Hallo dames, Misschien een domme vraag, maar hoe werken ovulatietesten eigenlijk? Op de zelfde manier als een zwangerschapstest? En moet je die iedere dag gebruiken totdat het aangeeft wanneer je vruchtbaar bent? Of heb je ook ovulatietesten die van te voren aangeven in welke periode je vruchtbaar bent? Ik heb PCO en weet dus niet wanneer mijn eisprong is, en wil het nu dmv ovulatietesten in de gaten houden. Alvast bedankt voor jullie reacties!
een ovutest werkt op zich hetzelfde als een zwangerschapstest, maar dan moet je geen ochtendurine gebruiken. als je test streep dan even donker of donkerder is als je controlestreep moet je klussen haha. dan springt tussen de 24 en 36 uur je ei, dus dan ben je het meest vruchtbaar. op de bijsluiter van de test staat hoe lang je hem in je urine moet houden enzo. maar 1 ding: koop niet die van kruidvat!! die gaven bij mij vorige maand altijd een positief resultaat, terwijl dat helemaal niet kon. en ik ben niet de enige met slechte ervaringen. je kunt ook die van clearbleu kopen met dat gezichtje, maar zijn erg duur, maar wel heel duidelijk! succes met testen!!
Hallo BrownEyedMommy, Bij een regelmatige cyclus heb je aan ongeveer 5 testen per maand voldoende. Heb je geen idee wanneer je je eisprong kan verwachten, dan kun je inderdaad het beste dagelijks gaan testen. Doe het dan elke dag op ongeveer hetzelfde moment. Je merkt dan vanzelf wanneer het streepje dikker/donkerder wordt. Zodra deze even donker is als de teststreep kun je de eisprong binnen 24-48 uur verwachten. Een vage streep betekent bij een ovulatietest dus niet niet zoals bij een zwangerschapstest dat de uitslag positief is. Tip: je kunt online doorgaans een stuk goedkopere testen bestellen. Bij een drogist ben je een stuk meer kwijt is mijn ervaring. Type bijvoorbeeld je zoekwoord eens in op marktplaats. Vaak zijn hier mensen die een voorraadje wat ze niet meer nodig hebben heel goedkoop aanbieden. Maar er zijn ook goedkope online 'winkels'. Bijvoorbeeld zwanger & kids of sensitest. Succes!
Pas op met ovulatietesten bij PCOS! Mijn gyn heeft ze meteen afgeraden toen ik zei ze te gebruiken. Omdat je bij PCOS vaak meerdere kleine follikels hebt, kan een ovulatietest vals positief geven, waardoor jij denkt een eisprong te hebben terwijl dat helemaal niet zo is... Ik zie dat je aan de Clomid zit, kun je niet in het ziekenhuis follikelmetingen krijgen om te zien of je ei eraan komt? Dan heb je ook geen ovulatietesten nodig.
Thnx voor je reactie. Ik ben nu tijdelijk uit de mmm gestapt omdat mijn man een varicocele heeft ondergaan. Dus nu moeten we 3 maandjes afwachten. In oktober gaan we weer terug naar het ziekenhuis om te kijken hoe de situatie dan is en wat de mogelijkheden zijn. Als het bij mijn man goed zit, dan ga ik beginnen met clomid 150mg (omdat 50 en 100 mg niet heeft aangeslagen) en krijg ik inderdaad follikelmetingen. Maar ik dacht misschien kan ik nu zelf een beetje in de gaten houden wanneer mijn eisprong is dmv ovulatietesten. Maar dat kan ik dus beter niet doen?
Mijn ervaring met pcos en ovulatietesten is dat de teststreeep altijd vaag roze is, maar dat deze donkerder wordt zodra de eisprong eraan komt. Mij mij werkten ze dus wel degelijk. Samen met de temperatuurcurve en de ovulatietesten wist ik altijd wanneer de eisprong zou komen (ook al duurde dat soms erg lang!). Ik zou het dus gewoon eens proberen, wat heb je te verliezen? Met die goedkope dipsticks van tegenwoordig kost het je ook niet zoveel meer. zwangerenkids.nl kende ik nog niet, maar dat is inderdaad goedkoop! Heb de site gebookmarked voor als het bij mij weer zover is!
Ook ik heb PCOS en heb een tijdje ovulatie testen gebruikt. Heb juist weer normaliter geen enkel streepje bij het testgebied en bij mijn ei (denk ik dat het was althans, had ook een temp. stijging) kreeg ik ineens wel een duidelijke 2e streep (was nog wel negatief, maar dat kwam omdat ik maar 1 keer per dag testte vermoed ik en ik hem dus net steeds miste). Proberen kan in ieder geval altijd, denk ik. Ik heb ze zojuist ook weer besteld, maar dan andere. Ben benieuwd, moet toch wat hebben aangezien ik het komende jaar geen clomid krijg (vanwege omstandigheden).
http://www.testjezelf.nu/handleiding/ovulatie.pdf Gebruiksaanwijzing Sensitest Ovulatietest dipstick | Sensitest Hoe doe ik de Ovulatietest?
Ik heb/ had ook pcos en had ook niets aan ovutesten, ze werden wel posi, daarna weer nega, en daarna weer posi. Dus had er niet zoveel aan. Had wel wat aan tempen, misschien is dat wat voor je?