altijd dat gezeur..

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Siem, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Danku :)

2. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Inderdaad er zijn makkelijkere manieren!
    Maar moet je dan altijd voor de makkelijkste manier kiezen?
    Ik dnek als ik abortus had gedaan, dat ik dat heel men leven had meegedragen en heel men leve me schuldig had gevoelt!
    Nu zal men kind teminste recht hebben op leven! en ik ga hem / haar een heel goed leven proberen te geven!

XX

3. Ranjeewha18

tienagemum...

ik vind het knap van je... en zoals ik al in mijn berichtje schreef..
    maak je los van alle vooroordelen.. en geniet er van!
    Want iedere moeder heeft recht op genieten.. en dat mag geen mens van je afnemen!

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Ze zijn er wel. Die meiden zijn ook dom maar ook wanhopig.
    Mijn vriend en ik zijn een tijdje geleden uit geweest.
    mijn vriend liep voor mij en 2 meiden stonden tegen de muur aan.

"ow wat een lekkerding. die is voor mij vanavond."

weet je hoe oud ze is?

12!

het spijt me zeer maar als een 12 jarig MEISJE achter een man van 23 aanzit dan vind ik dit erg wanhopig en zielig/triest.

en ik val helaas niet meer onder de jeugd van tegenwoordig. onder de jeugd van nu versta ik 12 t/m 18 a 19 jarigen.

ben 20 en kan mij niet plaatsen onder de jeugd van tegenwoordig.

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik val helaas niet meer onder de jeugd van tegenwoordig. onder de jeugd van nu versta ik 12 t/m 18 a 19 jarigen.

ben 20 en kan mij niet plaatsen onder de jeugd van tegenwoordig.[/quote]

en bedankt met andere woorden dat zal ik ook doen :rolleyes:
    nou sorry maar jeugd van tegenwordig heeft niet met leeftijd te maken een 20jarige is vaak net zo erg als een 12 jarige wat jij heir schrijft dussuh.... sorry ben het niet met je eens!

ennuh wat jij beschrijft zal neit zoveel voor komen hoor.. word tegenwoordig streng gecontroleerd voor disco enz komt je neit zommaar snel meer binnen als 12 jarige..

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    sorry hoor moet er nog even uit...
    heb hett al vaker gezegd het begrip 'tienermoeder'vind ik een groot word die niet bij iedereen past... zoals iik al zeg als iemand tienermoeder denk ik aan een puber...

en als ik aan een puber denk. denk IK de jeugd van tegenwoordig!
    en de jeugd van tegenwoordig maakt ook eigenlijk niet veel uit in leeftijd ik ben zelf bijna 19 en volwasssen dan leeftijdsgenootjes dus jeugd van tegenwoordig vind ik ook geen leeftijd bij passen...

vind dus erg flauw dat jij nogmaals zegt dat je tot 19 jaar onder de jeugd van tegenwoordig valt nou sorry ik dus niet! ik zorg voor mijn kleine en ben een gelukkig gezin met mijn vriend en wij gaan niet met een andere naar bed voor sigarette rook geen eens! dus leeftijd heeft daar ook niks mee te maken

dat is in ieder geval mijn mening....

7. Niet meer actief

Wow, wat een interessante discussie op dit forum. Ik moet eerlijk zeggen dat ik als 35 jarige snel geneigd ben om iedereen onder de 25 toch wel jong te vinden. Dit heeft natuurlijk alles te maken met wat ik allemaal tussen mijn 15e en 25e heb meegemaakt (was een leuke tijd hoor!). Maar door het lezen ben ik toch wel wat genuanceerder dus dank voor al die berichten op dit forum. IK ben in ieder geval zaken toleranter van gaan bekijken.

Persoolijk kan ik het me nog altijd niet voorstellen dat iemand zwanger zou willen worden (dat is wat anders dan worden) voor haar 25e maar ieder z'n keus. Het belangrijkste is dat je je (en de 'donor' ook) verantwoordelijkheid kan nemen. Dat betekent:
    - in tijd
    - in geld
    - in wijsheid / ervaring
    Dit ligt natuurlijk voor iedereen anders maar ik kan me wel vinden in de vaste relatie, school afgemaakt hebben (in ieder geval het voortgezet onderwijs) en financieel je eigen broek op kunnen houden. En dan is het naar mijn idee van belang dat je bewust keuzes maakt.

Persoonlijk zou ik iedereen aanraden nog even te wachten tot je in ieder geval zo begin twintig bent en vooral dat je met iemand bent waar je het goed mee hebt en verwacht een goed stel ouders te maken. Voor mij kwam dat pas laat en had best wat eerder gemogen... gelukkig is het nu zover en ben ik nog 'net op tijd' :rolleyes:

Eén ding staat voor mij voorop: leeftijd zegt niets over het vermogen een goede en lieve ouder te zijn of juist het onvermogen. We moeten in NL altijd bewijzen dat we iets kunnen (veterstrikdiploma, zwemdiploma, schooldiploma, rijbewijs etc) maar voor het krijgen van kinderen hoef je niets vooraf te bewijzen en soms is dat best jammer! Leeftijd zegt hier helemaal NIETS over!

Ik wens alle moeders (ook de 15-jarigen!) heel veel geluk toe en veel wijsheid!

Een 'oudje'

8. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    :) Ik wilde op mijn 13e al kinderen!

Op mn 16e raakte ik zwanger van mijn eerste kindje. Gewenst, en zeer zeker GEEN "ongelukje". Ik heb voortgezet onderwijs NIET afgemaakt, heb dus geen diploma. Ik woon in een 1gezinswoning,heb een auto,vaste relatie.. en ons 2e kindje is al op komst! Financieel hebben we het super, en mij zal je nooit in een discotheek of steegje zien staan!

Ik ben 19 als ons 2e kindje geboren word. Tuurlijk heb ook ik het wel eens zwaar kwa opvoeding, maar dat heeft elke MOEDER, al ben je in de 30. :) Ik weet zeker, dat 90 % van de moeders onder de 18 jaar, echt wel de verantwoordelijkheid hebben om een kindje op te voeden! En ookal heb je het financieel niet breed, het kind komt echt wel groot hoor! Vind het belangrijker dat je de aandacht en liefde voor je kind op nummer 1 zet! Als je dat in je kop weet te zetten, dan lukt je alles! Of je het nu moet doen met 10 euro, of 1200 euro! Want als jij je verantwoordelijk voelt voor je kindje, en je houd van je kindje, laat je het niet verhongeren, of bij iemand achter om zelf de discotheek in te duiken! Daarom vind ik liefde en aandacht voor je kind het belangrijkst, want als je dat hebt voor je kind, zul je er alles aan doen, om je kindje niks tekort te laten komen!

En dat ik geen diploma heb, betekent niet gelijk dat ik dom ben, maar het concludeerd dat ik voor mijn kindjes kies, en hun boven alles staan! Dus zullen ze niks te kort komen!

Nee.. zet mij maar in een winkel voor de Pampers afdeling, inplaats van in een Cafe/Discotheek voor de drankafdeling! :)

9. Niet meer actief

Hi Denise,

Ik hoop dat je niet door mij aangesproken voelde want dan heb ik mijn verhaal niet goed geschreven. Perfect dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt. Geniet er lekker van zou ik zeggen (net zoals ik dat tegen een ander zou zeggen). Volgens mij neem jij juist je verantwoordelijkheid en dat was mijn boodschap!

Ik heb wel een vraag... nu ben je 19. Denk je dat je toen je 13 was ècht kinderen wilde (of te wel snapte je met 13 jaar echt wat het betekent om kinderen te krijgen). Het is een open vraag hoor. Ik denk namelijk dat ik op mijn 13e nog een kind was (het idee van sex was al raar! ;) ) en dat het hebben van kinderen heel ver van mijn bed stond.

groeten 'oudje'

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik heb mijn mening gegeven zoals ik het zie en zoals ik erover denk. En dat zijn ook mijn laatste woorden hieraan. Je kan anders blijven rondgaan over hoe op sommige plekken de wereld of een stad eruit ziet.

iedere stad is anders ieder dorp is ander zo ook ieder mens

11. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0

ben blij dat dat je laatste woorden waren. na al je berichtjes is er nog geen nuttig woord uitgekomen. pff

12. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ja, toen ik 13 was wilde ik echt kinderen. Ik moet zeggen dat ik rond mn 11e al erg zelfstandig en "volwassen" was. Maar dat kwam door onze thuissituatie, waardoor ik me altijd ouder moest voordoen dan ik was. Gelukkig misschien maar, anders had ik nu geen verantwoordelijkheids gevoel gehad voor mijn kinderen.

13. Ranjeewha18

ik wilde ook graag kinderen toen ik 13/14 was...
    En ik ben blij dat het niet "gelukt" is..
    Ooit op mijn 13de moest ik een test doen want mijn menstruatie bleef maar uit..
    Ik ben me eigen kapot geschrokken..! niet omdat de uitslag negatief was maar gewoon het idee dat ik zwanger kon zijn..

(ja ik was er vroeg bij.. ik was 12/13 toen ik samen met mijn vriend ( nog steeds vriend) seks had )

14. mamaliciouss

6 jul 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Ik heb al vaker deze topic doorgelezen en heb (volgens mij) nog geeneen x een bericht geplaatst. Soms geen zin, soms een beetje bang... Bang voor de reacties die ik zou gaan krijgen. Want ja, ik ben 'zo'n tienermoeder die haar zaakjes niet voor elkaar heeft'. Maar voordat jullie hier op kunnen reageren, wil ik wel even eerst het hele verhaal vertellen.

Ik ben op mijn 17e ongepland zwanger geraakt van mijn vriend die toen nog 16, bijna 17, was. Het was niet gepland, maar zeer zeker gewenst. Ik zat in het eerste jaar van SPW4, maar had geen diploma van de middelbareschool, vanwege 'gedoe' met o.a. de kinderbescherming. Anders had ik nu mooi m'n HAVO-diploma op zak. Mijn vriend zat toen nog op het praktijkonderwijs.
    We wilden het kindje heel graag, ookal hadden we ons kindje niet veel te bieden qua geld. Wie zijn wij tenslotte om een leven te beëindigen? Dat is ook nooit ter sprake gekomen. Alleen erg jammer dat ik geestelijk nou niet echt in 'topvorm' was. In de maand dat ik ging testen bleek ook nog eens dat ik depressief was. Daarom heb ik me uitgeschreven bij mijn school, om een intensief therapietraject te gaan volgen van 1 tot 1,5 jaar om voor eens en altijd mijn verleden een plekje te geven. En toen.. Ja toen bleek ik zwanger te zijn. Daar zat ik dan bij de dokter; 17 jaar, zwanger, geen diploma's op zak.
    De eerste 3 / 4 maanden van mijn zwangerschap waren geen pretje, hele dag door misselijk en last van m'n hormonen, en dan ook nog eens zwaar depressief. Dat kwam onze relatie nou niet echt ten goede, ruzie was aan de orde van de dag.
    Na een heftige zwangerschap (rond de 15 ziekenhuisbezoeken, en ook nog eens opgenomen met zwangerschapsvergiftiging) ben ik op 21 oktober 2007 bevallen van een prachtige dochter, Michelle Elisabeth. En ja, ik heb een uitkering. En ja, ik woon nog thuis bij mijn ouders.
    Maar wat ik wil zeggen is, ookal heb ik mijn zaakjes niet op orde; Die vervelende opmerkingen die sommige mensen maken, die doen ook mij pijn! Ik sta nog steeds op de wachtlijst voor die therapie (ze namen geen zwangeren aan) en na dat traject ben ik van plan om een VMBO-diploma en een MBO-diploma te halen. Moelijk? Ja. Maar zeer zeker haalbaar! Ik heb nu me zaakjes niet voor elkaar, maar ik kom er op mijn eigen manier. Dat het nu niet allemaal goed geregeld is, betekent niet dat dat ook nooit meer kan gaan veranderen toch?
    Ik zal er alles aan doen om mijn meisje een goeie toekomst te geven, en mijn vriend zeer zeker ook.

15. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Vind ik ook ,ook al hebben we nog niet alle zaakjes klaar qau financiën en moeten we nog vaak terug vallen op onze ouders, ooit komen we wel op onze pootjes terecht qua studie enzo , ook al duurt het wat langer, ooit zullen we een goed diploma hebben , en zeker als je er voor vecht en ik denk dat vele jonge moeders dat doen , alles voor hun kind!

Xx.

Deel Deze Pagina