Komt miskraam vaak voor?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xxesther, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxesther

xxesther Lid

6 jun 2007
    8
    0
    0
    Hallo allemaal,

Komt het vaak voor dat je in de eerste weken van je zwangerschap een miskraam krijgt?
    Want ik lees in veel van jullie berichtjes dat jullie al eens een miskraam hebben gehad en dat beangstigd me wel een beetje....

Groetjes, esther

2. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Er is altijd meer kans op een goede zwangerschap!

1 op de 5 zwangerschappen eindigt in een miskraam. (volgens huisarts)

Vaak gebeurt dit zonder dat vrouwen het zelf weten omdat ze (redelijk) op tijd ongi worden en dus niet eens in de gaten hadden dat ze zwanger waren.

Dus in principe hoef je er niet extra ongerust over te zijn.

Natuurlijk kan het altijd gebeuren, maar hier lees je er natuurlijk meer over omdat mensen (waaronder ikzelf) hier lekker het verhaal kwijt kunnen. Als je gewoon om je heen kijkt zul je zien dat het ook heeeeeeeeeeeeel vaak goed gaat!

Succes met zwanger worden in ieder geval!
    Hihi, dat lijkt soms al een prestatie op zich! ;)

Liefs,

Kelly

3. Clau24

Clau24 Niet meer actief

Wil ik nog wel even iets aan toevoegen eigenlijk...
    Vorige week zaterdag kwam de verloskundige opbezoek (de schat) om te kijken hoe het ging aangezien ik een missed abortion had bij 15,6 weken..
    Hij zei idd ook 1 op de 5 vrouwen, dit is als vrouwen voor hun NOD testen en dus gewoon hun "menstruatie" krijgen.. Vrouwen die na hun NOD testen is het 1 op 10!

Helaas heb ik het 2x gehad 1x bij 7 a 8 weken en de andere dus bij 15,6 weken!

Succes!

4. evalyn

evalyn Lid

28 jun 2007
    30
    0
    0
    leidster Kinderopvang
    Flevoland
    Ik heb zelf twee gezonde dochters van bijna 13 en 9. Ben nu van mijn tweede man in verwachting. De eerste keer was ik zwanger in oktober. Helemaal bij maar toch wat terughoudend want ik verloor telkens ietwat bruin bloed en soms zelf rood. Niet veel, maar toch elke dag wel een streepje in mijn inlegkruisje. Ik had al zo'n voorgevoel.
    Toch een verloskundige gebeld en ik kon de volgende dag gelijk terecht voor een echo.
    Bleek het om e4en "missed abortion" te gaan. ( je blijft gewoon zwanger omdat het dode of niet ontwikkelde vruchtje niet door je lichaam als miskraam wordt herkent.)
    Het vruchtje was al vanaf ongeveer de zesde week gestopt met groeien.
    Ik ben toen gecurreteerd. Hoewel ik wel verdrietig was kon ik het wel accepteren.

Wel was ik verbaast. Ik had toch al eerder gezonde kinderen op de wereld gezet?
    Echter, wat Kellox ook zegt, 1 op de 5 zwangerschappen eindigt in de eerste twee weken. Je weet dan nog niets.
    Daarna gaat 1 op de 10 fout voor de twaalfde week. Daarna is de kans niet meer zo heel groot.

Ik was ook verbaast van de cijfers.
    Ik ken ook veel collega's die het allemaal al eens hebben meegemaakt.
    Ikzelf ging vrij zorgeloos door de eerste zwangerschappen heen. Nu zie ik wat een groot wonder het eigenlijk is. Ik kan er nu eigenlijk alleen nog meer meer van genieten. Na de miskraam was ik dus wel verdrietig , maar ik wist tegelijkertijd dat ik nog wel zwanger kon worden.

Niet voor terugschrikken hoor!
    En veel succes mocht je nog neit zwanger zijn.

gr, Evalyn

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    het schijnt dat een kwart van de vrouwen een miskraam meemaakt volgens mijn gyn. hiermee bedoel ik na de 4e week. voor de menstruatie loopt 50 a 60 procent van de zwangerschappen mis maar dan weet de vrouw ook niet dat ze zwanger was al hoewel er tegenwoordig testen zijn die wel heel vroeg een zwangerschap kunnen waarnemen dus hierdoor zal r vaker gesproken worden over een miskraam. ik ken ook genoeg vrouwen die een miskraam hebben gehad waaronder ik een met 11 wk

6. xxesther

xxesther Lid

6 jun 2007
    8
    0
    0
    Hai meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
    Nu begrijp ik al steeds beter waarom mensen pas na 12 weken vertellen dat ze zwanger zijn. Ik wist echt niet dat het risico opeen miskraam zo groot is!

@kelly: Bedankt voor je opbeurende woorden, ik zit zelf in de 2e ronde voor mijn eerste kindje, dus ik ben og niet zo bekend met alles

@lovewinnie: Jeetje na 11 weken een miskraam, dat lijkt me echt verschrikkelijk, denk je dat je er bijna bent en dan gebeurd er zoiets! Ben je inmiddels al wel zwanger of nog steeds aan het proberen? Suc6!

@Clau24: 3x een miskraam, da´s echt wel veel, lijkt me niet fijn om telkens weer in dezelfde onzekerheid te zitten. Ik hoop echt voor je dat het de volgende keer wel goed gaat, toi toi toi...

@evalyn: Da´s eens wat anders, al 2 kinderen en dan bij je 2e man weer opnieuw zwanger! Gefeliciteerd! Lijkt me heel heel spannend en leuk om alles nog eens mee te maken (ook voor je kinderen trouwens)

Nou, nogmaals bedankt, en mocht ik zwanger raken, dan probeer ik om het niet direct van de daken te schreeuwen!

xx Esther

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Er zijn inderdaad wel veel zwangerschappen die in een miskraam eindigen als je alle verhalen hier op het forum leest.Wat mij wel een beetje helpt is niet te denken dat 1 op de 10 in een miskraam eindigt, maar dat 9 op de 10 zwangerschappen goed gaat. Is precies hetzelfde maar klinkt positiever vind ik zelf. Verder werkt de "kop in het zand"techniek erg goed. Ik denk gewoon elke keer bij mij gaat het niet fout ik ben 1 van die 9 enz. Neemt niet weg dat ik elke keer een klein stemmetje in mijn achterhooft hebt dat zegt "ja maar het zou mis kunnen gaan". Ik tel dan ook echt de weken af.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik denk dat er relatief veel vrouwen op dit forum zitten die een miskraam gehad hebben. Daarna ga je namelijk vaak op zoek naar informatie en naar de steun van andere vrouwen. Dus ik denk dat de vrouwen die meedoen op dit forum niet helemaal willekeurig geselecteerd zijn. Daarom _lijkt_ het alsof bijna iedereen wel eens een miskraam gehad heeft.

Deel Deze Pagina