Ik ben een beetje aan het zoeken naar alternatieven voor brood. Mijn dochter heeft niet altijd zin in brood (vooral 'smorgens; ze ontbijt vaak met een stuk fruit en nadat ze even op gang gekomen is alsnog een boterham) Dingen zoals roggebrood (fries en brabants) & ontbijtkoek gaan er prima in... Ook cracotte e.d lust ze graag (maar hiervan eet ze dan niet veel) Zijn dit goede alternatieven of liever niet dagelijks? Ontbijtkoek lijkt me bijvoorbeeld al te veel suiker hebben?? Ook met toetjes zijn we wat aan het puzzelen. Hak heeft nu potjes van verwenmoes.... te veel suiker?? Ze krijgt afwisselend soms een beetje hiervan.. kwark of druifjes/aardbeitjes als toetje..
Hallo, Een goede vervanging van brood zijn crackers, beschuit, roggebrood, muesli en pap. In ontbijtkoek zit inderdaad wat meer suiker, dit is prima om als extra te geven. Toetjes kun je kiezen op basis van melk of fruit. Beter is om dan te kiezen voor toetjes waar geen suiker aan toegevoegd is. Groetjes, Petra
Bedankt voor je antwoord! Dus dagelijks roggebrood is geen probleem? Naast gewoon ook brood natuurlijk... maar vooral 'smorgens gaat dat er nog niet altijd in.. Bijvoorbeeld op een dag van t kdv eet ze wat fruit, stukje cracker/roggebrood en op t kdv nog een boterham..
Ohh sorry ik zie dat ik er nog 1 vergeten ben... krentenbrood/bol? zelfde verhaal of met mate? Bedankt voor de antwoorden!