Daar hebben wij geen spelletjes oid voor. Cadeautjes zitten in de zak. Om de beurt mogen de kinderen er 1 uithalen (blind) en geven aan degene voor wie het is. Dan moeten ze wachten tot het is uitgepakt. En dan de volgende.
Zo doen wij het ook en als er eentje erg lang moet wachten, dan sturen we het wel dat er een cadeautje voor hem/ haar komt.
Weet niet hoe oud je kids zijn? Heb hier wel eens de cadeautjes verdeeld over meerdere zakken. Bij de eerste zak natuurlijk wat beteuterd omdat er "maar" 1 zak was die niet mega gevuld was. Onderin een gedicht met een aanwijzing waar Piet de volgende zak had verstopt. Met ook daarbij een verwijzing dat het normaal rats-rats was Ook wel eens het pepernoten spel gedaan (elk kind maakt 6 rijtje met 1-2-3-4-5-6 pepernoten) dan een dobbelsteen er bij en als je 2 gooit mag je het rijtje van 2 pakken én een cadeautje. Gooi je later weer 2, heb je pech Of bij sommige cadeautjes een gedichtje als ze al kunnen lezen.
Wat een leuke ideeen, het zal bij ons met een kindje van 1 jaar en een kindje van 6 jaar zijn, dus om het een beetje leuk te houden voor de 6 jarige... (normaal met alle neven en nichten is het een groot feest)
We zullen het dit jaar alleen met ons gezin vieren. Waarschijnlijk met lekkere hapjes op tafel. Vooral onze jongste mist wel erg veel. Ze is net 4 geworden en veel nieuwe ‘eerste keer’ dingen moeten zonder papa en / of mama. Dat is voor haar (en voor ons) wel echt een dingetje. Het niet echt hebben van een verjaardagsfeestje is haar echt tegen gevallen. Ook is oma een tijd geleden opgenomen in t ziekenhuis, geen Corona maar wel echt ziek. We mochten niet op bezoek en nog steeds is bezoek niet verstandig. M is erg bang dat oma dood gaat. In het begin kon was ze hier bij iedereen die ging hoesten bang voor. Nu ‘gelukkig’ alleen bij oma die ook echt zien is / was dus. Q trekt het Corona gebeuren beter. Dus, t Sinterklaasfeest proberen we wel echt op een leuks manier te vieren .
Mijn broers hebben geen kinderen en hebben geen interesse, mijn moeder is helaas overleden, en met mijn vader is geen contact. En ik ben alleenstaand. Dus we vieren het met zijn tweetjes. Misschien vraag ik de buurman voor paar harde bonzen op de deur als die thuis zijn. s Morgens ff lekker naar buiten of wat knutselen. En pepernootjes of speculaasjes bakken. Als iemand een recept weet zonder suiker en alternatief gezoet graag! Iets lekkers lunchen. Na middagslaapje kadootjes. s Avonds lekker aan de stampot. Voor de online meetings. Elk gezin verzint een pietengym opdracht. Pictionary in sinterklaas stijl. https://www.ladylemonade.nl/sinterklaas-spelletjes/
Iemand nog ludieke uitgewerkte ideeën voor een online Sintviering voor volwassenen en grotere kinderen? Als alternatief op de suprise avond. (In onze familie neemt iedereen dit bloedserieus en er worden ellelange gedichten en gekste suprises gemaakt)