Ik snap er echt helemaal niks meer van.. ik ben zo eens aan het snuffelen op het net en dan zie ik overal staan dan je precies 14 dagen voor je menstruatie ALTIJD een eisprong hebt. Als ik op de calculator invoer mijn eerste dag laatste menstuatie 7 augustus met een cyclus van 33 dagen dan zou ik een eisprong gehad hebben op 26 aug... precies 14 voor menstruatie.. Maar ik gebruik nu al 2 maanden ovu-testen en ik had zondag de 22ste een duidelijke positieve test die daarna lichter werd. We hadden daarvoor al 2 dagen geklust en die dag nog eens, maar nu ben ik bang dat ik eigenlijk door had moeten klussen die week want blijkbaar kan het eitje nog springen nadat je een positieve test hebt gehad en hij zelfs nog lichter word... ik snap het niet meer hoor de maand ervoor teste ik ook precies een paar dagen eerder als verwacht positief. Volgende maand klussen we gewoon door die week hoor Ik ging ervan uit omdat de test de volgende dag weer lichter werd dat de eisprong al voorbij was, maar dat is dus niet zo?????
nee hoor, volgens mij is dat onzin dat het altijd 14 dagen vantevoren is. Ik heb in ieder geval een eisprong op dag 17/18 (door temperaturen en ovu-test ondekt) en dat geldt echt voor meer meiden!! Ik heb ooit een artikel gelezen van een vrouw die ook tot de ontdekking kwam dat ze veel later een eisprong had en dus onverwachts zwanger raakte.............. oh ja: een positieve ovu-test betekent dat je pas 24-48 u DAARNA een eisprong kan krijgen. Bij temperaturen geldt doorgaans dat stijging betekent dat DAARVOOR een eisprong is geweest. Kun je hier wat mee?!?!
mijn ei valt meestal 8-10 dagen voor mijn ongi, en afgelopen maand ineens 13 dagen ervoor. dus het kan sterk wisselen!
Laat je niet gek maken. Ieder lichaam is anders en vrouwen die hun cyclus precies volgens het boekje hebben zijn zeer zeldzaam. Ik heb mijn ei rond dag 19 en wordt (zonder medicatie) 9a10 dagen daarna alweer ongesteld...
Ohh.. ok.. ik baal er wel een beetje van dat we deze maand niet goed benut hebben dan.. we deden het tot op de dag van een positieve ovu test en daarna niet meer. Weer wat geleerd... Maar er kan toch wel een kleine kans zijn dat er toch een bevruchting heeft plaatsgevonden, want de zaadjes kunnen wel een paar daagjes in je lichaam blijven, toch?
Ik heb ook altijd pijn aan een kant onderin mijn buik, maar als deze pijn de volgende dag voorbij is dan is het eitje toch ook al gesprongen? lijkt me dan...
ik heb wel de ervaring met ovulatietesten dat je niet te vroeg moet klussen. Vaak heb je twee dagen een positieve test. Na die positieve test heb je volgens mij meer kans.
@Aude: Jep als je pijn hebt aan de linker of de rechterkant onder in je buik en een paar uur later of een dag later of een uur later( verschilt bij iedereen) de pijn weg is, dan heb je een eisprong gehad Ik wordt zelf trouwens ook niet erg wijs van mijn cyclus, mijn temp stijgt niet echt volgens mij, moet trouwens wel zeggen dat ik niet elke dag op dezelfde tijdstip mijn temp heb gemeten, en soms heb ik t gedaan na het opstaan, omdat we bezoek hebben gehad en one zoon begon te huilen dus ik eigenlijk verplicht was meteen op te staan om niet iedereen wakker te maken en heb daarna pas gauw me temp gemeten.... dus njaa tis ma afwachten, van mijn slijm werd ik ook niet veel wijzer: was niet echt rekbaar doorzichtig slijm ma beetje gelig en jaa vochtig van ondere, het kwam er niet uitglijden ofzoiets dat ik het kon bekijken, mijn baarmoederhals is overigens wel zo hard als het topje van mijn neus, weet iemand wat dat betekend??? is de vruchtbare periode dan al voorbij of moet die nog komen??? Ik moet overigens nog 13 dagen tot NOD met cyclus van 31dagen ( vorige maand had ik een cyclus van 31dagen dus daar ga ik nu ook maar vanuit dan) Dus eigenlijk zou mijn eitje al gesprongen moeten zijn, heb vorige week wel pijn gehad onder in mijn buik en was na paar uurtjes wel weer weg...zak die dan eerder zijn gekomen??? en betekend dat dan dat mijn cyclus deze maand korter is??? Sorry voor al die vragen ma ik dacht ik vraag het ook ma meteen, mssn dat iemand me kan helpen? Liefs Adorable
24-36 uur na de eerste positieve test heb je je eisprong. Zaadjes overleven wel een paar dagen, dus je kunt beter iets te vroeg klussen dan iets te laat. De dag van je positieve eisprong is dus prima. Zeker kans om zwanger te raken!!!
Al je precies wilt weten wanneer je ei is gesprongen moet je ovutesten doen EN temperaturen. Als de ovutestpositief is springt je ei binnen 24 tot 48 uur en als je temp. omhoog gaat is je ei gesprongen, dus dan kun je het wel op 1 of 2 dagen nauwkeurig zien. Ik denk dat klussen op de dag van en de dag na je positieve ovulatietest de meeste kans geeft. Volgens de bijsluiter van de Clearblue Digital ovulatietest maak je de meeste kans als je binnen 48 uur na je positieve ovutest gemeenschap hebt. Succes allemaal he dames!
Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Dus je eisprong kan 10-18 dagen voor je verwachte menstruatie komen. Dat is niet bij iedereen standaard 14 dagen en ook per cyclus kan het weer verschillen.
Nou, we zullen zien Bij mijn 2 meiden was ik daar helemaal niet mee bezig, had nog nooit gehoord van ovu-testen enzo.. en allebei in 1 keer raak. Nu is het nog maar de 2de ronde hoor, maar nu ben ik er zo mee bezig en dan denk ik juist dat het langer gaat duren. Ik denk niet dat het deze maand raak is, maar mocht het zo zijn dan laat ik het weten!
Ik had ongeveer dezelfde vraag en heb die aan de vk op dit forum gesteld. Zei vertelde dat je ongi 10 - 20 dagen na je eisprong komt. (Ik heb het gevraagd omdat ik mn ei duidelijk heb gevoeld op dag 14, maar nu nog niet ongi ben en inmiddels al op dag 32 zit)