Altijd bang voor de meningen van anderen en ben niet aardig

Discussie in 'De lounge' gestart door Onzichtbaarverdriet, 11 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw

Je kan daar wel op focussen maar daar heb je niks aan. Want je hebt een probleem en die hoor je op te lossen, want we kunnen wel van de mensen horen “die schijt hebben aan anderen” maar die zitten blijkbaar niet met een probleem of die hebben geen lage zelfbeeld. Ze kunnen je wel vertellen hoe zij dat doen, maar dat is niet voldoende. Focus je op het probleem zelf dan kom je ver!!

Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Onzichtbaarverdriet

Onzichtbaarverdriet Niet meer actief

Voor mij zeker niet, maar als iemand zegt “ik heb schijt aan anderen, neem ik dat letterlijk”, komt gewoon op mij hard over. Maar ik zou ook weleens zo willen denken denk ik.

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    In mijn ogen is het een neutrale onverschillige reactie (Lak hebben aan) en niet een agressieve manier om ermee om te gaan.

4. Onzichtbaarverdriet

En ik trek me aan wat anderen van me vinden en vraag dus hoe mensen die wel goed gebekt zijn, dat doen. Hoe komt het dan dat “je” niet bang bent voor het oordeel van een ander? Hoe komt het dat je altijd weet te socializen met iedereen en altijd een weerwoord hebt? Hoe komt het dat die mensen niet bang zijn om af te gaan? Hoe komt het dat anderen anderen van top top teen durven te bekijken als zij op een terras naar mensen kijken? Etc etc.

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.306
    28.482
    113
    Iedereen trekt het in mindere of meerdere mate aan wat anderen van hen vindt. Dat is heel normaal.
    Bij jou is de onzekerheid wel erg extreem en ik zou daar hulp voor zoeken.

6. Onzichtbaarverdriet

Ik vraag hier juist om advies , ik weet het gewoon echt niet meer in mijn leven. Heb geen partner, geen ouders, geen familie, niemand.
    Niemand kan het ene reet schelen hoe het met mij gaat.
    Ik ga dolgraag dood want zie het niet zitten om hier uit te komen. En ook dat zal niemand ene bal schelen. Ik dacht hier juist mensen te treffen die het tegenovergestelde hebben en hoe zij dat doen. Maar blijkbaar klopt dat letterlijk “schijt hebben aan andermans gevoelens en leven”.
    Bedankt aan degene die me wel wat tips hebben gegeven en serieus nemen.
    Niet voor niets heb ik deze nickname, het is een schreeuw om hulp.

Ik laat m’n account maar weer verwijderen compleet zinloos.

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.306
    28.482
    113
    Doe niet zo raar zeg

8. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ik heb echt zoveel hetzelfde als jou maar nu in mindere mate.
    Ik heb overigens totaal geen ADHD . Ik heb rots en water gedaan en gesprekken gehad met een psycholoog. Nu gaat het heel langzaam wat beter!

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Volgens mij mis ik hier iets? Waarom je account laten verwijderen? Je hebt tips gekregen van mensen voor wie dit herkenbaar is en van mensen voor wie het minder herkenbaar is.
    Dat is toch niet zinloos?
    De gouden tip is er niet, er is niemand die met een toverstafje je tot een compleet ander mens zal veranderen. Uiteindelijk moet jij degene zijn die die knop gaat omdraaien. En dat zal echt niet met 5 minuten klaar zijn maar je zal er maanden en misschien wel jaren aan moeten werken. Keihard.
    Er zijn dames in dit topic die de moeite hebben genomen om op jou te reageren. Omdat ze met je meeleven, je willen helpen of omdat ze je gewoon een hart onder de riem willen steken.
    Zij hebben niet, zoals jij zegt, 'schijt aan je.
    Dus ipv te zeggen 'het interesseert niemand' zou je ook kunnen denken 'hey! Wat fijn dat er mensen zijn die naar me willen luisteren!'.
    Probeer dingen vanuit een positieve kant te bekijken is mijn advies.

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Dit onderwerp doen we dicht omdat TS haar account heeft laten verwijderen.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina