Endometriose en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ceandraa, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ceandraa

Ceandraa Lid

13 apr 2010
    21
    0
    0
    Driel
    Ik heb een vraagje.
    ik heb in maart van dit jaar te horen gekregen dat ik endometriose heb en dat de vooruitzichten van mij niet zo super zijn
    mijn vriend en ik hebben toen ook gelijk besloten te stoppen met de pil en er voor te gaan. in middels pas een half jaar verder en er is toch een hoop veranderd qua menstruatie en pijn. heeft emand hier ervaring met endometriose en zwangerschap?
    alvast bedankt
    Ceandraa

2. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik had er voor mijn zwangerschap ook ontzettend veel last van. Liep daarvoor bij een gyneocoloog. Na bijna een jaar een hormonenkuur te hebben gebruikt, raakte ik zwanger. Wel vrij snel na de bevalling een spiraal terug laten plaatsen zodat ik het minste last ervan heb.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ook hier endometriose, hier ben ik aan geopereerd in april en nu 5 maanden hormoon behandeling om de endo rustig te houden.
    In september starten wij met IVF.
    Dit dankzij huisarts die me nooit door wilde sturen na de gyn en in het 1e ziekenhuis niet goed behandeld werd en dus dat de endo lekker door heeft kunnen woekeren en groeien.
    Als de IVF ooit slaagt laat ik na de evenuele bevalling gelijk een spiraal zetten, zodat de endo rustig blijft.

Hoe zijn ze bij jou achter de endo gekomen, er is nl 1 manier om het met zekerheid vast te stellen en dan is een kijkoperatie.
    Wat hebben ze je geadviseerd om zwanger te worden??

Ik wil je niet bang maken maar zonder anticonceptie KAN de endo verder woekeren.

Tegen ons is altijd gezegt:
    Zwanger worden en endometriose zijn vijanden en zwangerschap en endometriose zijn de beste vrienden.
    Als je zwanger bent is de endo rustig.

Kijk anders even op deze site:
    Endometriose Stichting - Samen maken we het verschil - Home

Deel Deze Pagina