zijn vrouw naar mijn ouders en komt een tante bij ons.

Broer rijdt via ons huis naar onze ouders (1.5 uur rijden) en neemt cadeautjes en surprises mee die kant op. Tante rijdt naar ons toe, haalt de cadeaus bij mijn ouders op. En dan zetten we zoom aan:D

NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Voor diegene die met een online meeting sint met familie en kinderen gaan vieren... Hoe houden jullie de aandacht van de kids bij?

Ik had het er vanmiddag met mijn zusje over hoe we sint gaan vieren dit jaar. Met de hele familie zoals normaal wordt 'm niet. Maar ik weet dat ik wss hooguit 5 minuten de aandacht van m'n dochter vast kan houden en dan is zij er wel klaar mee. En dat geldt ook voor de andere kinderen.

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Misschien met een spelletje? Of een kleurwedstrijd als de grote mensen hun pakjes uitpakken? Gekke opdrachtjes voor iedereen voor iemand een cadeautje uit mag pakken (iedereen moet eerst een groen boek zoeken, of een rond voorwerp, 3 vorken en een tandenborstel)? Zo krijgen kinderen nog wat beweging met de trap op en af en is er elke keer maar een korte concentratieboog nodig.

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    Als wij het online gaan vieren doen we dat denk ik in de avond alleen met de volwassenen (dat zijn er al 20). Met de kinderen vieren we het dan gewoon overdag met ons gezin.

6. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Oprechte vraag.. wat moeten de kinderen nu dan missen? Want voor onze kinderen is er momenteel niks veranderd tov anders. School, sporten, vriendjes.. Alles gaat door. Ik kan ook niet zeggen dat ze er klaar mee zijn. Gewoon, omdat ze er weinig van merken.

Tja, Sinterklaas.. Wij doen altijd gewoon pakjesavond thuis. Dat kan gewoon doorgaan.
    Wat opa en oma's willen, dat laat ik aan hen zelf over. De kinderen daar droppen vind ik eigenlijk ook wel een leuk idee. En speciaal ook.

Kerst maak ik me niet druk om. Dat hoeft voor mij niet met zn allen. Kan ik best een jaartje over slaan. Ik wil alleen één dag met mijn moeder doorbrengen. Ze is nog niet zo lang alleen namelijk.

suus1983, joyce29, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wat ze gemist hebben is duidelijk.
    Op dit moment is het geen broertje bij de schoolfoto. Die mocht niet mee naar binnen.

Niet meer mee met boodschappen doen

Geen schoolreisje

Geen Halloween ronde bij de winkels

Flink aangepaste sinterklaas (wat hier altijd 1 groot feest is in de gymzaal)

Aangepast sint maarten

Aangepaste kerst

Niet blijven kijken bij zwemmen

Voor ons kleine dingen maar heel groot voor kinderen.

Anouk2005, Averlhach en Venelientje vinden dit leuk.
  8. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Hier heeft hij alle veranderingen ook heel goed door hoor: niet ff gezellig mee naar de supermarkt, zwemles is anders, geen schoolreisje, bang dat hij een dag school moest missen omdat grote zus koorts had, overal mensen met mondkapjes, school is heel lang dicht geweest, wie zegt dat dat niet weer een keer gebeurt?
    Vakantie geannuleerd. Papa half jaar lang geen werk en dus geen inkomen gehad.
    Verder geen uitstapjes naar museums, pretparken, geen evenementen als Legoworld, Disney on Ice, horeca dicht of heel beperkt. Sinterklaas kan niet komen. Onze eigen dierentuin heeft allemaal aanpassingen. Dat gaat echt niet langs hem heen hoor, en hij stelt daar dus vragen over.

Om over puber nog maar te zwijgen wat die allemaal heeft moeten missen: musical waarin ze een hoofdrol had paar uur voor uitvoering gecanceld omdat het theater moest sluiten, middelbare school heel lang dicht geweest, afstand moeten houden van vrienden, niet zomaar met de trein naar vrienden kunnen of gaan winkelen, evenementen waar ze al tickets voor had afgelast. Gelukkig ging haar theaterkamp in de zomer wel door, maar ja, de reünie komende maand moet ze wel missen.

9. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Oh ja. Dat zijn dingen waar onze kinderen wat minder waarde aan hechten. Onze oudste vindt het wel jammer dat we niet mogen kijken bij wedstrijden, maar daar heeft ze niet echt last van. Verder zoeken wij naar alternatieven voor bv Halloween die ze net zo leuk vinden.
    Vorig schooljaar was het heel anders, met scholen en sport dicht. Geen schoolreisjes/uitstapjes. Geen andere mensen zien. Dus wij kijken nu vooral naar de dingen die wel weer kunnen en dat is best veel vergeleken bij een half jaar geleden:)

Onze kinderen hebben het trouwens ook heel goed door. Maar wij zijn er gewoon niet erg op gefocust ofzo denk ik.

suus1983, Neuzeke en cowgirl80 vinden dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.424
    30.771
    113
    Vrouw
    Ik ga morgen naar mijn moeder en dan bespreken hoe we Sint en kerst gaan aanpakken.
    Sint met 3 gezinnen plus oma (onze standaard) gaat niet lukken. Voor de gezinnen zelf geen probleem. Gewoon lekker thuis pakjesavond. Maar voor oma wel eenzaam.
    Ik wil haar dus uitnodigen voor onze pakjesavond.

Enige probleem is dat ze ver weg woont. Drie uur rijden. Dat kan ze zelf. Maar op en neer is veel te zwaar voor haar. Dus moet ze blijven slapen. En dat vind ik wel lastig.

Bij gewoon bezoek maak je vooraf toilet schoon en ga je zelf naar boven naar het toilet. Maar met logeren gaat dat door elkaar lopen.

Ik zit er stiekem over te denken om het Belgisch systeem aan te nemen met oma als knuffelcontact. Maakt alles een stuk makkelijker.

Ook met kerst. Dan hetzelfde verhaal. Ook dan zal ze komen logeren. Ik twijfel nog of ik haar en mijn schoonouders tegelijk wil of een dag oma en de andere dag schoonouders.

Eigenlijk zou je een soort van thuis sneltest moeten hebben. Voor ze komt iedereen een testje. Bij negatief lekker knuffelen. Bij positief iedereen thuis blijven.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.424
    30.771
    113
    Vrouw
    Onze jongste van 6 heeft er nauwelijks last van. Grote drukke dingen waren toch al teveel prikkels. En verder gaat alles voor hem gewoon door.

Oudste vind het jammer dat we niet bij voetbal mogen kijken. Maar last heeft hij daar niet van. En dat er geen wedstrijden meer zijn. Van de andere kant had hij vandaag wel een leuk intern toernooitje.

Waar hij wel last van heeft is zijn verkoudheid. Afgelopen week blafte hij als een zeehond. En dat betekent dus meteen thuisblijven (was vandaag juist op tijd genoeg opgeknapt)
    Én ik merk aan hem dat hij zich zorgen maakt. Hij houd ook het nieuws over corona bij en er wordt op school over gepraat. Ook heeft hij heel goed de gevolgen meegekregen van de zieken in onze familie.

Of het erg is? Ik denk het niet. Als wij hem daarin goed begeleiden dan lijkt het mij alleen maar goed voor zijn ontwikkeling en veerkracht. Het leven is niet alleen maar feest. En bij tegenslag is er ook hoop, liefde, saamhorigheid en humor. Die hebben wij binnen onze familie in elk geval. En dat maakt ons sterker.

suus1983, Beukenhaag en Trirani vinden dit leuk.
  12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Bij ons in de familie is dat met kleine kinderen tijdens het live vieren ook niet anders.
    Tot 5-6 jaar zijn ze blij met uitpakken van eigen kados, misschien ook die van mama, en gaan daarna zelf spelen.

Zitten echt niet geïnteresseerd en actief te luisteren naar alle gedichten van volwassenen.
    Vanaf een jaar of 7 wel, maar dat lukt online dadelijk ook.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het laatste zou voor alles een uitkomst zijn :)

Ik vind je idee van knuffelcontact leuk klinken. Ik zou dat zelf alleen niet aandurven met oma.
    Ben niet bang dat bijv mijn schoonouders en oma elkaar aansteken (en ze dus niet tegelijk kunnen komen), maar dat wij hen allemaal aansteken. Bij ons wemelt het nu besmettingen overal waar kinderen komen: school, sport, bij vriendjes thuis. Ook op het werk bij ons. Ik zie ons als de grootste besmettingsgevaar richting onze ouders en grootouders, niet andersom.
    Dat maakt het zo lastig.

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.424
    30.771
    113
    Vrouw
    Dat is ook mijn grootste angst. Dat mijn moeder ziek wordt door ons. Maar haar niet zien is ook geen optie.

Schoonouders hebben het beiden al gehad.

Ik hoop eigenlijk dat immuniteit wel werkt. Al wil/kan niemand daar zekerheid over geven. Maar als het zo is. Bij man en mij zijn ook antistoffen gemeten. Ik gedraag me daardoor niet anders. Maar geeft wel meer rust in het hoofd. Als ik immuun ben, dan steek ik dus ook een ander niet meer aan.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij vieren het altijd thuis met opa en oma en nog een oma, ik laat het aan hun over of ze wel of niet komen. Ze moeten zich er zelf goed bij voelen en anders doen we het met zijn vijven. We doen het vooral voor de jongste, de oudste kinderen zijn de Sint magie allang gepasseerd. Ik kan me er niet zo druk om maken moet ik heel eerlijk zeggen. Kerst idem dito, mijn moeder zal zoals voorgaande jaren komen eten en hoe we het schoonouders doen weet ik nog niet. Ik vind oud en nieuw wel een dingetje als er straks een vuurwerkverbod komt voor deze jaarwisseling, wordt het helemaal een eindeloze saaie avond. Ben blij als we dit schijtjaar af kunnen sluiten en we in 2021 weer wat positieve vooruitzichten krijgen,

Wellesnietes vindt dit leuk.
  16. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Ik speel dit jaar voor mystery sint.
    Voor de volwassenen een letter of banket staaf. Voor de kinderen een cadeautje met voor iedereen een gedicht
    Dit verstuur ik dan met post nl.

suus1983 en rijo vinden dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.043
    14.730
    113
    Vrouw
    Ik heb alles al in huis. :D

Ik ben daar meestal wel redelijk op tijd mee. Ik heb in november ook twee verjaardagen, dus ik koop in een bulk alles voor verjaardag en Sinterklaas. In een keer alles binnen.
    Ik krijg het steeds makkelijker. Ik heb nu maar 2 kinderen meer op de basisschool, daar koop ik cadeautjes voor. Met de groten trekken we lootjes, dus ik hoef maar voor drie personen te kopen. Dat was jaren geleden wel anders. Dan moest ik voor het hele gezin inkopen. Mijn man en 7 kids, kostte nogal wat denk en puzzelwerk;);)

Wij vieren het dit jaar hetzelfde als andere jaren. Voor de jongsten pakjes in de zak en met de groten lootjes trekken en surprises.
    Met 7 kinderen (en een vriend van..) kom je op 10 man. Dan is je kamer al vol gezelligheid:thumup:

amdaa vindt dit leuk.
  18. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Voor ons is er niet veel anders. We vieren het gewoon met ons gezin. Oudste twee geloven niet meer maar zijn enthousiast lijstjes gaan maken op bol. Jongste snapt er nog niets van, maar het gaat om de gezelligheid. Lekker cocoonen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Hier niet anders dan anders. Mijn ouders (2 personen dus mag) komen altijd met pakjesavond en dan staan er zakken met pakjes voor de deur. Volgende dag bellen mijn schoonouders dat daar ook pakjes zijn gebracht en gaan we daarheen (2 volw en 2 kinderen dus mag ook).

Op school is het hier altijd groot feest en mogen ouders ook gedeeltelijk bij zijn, dat kan nu natuurlijk niet. Er komt wel een Sinterklaas en een piet op school.

De intochten zijn natuurlijk afgelast, maar we kijken wel lekker op tv.

Dus voor ons verder geen alternatieven nodig....

20. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wij vieren het altijd alleen met eigen gezin..
    verder niks.. en vind ik prima zo!
    Maar wat voor ideeen hebben jullie mbt openen van de kado’s? Leuke spelvormen ofzo? Wij zijn altijd binnen 20 minuten klaar... ze duiken erop en rats rats..
    maar wilde het nu eens anders doen...

Deel Deze Pagina