Hoi allemaal, Sinds vorig jaar januari ben ik op advies van de gynaeloog gestopt met de pil. We hebben vanaf toen ook geen veilige sex gehad met het idee van mocht het gebeuren is het hartstikke welkom. Maar nu zijn we sinds 3 maanden er wel gericht voor bezig. Afgelopen maand voor het eerst ovulafietetsen gebruikt, omdat mijn cyclus nog steeds niet regelmatig is heb ik ze 12 dagen lang gebruikt. Op 10 februari heb ik mijn piek gehad en deze dag en daarna geklust. Nu ben ik echter vanmorgen al ongesteld geworden (helder rood bloedverlies). Heb ik nu mijn piek verkeerd gehad? 10 van de 12 waren heel licht en 1 heel donker en 1 wat lichter.
Ik heb te weinig ervaring met ovutesten om daar iets over te zeggen. Maar het vrijen op het juiste tijdstip is nog altijd geen garantie om ook een bevruchting te krijgen. Je hebt iedere maand zo'n 20% kans op een zwangerschap.
Ik weet ook dat het geen garantie is maar 14 dagen na je ovulatie hoort je menstruatiepast te komen toch? Het is nu pas 10 dagen daarna namelijk.
Fabeltje , GEMIDDELD is het 14 dagen , niet elke vrouw heeft dat en jij waarschijnlijk dus ook niet , hou wel in de gaten dat je lf niet te kort word , anders heb je geen tot weinig kans op innestelling.
het kan best zijn dat je een kortere lf hebt van 10 dagen dus het kan idd dat je nu ongesteld bent geworden
Het is inderdaad niet altijd 14 dagen en het hoeft ook niet elke maand hetzelfde te zijn. Ik zit altijd tussen de 11 en 14 dagen.