Kan deze naam in Nederland?

Discussie in 'Babynamen' gestart door swanger, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swanger

swanger Lid

21 aug 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger en de baby wordt een jongen. Ik ben Nederlandse en mijn man is Amerikaan. We willen graag een naam die in beide landen makkelijk uit te spreken is. Mijn man komt uit Pennsylvania en heeft soms heimwee. We dachten daarom dat het leuk zou zijn om een naam te nemen die aan zijn afkomst herinnert.
    We dachten aan de naam Penn, die in Amerika redelijk vaak voorkomt.
    Ik ben er alleen niet van overtuigd of dat hier in Nederland goed zal vallen. Ik wil niet dat ons kind later op school gepest wordt vanwege zijn naam (omdat je Penn uitspreekt als "pen").
    Wat vinden jullie? Advies is welkom!

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Tja, ik zou mijn kind inderdaad geen Pen(n) noemen. Of potlood. ;)

3. BabyCoco

BabyCoco Lid

11 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ik zou het ook niet zo snel doen. Ook omdat er volgens mij genoeg alternatieven zijn, Amerikaanse namen die in Nederland ook prima zijn (Mason, William, Noah, Ethan, Aiden, Matthew, Joshua, Liam, James, David, Ryan, John, Lucas, Luke...)

4. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ik persoonlijk zou er niet voor kiezen.
    Mr als dit echt jullie naam is waarom niet. Ik hoor en zie wel vaker namen dat ik denk tja :(
    Maar het is en blijft een keus van de ouders.

Hoevaak ik geen vreemde reacties heb gehad op mijn dochter haar naam .

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik zou hier niet voor kiezen, maar aan de andere kant zijn er natuurlijk ook kinderen die Storm, Spijker, Bloem, Bikkel, etc. heten.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ook niet. Te hoog pestgehalte. Als je kind zou opgroeien in Pennsylvania of elders in Amerika, zou ik het geen probleem vinden.
    Maar in Nederland valt Pen(n) toch in de categorie balpen, vulpen, potlood, gum.

7. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik vind dat het wel kan.

In Amerika kennen ze ook het woord 'pen' (schrijfgerei), waarom kan de naam Penn daar dan wel en zou het in Ned. dan niet kunnen.

Het is geen scheldwoord, het rijmt niet op een scheldwoord, het heeft geen negatieve betekenis. De enige opmerkingen, die hij zal krijgen, zullen iets met "schrijven" te maken hebben, maar is dat zo erg?

Anders misschien voor de naam Penton, Penwyn, Pentley, Pendley, Pendleton, Pentland of zo kiezen en dan roepnaam Penn / Pen.

8. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    In Amerika valt het ook in de categorie balpen, vulpen, potlood, gum, Waarom kan het in de USA dan wel en hier niet?

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik zou er persoonlijk niet voor kiezen.
    Misschien is sylvano een optie?

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou het niet doen. Ik wou eerst zeggen is silvana anders geen optie maar het is natuurlijk een jongetje. Maar wat hierboven gezegd word, Sylvano is misschien ook een optie?
    Of anders gewoon Sil?

11. Veera

Veera Niet meer actief

Haha nee echt niet

12. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Omdat het daar wel een echte naam is. Vergelijkbaar met in het zuiden van Nederland de naam Peer (afkorting van Peter).

In het zuiden van Nederland is dat een normale naam, terwijl in de rest van Nederland het fruit is en overeenkomt alsof je je zoon Appel hebt genoemd.

13. Veera

Veera Niet meer actief

Iets van Sylvan ofzo?

14. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik zou ook eerder kiezen voor sylvan dan voor Penn denk ik :)
    Uiteindelijk is jullie gevoel wel het belangrijkste ;) wat wij vinden staat er verder vandaan

15. Tallies

Tallies Fanatiek lid

30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse
    Ik zou geen Penn doen, omdat dit inderdaad geassocieerd wordt met een pen en neem aan dat je dat je kindje niet "aan" wil doen.

Ik vind silvan/ sylvan een mooie naam en kun je ook afleiden van Pennsylvania.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Huh, Penn is toch een achternaam. Van William Penn dus, vandaar ook Pennsylvania... Maar kennelijk zijn Amerikanen nogal goed in achternamen als voornaam gebruiken (bv Jackson).

Even nieuwsgierig, kan hij ook een beetje Pennsylvanian Dutch?

17. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Zou eerder Syl of Sylvan doen idd!
    Vind Penn niet zo geslaagd, toch iets te letterlijk en net als bijv. Splinter is het ook geen vernoeming naar iets speciaals of moois.

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nee, Pen(n) lijkt mij geen goed idee. Net als dat het voor jullie ook geen goed idee is om voor Dick of Floor te gaan :p

19. Mamaaaaa

Mamaaaaa Lid

22 jan 2016
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neh... niet Penn... als je het zelf echt wilt waarom niet...

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ach in Nederland kan Dick ook, dus waarom niet :p nee serieus zou het niet doen ;)

Deel Deze Pagina