Zelfde hier. Ik vind met kinderen de auto juist het ideale vervoermiddel want dan kun je stoppen wanneer je wilt en er zo lang over doen als je wilt.
Maar on topic: ik zou inderdaad aan je ha vragen naar een therapie, enik denk dat emdr inderdaad een goedeis voor jou, misschien gecombineerd met cognitieve gedragstherapie. Los van het feit of je het zou kunnen 'omzeilen' door met de tren of vliegtuig te gaan, of nooit meer ver weg te gaan, klinkt het alsof je angst zo groot wordt dat het je belemmert in dingen die je wel wilt doen. En dat is altijd een moment om er iets aan te doen.
Ik zou gaan voor cognitieve gedragstherapie/ EMDR, en uit ervaring kan ik je aanraden met een kind van die leeftijd met de auto te gaan ipv met het vliegtuig
Ik denk dat iedereen dit anders ervaart. Wij zijn 3 jaar terug naar Zuid frankrijk geweest met 3 kids van toen 2, 5 en 8 en eerlijk... Ik vond het vreselijk. De een stuk bezig met auto rijden, de ander met de kids entertainen. We zijn met regelmaat gestopt en ondanks dat de sfeer heel ontspannen was, was de reis erg vermoeiend en de weg terug ook. Zelf ervaar ik vliegen als erg ontspannen.
Maar wat heb je gedaan om te entertainen dan? Want een dvd schermpje bied toch al voor een lange tijd afleiding, ook rijden wij s'nachts waardoor Sylvano al 5 uur van de reis had geslapen enzovoort Ook de tablet hielp goed
We zijn snachts gaan rijden zodat ze konden gaan slapen maar door de spanning deden ze dat niet. We hebben idd een dvd speler met twee schermpjes maar drie kinderen. De meiden hebben wel dezelfde interesse maar onze zoon natuurlijk niet. 2 van de 3 zijn wagenziek dus gamen (naar beneden kijken) is het met succes een volle spuugzak verzekerd ook met een pilletje. Daarnaast denk ik dat het ook wel verschil maakt of je er 1 of 3 op de achterbank hebt. Want ondanks dat ze echt goed met elkaar kunnen opschieten, zodra ze zich vervelen en echt op elkaars lip zitten is een achterbank toch wel krap. Maargoed, we van nu wel een beetje off topic Ts, ik vind dat als je hulp zoekt je man hier respect voor moet hebben en zo'n lange reis uit met stellen totdat je er wel aantoe bent.
Ik weet niet of je snel wagenziek wordt maar misschien kan je proberen om achterin te zitten met een boek of filmpje en niet op de weg te letten.
In mijn geval zou dat een no-go zijn voor 200%. Gevoelsmatig heb ik dan compleet geen controle meer over de situatie, dat zou de angst nog groter maken.