hoeveel aangekomen eerste maand

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door p1982, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

was benieuwd wat jullie de eerste maand zijn aangekomen tijdens de borstvoeding

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    p1982, aangekomen, niet viel als een gek af terwijl ik er anders altijd veel moeite voor moest doen om op gewicht te blijven.

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik ben ook enorm afgevallen tijdens de bv. na ongeveer 6 maanden heb ik mijn min bereikt en nu bijna 1 jaar verder ben ik weer 2,5 kilo aangekomen

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wat niet?! :D:D:D!
    Hahaha, ik ben oa BV gaan geven, omdat ik dan makkelijker terug op gewicht zou komen...
    hahaha, nou mooi niet.
    Ben nog steeds net zo zwaar als ik tijdens de zwangerschap was (8mnd geleden).
    Ik probeer niet nog meer aan te komen en ga weer afvallen als ik tot een jaar BV heb gegeven en dan stop ik met de BV.
    1 tip; ga je niet helemaal te buiten in allerlei eten (zoals ik wel gedaan heb), dan hoef je helemaal niet zoveel aan te komen ;)!

GRTZ.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik viel in de eerste 3 maanden bijna 9 kilo af en ben nu stabiel. Is wel lekker, want ik hoef nog maar 3 kilo en dan ben ik weer op het 'voor de zwangerschap' gewicht.

Wat soef al zegt, gewoon eten en je niet te buiten gaan omdat je toch wel afvalt van BV, en dan komt het allemaal goed.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    1 wk na de bevalling -10 en 8 weken na de bevalling -16.
    Kort daarna was ik alles wel kwijt.
    Ik was 18 kg aangekomen en ben uiteindelijk 25 kg afgevallen. Laatste maanden voor deze zwangerschap was ik wel weer 2-3 kg aangekomen en t vliegt er deze keer ook weer aan.
    Maar heb gewoon in de zwangerschap veel honger en als ze er weer zo makkelijk afgaan, doe ik het ervoor.
    Overigens ging ik met 8 weken wel op koemelk/sojavrij dieet en toen ging het ook erg makkelijk eraf ondanks dat ik veel at op een dag.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier in het begin 10-12 kilo afgevallen, maar de rest pas juist toen de bv minder werd, omdat zoontje bijvoeding kreeg. Na 8 maanden was ik alles kwijt, daar hopen we nu ook maar op.

8. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik ben in de 2 maanden dat ik bv geef 6 kg afgevallen. Heb ook in tegenstelling tot vele vrouwen die bv geven helemaal niet zo'n honger.Alleen dorsttt

9. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik ben intotaal 20 kilo afgevallen in mijn zwangerschap door HG. Ik ben daarvan 13 aangekomen die gelijk na de bevalling er af waren en inmiddels ben ik dus weer op die 20 kilo kwijt.

Beetje veel te veel voor mijn postuur..

10. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    In totaal 10 kilo bijgekomen in de zwangerschap en ben er nu al 6 weer kwijt. Nog 5 kilo eraf en ik zit op m'n streefgewicht van 65 kilo :)

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ben ik dan de enige met vreselijke honger van BV en daardoor aankomen :):(?!

12. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet precies want heb geen weegschaal, maar na 1 maand kon ik weer in al mijn broeken op 1 strakke spijkerbroek na, en na 3 mnd paste die ook weer. Nu bijna 4 maand en ik heb het idee dat ik zelfs onder mijn gewicht van voor de zwangerschap begin te komen. Ik eet wat ik wil maar beweeg wel veel.

13. Irishmum

Irishmum Lid

1 mrt 2012
    5
    0
    0
    Ierland
    Hi soef,

Ik heb ook enorme honger, maar val toch heel langzaam wat af.
    Nou heb ik een rare zwangerschap gehad waarin ik alleen maar was afgevallen ipv aan te komen, en dat zet nu door, ondanks dat ik honger heb. (ik had een enorm overgewicht toen ik zwanger werd, en door de morsig sickness lustte ik niets meer).

Wat ik doe is alleen maar water en venkel thee drinken (schijnt te helpen met de melk productie) en veel vezels, groente en fruit eten.

Ik denk bij alles wat ik wil eten eerst na of het goed is voor de kleine, en dat helpt me om van de chocolade en chips af te blijven. Met borstvoeding geef je nu eenmaal alles wat jij eet via de melk ook aan je kindje.

Als je niet wilt aankomen, kun je misschien kijken naar wat je eet en andere keuzes maken. Over het algemeen zou borstvoeding juist moeten helpen om op gewicht te blijven, zeggen ze :)

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Hier ook veel honger en eet (en snoep:)) best veel nu, maar blijf gelukkig op gewicht door de bv.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ik ook extreem honger. Heb ik trouwens ook tijdens de zwangerschappen.
    Maar viel bij de borstvoeding wel af.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Aankomen?

Was 30 kilo in 10 dagen kwijt. Wel veel vocht hoor!
    Daarna niet meer aangekomen of afgevallen (paar kilo's +/-).

17. Karoke

Karoke Niet meer actief

Zo, vocht of niet, dat is wel heel veel! Moet qua zicht dan toch ook een gigantisch verschil zijn geweest? En voelde je je dan niet heel moe of slap, ik bedoel, dat is wel heel heftig, lijkt me. :)

Hier de eerste maand ook afgevallen, zo'n 7 kilo. De rest zit er helaas nog steeds aan, blijf ook maar eten. :) Snoepen doe ik vrijwel niet, maar eten des te meer. ;)

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, ik had er geen last van hoor. Heb er alleen wel een flubberbuik aan over gehouden. Heb er niks voor gedaan of gelaten, gewoon voeden.

19. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik at ook niet heel erg ongezond hoor, maar wel 4 boterhammen ipv mijn normale 2 zeg maar.
    Dus van alles het dubbele, omdat ik zo'n "honger" had.
    Nu pas ik wel bijna alles weer, het zit alleen nog niet zo mooi.
    Maar wel bijna 9 maand verder inmiddels ;).

Deel Deze Pagina