Sluit ik me volledig bij aan............. En veroordelen laat ik aan anderen over, dat doen ze wel over mij en niet vice versa. Maar thanks anyway Balou.. 8) Liefs
Jullie hebben het erover dat jullie als "jonge" ouders worden bevooroordeelt. Jullie doen precies hetzelfde bij vrouwen die al ouder zijn als ze zwanger raken. Nog even iets: ik veroordeel jullie NIET!
Dat klopt maar er zijn meer uitzonderingen. Ik had nl een vaste vriend en die had mij verteld dat hij gesteriliseerd was. Aangezien hij mijn vaste vriend was ging ik er vanuit dat ik hem op zijn woord kon vertrouwen Het resultaat zie je hieronder. Ben trouwens geen tienermoeder (29) en heb het dus nu allemaal niet op een rijtje..... dus je hoeft niet jong te zijn om het de mist in te laten lopen.
Dat zul je van mij niet horen Balou! Never...... Zou het nog kunnen bewijzen ook. Maar ach, ik word toch niet geloofd..
[quote="Blondiedfu Dat klopt maar er zijn meer uitzonderingen. Ik had nl een vaste vriend en die had mij verteld dat hij gesteriliseerd was. Aangezien hij mijn vaste vriend was ging ik er vanuit dat ik hem op zijn woord kon vertrouwen Het resultaat zie je hieronder.[/quote] Ik noemde ook maar 1 voorbeeld, daarom stond er bijvoorbeeld. @DaYa: ik heb echt respect voor jou hoor. Ik vind het leuk dat je alle zaakjes mooi voor elkaar hebt en straks 3 kinderen hebt. Daar heb ik echt bewondering voor.
O ja , heb je dat? In een ander topic vertel je dat jouw vriend als productiemedewerker werkt en wil dat hij een andere baan zoekt. Vertel mij eens : geloof jij echt dat jouw vriend voor het minimumloon in een fabriek zou werken als hij eerst een studie had afgerond ipv jong vader worden? " education is the key "! En met " eerst van het leven genieten " bedoel ik niet je lam zuipen/blowen of met jan en alleman het bed induiken. En wie ben jij om te zeggen dat ik hier niets te zoeken heb ? Dit is dus precies wat ik bedoel met onvolwassen gedrag. Het is moeilijk om met jou een normaal gesprek te voeren omdat jij selectief leest en meteen in de aanval schiet. Jij bent diegene met een plaat voor zijn kop, want je betrekt alles op jezelf. Daarbij , is het naief om te geloven dat alle jonge meiden op dit forum " hun zaakjes " op orde hebben .
Waar , maar het maakt het er allemaal niet makkelijker op als je bijv 14/15/16 bent , nog bij je ouders woont en dan zwanger raakt. Zo`n meisje is altijd afhankelijk van anderen. En om na zoveel jaar thuiszitten nog een studie te gaan volgen is niet zo makkelijk als het lijkt + veel meiden hebben er in de tussentijd nog een kind ( of meer ) bij gekregen. Ik neem aan dat de meeste 29jarigen hun school hebben afgemaakt en werk hebben .( uizonderingen daargelaten )
Minimumloon??? Whahahahaaaaaa jij bent echt dom. Hij is op zoek naar wat anders ja, we kunnen het ons veroorloven. Mijn man is niet dom, hij doet gewoon exact wat hij leuk vindt geloof het of niet. Plus wie zegt dat hij jong vader is? Hij is tien jaar ouder dan ik. Maar ik hoef hem niet te verdedigen, hij is net zo gelukkig als ik. Mens wat ben jij triest zeg. En lezen heb je nog steeds niet geleerd. Ik zeg niet da alle jonge mama's de zaakjes op orde hebben. Maar ze knokken er wel voor. Al zijn er altijd uitzonderingen. Maar dat is wederom niet leeftijdsgebonden. En ten slotte: jij hebt hier niks te zoeken!!!! Zoals je zelf al zei, je bent geen tienermoeder. Hoepel dan op bij het tienermoedertopic. Echt waar ik wist niet dat er zulke domme figuren als jij bestonden, dacht dat dat fabeltjes waren. 8)
Ja, jij neemt wel meer aan he..... 8) Dat alle tienermoeders onverstandig zijn, en dom, en ........ En dat dan zelfs blijkbaar nog zonder uitzonderingen. Vooral blijven generaliseren.. 8)
Ik heb nooit gezegd dat tienermoeders dom zijn . Ik heb gezegd dat ik hoop dat MIJN DOCHTER verstandig is en eerst haar studie afmaakt. Wat een ander doet moet zij weten.
Ik ben 18 en wij hebben BEWUST voor ons kindje gekozen. Mijn vriend is trouwens 26. Mijn vriend heeft een vaste baan, we hebben een huis en we zijn gelukkig! Ik ben blij dat wij voor ons meisje hebben gekozen! Maakt dat ons onverstandig? NEEH. Wij hebben alles goed voorelkaar. Ik ga vanaf maandag weer met me opleiding beginnen omdat ik nu wel verder wil ermee. Ik heb trouwens nooit echt rot opmerkingen om mij heen, krijg vaak te horen van Meid wat doe je het goed! ( Maar waar ik gewerkt hebben die me dus niet kenden zeiden ze wel nare dingen) Ooohja wij hebben dus alles wel zelf voor elkaar dus er is geen overheid of iets aan te pas geweest! Ja me moeder heeft wel eens geholpen maar niet omdat wij dat aan haar hadden gevraagd neeh omdat ze zon trotse oma is! En Daya meid ben het helemaal met jou eens! Vind je een top meid hoe je het allemaal doet hoor!
Hihi ik? 8) *sliktopmerkingin* 8) Ik hoef geen moeite te doen, je hebt zelf mijn gelijk al bewezen meid! Dank je! Scheelt mij weer! 8)
Ik was het niet van plan, maar ga het nu dan toch doen....reageren! DaYa, allereerst: voor mij ieder zijn of haar eigen keuze! Dat jij op je 22e een geweldig mooi gezinnetje hebt met drie prachtige dochters, helemaal geweldig! Linda..........(je naam is te lang, niet onthouden) dat jij eerst een studie hebt gedaan en daarna pas mama wordt, ook prachtig! Mijn verhaal? Tot 23 vaste relatie met ex, sindsdien bij huidige man, nu een kindje van vier maanden, omdat ik er eerst voor gezorgd heb iets te doen met mijn studie, want anders zou ik voor niets gestudeerd hebben. Heb nu een baan in de directie van een bedrijf, waardoor ik in drie dagen een behoorlijk leuk salaris heb....ach, geld maakt niet gelukkig, maar ik vind het wel handig! Mijn keuze was dus eerst studeren, een goede baan zoeken, trouwen en een kindje. Heb er geen seconde over gedacht eerder een kind te willen, was er gewoon niet aan toe. Zo zijn er vrouwen wel eerder toe aan kinderen. Maar, DaYa, dat moet je met me eens zijn, er zijn tegenwoordig ook veel meiden die denken dat een kindje leuk is en hoe jonger mama hoe leuker, want dan ben je een hippe jonge moeder. Daarnaast zijn er ook van die vreselijke carrieredieren die wel hebben bedacht dat ze voor hun 35e twee kinderen willen, daar dan rond hun 32e mee beginnen, want eerder geen tijd.......................................en dan lukt het niet... Beide groepen hebben voor en nadelen en hebben verstandige en onverstandige vrouwen.... Ik vind het onbeschoft (om even te praten over waar dit topic allemaal om begon) om tegen een meisje van 19 te zeggen dat ze te jong is voor kinderen, als ik die dame niet ken! Ik vind het idioot om vooraf ervan uit te gaan dat iemand eerst een studie moet doen, want sommige mensen zijn in de praktijk nu eenmaal beter dan anderen, mijn man heeft geen diploma, maar is door hard werken nu wel een van de managers bij Ikea... Maar ik vind het ook erg dat mensen zeggen dat je oud bent om kinderen te krijgen. Erg dat er bij mij wordt uitgegaan dat ik mijn carriere belangrijker vind en mijn kind wegstop in een kdv (ze gaat maar 1 keer per week en pas als ze 7 maanden is...).... Er zijn jonge meiden die een leven hebben die ik pas op mijn 25e begin te krijgen. Er zijn "oudere" vrouwen die nu eenmaal eerst studeren en gewoon eerder niet het leven hebben om een kind verantwoordelijk op de wereld te zetten. Ieder zijn eigen keuze enne......DaYa, dan is het dus ook niet eerlijk om te zeggen dat oudere dames niet half zoveel respect hebben voor jou als jij voor hen, denk dat er een heleboel oudere dames zijn die deze zin totaal niet met je eens zijn en echt respect hebben voor jou.... Die Linda(en de rest van haar naam) spreekt echt niet namens ons allen bijna 30-ers (man ik word oud......) Zo, dat wilde ik ff kwijt, sorry hoor....