altijd dat gezeur..

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Siem, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    hebben jullie daar ook last van, dat je altijd aan iedereen moet bewijzen dat je een goede moeder kan zijn.
    de laatste tijd word ik er helemaal gek van. ik krijg namelijk best wel vaak reactie's dat ik mn toekomst verpest, of dat ik mijn kind niets te bieden heb, maar het meest belachelijke wat ik ooit heb gehoord was dat ik egoistisch ben omdat ik wel gelijk zwanger was en bij vrouwen die het jarenlang proberen 't niet lukt :(

dus ik vraag me af of jullie dat ook hebben , dat je altijd maar moet bewijzen dat je het wel kan ook al ben je jong

groetjes Siem

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik ben nog geen moeder, dus hier hoor ik het ook niet.
    Heb wel een paar x vage reacties gehad, of mensen die zitten te staren.. maar mijn vriend en ik zijn gelukkig. En kunnen zelf voor ons kindje zorgen. hebben mooi huisje, genoeg inkomsten. En we hebben er ook bewust voor gekozen. Dus ik ga mij er niet druk om maken.

trek je er niets van aan meid!

Liefs kiss

3. Niet meer actief

Ik ben geen tienermoeder , maar kan de reacties van buitenaf sons begrijpen.
    Het is natuurlijk ieder zijn keuze , maar als moeder hoop ik dat mijn dochter later verstandig is en een studie volgt , een goede baan zoekt , een vaste vriend/man heeft en eerst van het leven gaat genieten. Kinderen krijgen kan altijd nog.
    ;)

4. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Dus als tienermoeder kun je niet verstandig zijn, een studie volgen, een goede baan zoeken, een vaste vriend hebben en van het leven genieten. En waarom zou dat niet kunnen?

5. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Verstandig? :evil: Ik hoop dat jouw dochter verstandiger wordt dan jij en iedereen gewoon in de waarde laat! Plus je kletst wartaal. :evil: Waarom moet je perse eerst een vaste baan hebben? Zodat je lekker tijdens je verlof ontslagen wordt, of met denek aangekeken wordt als je naar huis gaat omdat je kind ziek is? Of nog beter, zodat je lekker je kind 40 uur per week in de opvang kan douwen zodat je vooral niet te stellen hebt met zijn/haar buien? Zo lust ik er nog wel tien! Wat nou eerst een baan.... Ik ben VERSTANDIG, ik zorg eerst voor MIJN kinderen en de carriere komt later wel! :evil:

6. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    @LindaEjimofor
    Ik vind dat je gelijk heb, zoek eerst een vaste baan. En een vaste relatie. En zowiezo een eigen huis en extra slaapkamers.
    Je geeft je kind veel meer stabiliteit vind ik.
    want je moet je kind wel wat kunnen geven, vind ik.
    En jullie kunnen haar wel gaan aan vallen. Maar ze heeft klein beetje wel gelijk, het is realiteit meiden helaas.
    En iedreen heeft een andere mening. En hiero mag je mening toch geven? anders is het geen forum meer toch?

Maar volgens jullie gedachten moeten wij dan maar Ja Nee en Amen zeggen, want stel je voor dat de meningen niet naar jullie zin zijn?

Zo denk ik er over, dit is mijn mening

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik ben thuismoeder, wou je zeggen dat ik daarom dom ben?

8. Niet meer actief

Mens , niemand zegt dat jij dom bent. Hou eens op met mensen woorden in de mond te leggen. :rolleyes:

9. Esin

Esin Niet meer actief

Ik ben 23 jaar en heb een dochter van bijna 1 jaar..
    Ik heb al 6 jaar een vaste vriend, we hebben een mooi koophuis..
    Mijn man heeft een eigen bedrijf, ik studeer hard en ben volgend jaar klaar met mijn studie.. Als ik klaar ben met mijn studie wil ik graag 25 uur gaan werken en daarnaast ga ik nog verder studeren... ;)

En wat is van je leven genieten?
    Elk weekend bezopen in een kroeg hangen?
    uitgaan tot je erbij neervalt :x

Ik geniet van mijn leven.. en nog meer sinds mijn dochtertje er is.. ;)

10. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik snap wel wat je hiermee bedoelt, maar ben het niet met je eens,
    aangezien ik dit ook jaren heb gedacht en alleen maar bezig ben geweest met leren en werken ben ik nu inmiddels 40 en heb ik nog steeds geen kindje hier lopen ondanks dat ik er al 3 jaar desperate op wacht

meiden trek je er toch niets van aan, je weet toch zelf wat je je kind te bieden hebt, ik heb inmiddels om mij heen gezien dat wat de situatie ook is als je een kind krijgt, het komt altijd allemaal wel in orde.
    Ik wens jullie veel succes in elk geval en trek je alsjeblieft niets van dit soort opmerkingen aan waar je nu last van hebt,
    daar heb je namelijk helemaal niets aan. :thumup:

11. Niet meer actief

Ja, ik hoop dat mijn dochter verstandig is en niet - de laatste hype - volgt door op haar 15-16e zwanger te raken , want het lijkt wel dat het tegenwoordig in is om op je 15-16e een kind te krijgen. Maar waarom ook niet? De staat betaald toch voor moeder en kind... :rolleyes:

Gut, en wie zegt dat alle werkende moeders hun kinderen in de opvang douwen?
    Een " tienermoeder " die nog bij haar ouders woont , haar studie niet heeft afgemaakt , geen baan heeft en haar verantantwoordelijkheden op haar ouders en de staat afschuift is beter?
    Laat me niet lachen!

Wat is er mis mee dat ik hoop dat mijn dochter later een studie volgt en eerst van het leven gaat genieten ?
    Ik kan me niet voorstellen dat jij er later op te wachten zit dat jouw dochter op haar 15e thuiskomt met de meededeling dat ze zwanger is, of wel?

12. Niet meer actief

Ik heb er ook heel wat voor moeten doen om zwanger te raken , maar ik denk dat je wel begrijpt waarom ik dat zinnetje plaatste.
    ;)

13. Niet meer actief

Ik heb het over meiden die op hun 14-18e zwanger raken ;)

14. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16

15. Niet meer actief

16. Esin

Esin Niet meer actief

Stond er niet bij.. :)

Maar val ook nog onder 'tienermoeders' dus voelde me aangesproken.. 8-[

17. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Ik vind nog steeds dat ze gelijk heeft, de vriendin van me broer en hij hebben een kindje, zij 16 hij 17. Alles word af geschuivd op hun ouders (voornamelijk haar ouders) ze hebben nog geen diplomas alleen middelbare school. Ze hebben nog geen vaste baan en wonen thuis.
    Wat heb je dan bereikt in je leven? Hoe kan je kindje een goed voorbeeld geven?

En ja meiden (stellen) die bewust kiezen op hun 15 a 16 tot 18 voor een kind, en nog geen vaste baan of studie heeft gedaan of gehad vind ik NIET dom. Maar onvrandwoorlijk.

Maar het blijft je eiegn keuzen. Maar een kind is geen speelgoed. je kan het niet even uit zetten of weg leggen.

Ik zie het hier bij me eigen broer en zijn vriendin

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    maar stel je nou dit even voor dan:

je bent 16/18 en je raakt in verwachting,
    verwacht je dan dat ze het laten weg halen omdat ze toevalling geenin komsten hebben geen school afgemaakt of wat dan ook?
    er was iemand die schreef hoe jong ze ook zijn en wat voor omstandigheden ook die baby's komen echt wel groot hoor!

ik zelf was ook 19 toen ik zwanger was (gewenst!) maar kreeg ook oordelen van je bent te jong en je vergooit je leven, nou dat bepaal ik zelf wel en daarbij ik vind niet dat ik mijn leven vergooi wan tik heb nu het mooiste bezit wat een mens hebben kan!

19. ehm... lindaEjimofor.. ik lees je berichten en schrik er wel een beetje van hoor..
    'je hebt het over meiden die van hun 14-18e zwanger raken' dus.. je bent een beetje aan het generaliseren. er is niks mis mee als je hoopt dat jou dochter een studie gaat doen, een baan vind enz. Dat zie jij blijkbaar als 'iets van je leven maken'. maar schuif dat ideaal beeld wat je hebt niet af op vrouwen die op jongere leeftijd een kindje hebben gekregen.

maar er is natuurlijk wel verschil tussen serieus voor een kindje kiezen en perongeluk zwanger raken. dat zijn 2 totaal verschillende situaties. en een tienermoeder die zwanger is schuift niet bij voorbaat al haar verantwoordelijkheden af op de staat en op de ouders!

20. ehm... lindaEjimofor.. ik lees je berichten en schrik er wel een beetje van hoor..
    'je hebt het over meiden die van hun 14-18e zwanger raken' dus.. je bent een beetje aan het generaliseren. er is niks mis mee als je hoopt dat jou dochter een studie gaat doen, een baan vind enz. Dat zie jij blijkbaar als 'iets van je leven maken'. maar schuif dat ideaal beeld wat je hebt niet af op vrouwen die op jongere leeftijd een kindje hebben gekregen.

maar er is natuurlijk wel verschil tussen serieus voor een kindje kiezen en perongeluk zwanger raken. dat zijn 2 totaal verschillende situaties. en een tienermoeder die zwanger is schuift niet bij voorbaat al haar verantwoordelijkheden af op de staat en op de ouders!

Deel Deze Pagina