altijd dat gezeur..

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Siem, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Laten we het begrip tienermoeders eens niet in een negatief daglicht stellen....

Ik ben het ermee eens dat sommige mensen te jong zijn voor een kindje... ik bedoel ik vind 14 en bv 18 een heel groot verschil! wat niet wegneemt dat diegene een slechte moeder is!

Ikzelf ben inmiddels 22 {ook tienermama} bewust gekozen voor mijn meisje! en gelukkiger dan ooit maar ik denk niet dat dit een leeftijds kwestie is!

Vaak is in beide situatie's de keuze niet aners.. ik bedoel ongepland zwanger raken of het juist niet lukken!

Ik vind het pas verkeerd als je kiest voor een kindje en je situatie er niet naar is in mijn ogen dan bv; veel uitgang elke jongen pakken di eje pakken kan of gewoon voor een kindje!
    Waar ik zelf ook neit zo van hou is het bewust uitstellen van een kindje id domdat je cariere moet maken! maar er is een verschil tussen het niet lukken en het niet willen!
    En daarbij wat je ook kiest je bent niet per definitie een slechte ouder!

O en nog iets... misschien heb ik geen duizende euro's.... maar dat zij zo! ik heb kyana genoeg te bieden en ben ziels gelukkig met haar!

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    SIEM
    jah hoor hier ook regelmatig.... tja want ja ik ben pas 22 nu moet ik wel zeggen nu kyana er is is het stukken minder dan toen ik vertelde zwanger te zijn!
    ]maar meis trek je er niks van aan! geniet ervan! das veel belangrjiker!

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    En daar zit hem misschien het verschil in... mijn grote droom was altijd al moeder worden dus zogauw dat kon (mn eigen voorwaardes; goede relatie, fatsoendelijk huis en wat geld) zijn we ervoor gegaan. Tuurlijk had ik me eerst volledig kunnen storten op een carriere maar het leven is maar zo kort.

Ik denk dat ik gelukkiger word van het moederschap dan van een baan en dus kwamen de kindjes eerder. Nu ben ik sinds kort weer begonnen aan een studie, gewoon voor erbij in de avonduurtjes. Wie weet komt het ooit nog eens van pas, misschien ook niet.

Denk echt dat we elkaar niet zogauw in de haren moeten vliegen. Er zijn echt zat jonge moeders die hun leven keurig op orde hebben en niks onderdoen voor een wat oudere vrouw. Tuurlijk zijn er ook mensen die ondoordacht of op het verkeerde moment een kind krijgen maar die heb je in alle leeftijdsklasses.

4. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Voila, daar sluit ik me volledig bij aan..! Ik had op mijn 14e :confused: al een kinderwens, ik heb er alleen niks mee gedaan.. Zo verstandig moet je gewoon zijn, punt uit. En nu? Ben ik bijna 22, mama van bijna drie prachtige dochters, zorg lekker voor mijn kindjes en mijn huisje. Mijn man werkt, we hebben een jonge auto voor de deur staan (al moet er toch echt een zevenzitter komen :) ) en een tweede huis dat we verhuren. Natuurlijk moeten wij net als ieder ander opletten waar het geld heen gaat, maar wij leven riant genoeg! Dat is niet leeftijdsafhankelijk.......

En inderdaad, zullen we voor de grap het jongmoederschap eens niet in een kwaad daglicht stellen? Daar was dit topic aanvankelijk ook voor bedoeld..... Ik zal me verder koest houden...! :p

5. Niet meer actief

Tja, en ik denk dat je het soms zelf schuld bent dat mensen zo tegen je doen.Naar mijn mening vraag je er soms zelf om.
    Jij valt mij aan , zegt dat ik uit mijn nek klets , omdat ik " hoop " dat mijn dochter wat van haar leven maakt en niet op haar 16e met een dikke buik thuiszit . Ik wil dat ze een vak leert en niet voor een minimuumloon in een fabriek hoeft te ploeteren.
    Ik had het niet tegen jou persoonlijk maar toch vat je mijn bericht persoonlijk op en valt mij aan.
    Jij wil dat mensen jou serieus nemen en niet generaliseren , maar als iemand iets zegt wat je niet zin schiet je meteen in de verdediging en doe je in feite hetzelfde : werkende " oudere" moeders generaliseren! ...
    Ik vind je nogal onvolwassen en agressief overkomen , sorry!

6. Niet meer actief

Laten we eens realistisch zijn : hoeveel procent van de tienermama`s ( meiden tussen de 14-18 ) hebben hun school afgemaakt , een eigen inkomen , vaste relatie , en een eigen huis?
    Dat zullen er weinig zijn en ik denk dat jij een van de weinigen bent die op die leeftijd haar zaakjes op orde had. ;)
    als je 15 bent kun je nog geen eigen woonruimte huren en heb je je school nog niet afgemaakt .. dan ben je dus afhankelijk van je ouders en/of de staat.

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    I rest my case....... En ik generaliseer......? Plus je moet toch eens beter lezen, ik heb niks dan respect tegenover oudere moeders. Tenzij het figuren als jij zijn die geen respect hebben voor mensen die het anders zien dan jij. Jouw eerste bericht op dit topic was volkomen ongepast, er werd gevraagd naar mama's die dezelfde ervaring hadden als de opstartster m.b.t het eeuwige gezeik en wat krijgt ze?! Juist dat gezeik waar ze zo haar buik van vol heeft. Dan schiet ik in de verdediging ja. Dat je dat niet door hebt, in combinatie met je leesgebrekje, getuigt mij ervan dat de pot de ketel verwijt dat ze zwart ziet....... Wie is hier nou onvolwassen.....?

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Nogmaals, wie scheert hier nou over één kam......? Meer dan de helft van alle jonge mama's (onder de 23 jaar dus en inclusief de 14/15/16-jarigen) hebben alle zaakjes perfect op orde als ze zwanger raken, of dat nu gepland is of net. En specifiek bij de ongepland jonge mama's komt het in ruim 97% van de gevallen allemaal goed nog voordat de kleine geboren is. Met hulp van de staat, waarschijnlijk wel ja. Maar ook dat duurt niet voor eeuwig, en ze knokken er keihard voor om er het beste van te maken. Plus; weleens gehoord van tienermoederhuizen..? Die begeleiden die 'zielige 15-jarigen' zonder huis totdat ze hun eigen plekje hebben en daarna blijven ze onder toezicht staan tot hun 18e. Zo zieligzijn zij (en hun ouders) dus niet. Lees je de volgende keer eerst even in voordat je nutteloze en kwetsende 'informatie' komt verkondigen.

9. Niet meer actief

Dit is nog altijd een forum :rolleyes: Maar goed , jij bent dus een figuur die vind dat alleen de " ja-knikkers " mogen reageren ... :rolleyes: :rolleyes:
    Ja , ik vind jou onvolwassen en agressief.
    Jij had ook op een normale manier kunnen zeggen dat je mijn bericht ongepast vind. Die aanval naar mij was totaal overbodig en overdreven . ( last van hormomen soms?)
    Daarbij , geef ik alleen maar mijn mening en zeg er nog bij dat iedereen zelf moet weten wat zij doet. Ik hoop alleen dat mijn dochter niet zulke fouten maakt .

10. Niet meer actief

Het was maar een vraag. :rolleyes:
    Hoe kom jij aan die 95%?
    De informatie die ik gelezen heb bewijzen eerder het tegendeel... :rolleyes:

11. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ALS iemand dat zou doen zou dat alsnog niet erg zijn nee,
    sterker nog: mijn zus werd bewust zwanger op haar 18e, waarom ga ik hier niet zetten maar ik begrijp haar heel goed,
    ze is inmiddels al 25 jaar getrouwd met deze man en mijn neef is 25 jaar oud, mijn nicht is nu 20 en met hun gaat het heel goed, al hebben ze het in het begin best moeilijk gehad
    uiteindelijk komt alles op zn pootjes terecht, echt waar ;)

12. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Meiden dit is toch een forum? Een forum om je mening te geven? Dus ook als een mening negatief kan zijn dan mag je hem toch nog geven?
    Het lijkt idd wel dat je alleen nog maar Ja Nee en Amen mag zeggen hier. Beetje onvolwassen ja als je zo iemand aan valt DaYa. Je mag hier je mening zeggen en als jou dat niet zint dan ga je toch lekker ergens ander zitten typen.

13. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ik vind dat mensen die niks met een onderwerp te schaften hebben gewoon hun mond mogen houden ja, daar is het dus een forum voor! Als je niks zinnigs te zeggen hebt, hou je mond dan dicht. Simpel als dat. Ik ga toch ook niet reageren op een topic over IVF of ICSI?! Je hoeft echt geen ja-knikker te zijn, wat een onzin en wie legt er hier nu mensen woorden in de mond? :rolleyes: Dan zoek je het ook zelf op dat je aangevallen wordt. Enne, betreft de tekst in rood...... Ik hoop dat jouw dochter niet jouw kortzichtigheid geërfd heeft.

De cijfers komen van het CBS, problemen mee? Zou zeggen geef ze eens een belletje.

Oh en Bloempje, ik geef ook gewoon mijn bescheiden persoonlijke mening. Als je dat niet zint dan ga je toch lekker ergens ander zitten typen?!

14. Niet meer actief

Ik heb vriendinnen die al op hun 16e zwanger geraakt zijn , en helaas behoren zij tot het groepje dat hun studie niet af heeft gemaakt en nu op hun 23e-25e nog steeds thuiszitten. :rolleyes:

Kortzichtig? :rolleyes: Ik wil gewoon dat mijn dochter een goed leven krijgt, klaar!

En ik hoop dat jouw dochters zo slim zijn om uit dat cirkeltje te breken en niet het agressieve karakter van hun moeder geerfd hebben ! 8)
    Maar goed , blijf jij jezelf maar voor de gek houden en volhouden dat een meisje van 14-16 haar zaakjes op orde heeft.

" Vroeger " dacht ik ook zo als jij, maar sinds ik Joe heb leren kennen is dat allemaal veranderd . Hij komt uit een land waarvan je zou verwachten dat het gros van de vrouwen ongeschoold zou zijn , maar laat dat nou net niet het geval zijn.
    Ik heb er bewondering voor dat ze er alles voor doen om ervoor te zorgen dat hun kinderen naar school kunnen gaan. Ook al is er geen geld , de kids moeten naar school gaan en een beter leven krijgen.
    Kinderen krijgen kan later ook nog , vanwaar die haast?

Daarom snap ik de instelling van veel Nederlandse meisjes niet.

15. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Je zou jezelf eens moeten horen...... Jemig wat is dit triest zeg. Ik ben jong moeder geworden en heb een heerlijk leven, beter dan een 21 jarige die naar de discotheek gaat, dronken en stoned wordt en geen idee heeft wie ze nu weer heeft gen**kt. Maar ach, dat moeten sommigen onder ons blijkbaar eerst hebben meegemaakt....... 8) Niet alle 16/18-jarigen hebben hun boeltje op orde, maar de meiden hier op het forum wel en dan heb jij hier dus niks te zoeken. Ik ben uitgepraat, iemand als jij, zo kortzichtig en met zo'n loden plaat voor de kop (of in de kop, is mijn vermoeden) is mijn energie niet waard. Geniet van jouw geweldige leven, oh Almachtige. 8)

16. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Geloof me, wat ik doe is niet echt een carriere.......en nu heb ik ook wat jij op noemt nu gaan we er voor....maar realiseer je wel dat niet iedereen met die droom een knap huis heeft...of ik in de tijd een fijne relatie....HEEEEEEEEL belangrijk! ;)

17. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Volgens mij praten jullie volkomen langs elkaar heen en heeft het topic zo geen enkele zin. Hou je kwetsende taal voor je en probeer gewoon rustig uit te leggen wat je bedoeld, misschien kweekt dat begrip, maar dit niet.

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    @freewilly8

helemaal mee eens
    zo komt er nooit een einde aan de discussie....

19. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Tjonge tjone, wat een gezeik! Iedereen mag toch voor zijn eigen mening uitkomen? Respecteer dat dan ook en voel je niet meteen aangesproken!
    Zo ook even MIJN mening, ben benieuwd of DaYa daar ook zo heftig op reageert :) .

Ten eerste vind ik dat je tegenwoordig niet meer ongepland zwanger hoeft te raken! Uitzonderingen daar gelaten, bv verkrachting. Er is genoeg anticonceptie op de markt.
    Ik had ook graag jong kinderen gewild, niet dat ik me nu te oud vind. Maar op mijn 19e had ik net vast werk en ik vond dat ik nog niet genoeg gespaard had. Ook had ik nog geen eigen huis, wel een vriend. Wij vonden het onverantwoord om toen aan kinderen te beginnen. Ook is er een medische reden waarom het wat langer duurde voordat ik groen licht kreeg. Daarna duurde het ook nog eens een tijdje voordat ik zwanger raakte! Dus niks geen carriere eerst het lukte gewoon niet! Dus veroordeel iemand niet die al ouder is en dan pas zwanger raakt, wie weet wat daar allemaal achter zit voor verdriet!
    Ik weet dat er ook "jonge" moeders zijn die alles op een rijtje hebben en bewust voor kinderen kiezen, daar heb ik dan ook echt BEWONDERING voor. Ook voor jou DaYa :D .
    Ik vind dus eerst school, een opleiding, een baan een huis en dan kinderen, maar dat is MIJN mening. Hopelijk wordt die gerespecteerd!

20. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    Dus veroordeel iemand niet die al ouder is en dan pas zwanger raakt[/quote]

veroordeel iemand dan ookniet die jong is en zwanger raalt...... :rolleyes:

Deel Deze Pagina